הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עיצוב שווה כסף - סנדי סאסי מעצבת פנים, מעניקה טיפים לעיצוב הבית המושלם
בית מעוצב, מרוהט ומאובזר היטב, נראה יותר טוב בתמונות ונמכר מהר יותר ובסכום גבוה יותר מכזה שלא עבר תהליך סטייג'ינג. סנדי סאסי, מעצבת פנים מבוקשת העוסקת בתחום הסטייג'ינג, מספרת מה הביא אותה לעסוק במקצוע ואיך מעצבים בית כך שיראה כמיליון דולר

סנדי סאסי העמידה לפני ארבע שנים את הבית שלה למכירה ומצאה אגב כך מקצוע חדש לחיים. "הברוקרית שעבדתי אתה מאוד התלהבה מאיך שעצבתי את הבית וכשהיא העמידה בית למכירה היא פנתה אלי וביקשה שאעשה את הסטייג'ינג לבית שלה. עשיתי את זה והבית נמכר תוך יום. כך כל זה התחיל".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

סטייג'ינג, היא אמנות של יצירת אווירה דרך ריהוט ו"הלבשת" הבית תוך כדי ניצול אופטימלי של החלל ושימוש בצבעים ואקססוריז שיגרמו לנכס להיראות אטרקטיבי יותר בעיני הקונה. עובדה ידועה היא בקרב כל מי שעוסק בנדל"ן, שבתים שעברו תהליך Home Staging נמכרים מהר יותר ועבור סכומים גבוהים יותר. לסאסי יש דוגמא מושלמת לכך: היו שני קבלנים שבנו שני בתים בסמיכות ושניהם היו זהים, אותה תוכנית, אותו סקוור פיט, אותו נוף מהחלון. האחד ביקש שאעשה סטייג'ינג לבית, השני ביקש לחסוך ולהעמיד את הבית למכירה ריק. בסופו של דבר, הבית לו ערכתי את הסטייג'ינג נמכר ב-40 אלף דולר יותר ושלושה חודשים לפני הבית השני שהועמד למכירה באותו הזמן. זו היתה האינדיקציה הכי טובה ליעילות והחשיבות של סטייג'ינג בעת מכירה".

 

 


הסטייג'ינג היא שיטה שפותחה בארה"ב והיום משתמשים בה בכל העולם על מנת למכור בתים ודירות ולמקסם את הרווח ומהירות המכירה. לא רק בעלי בתים ודירות משתמשים בשיטה אלא אף בעלי בניינים המבקשים להשכיר דירות. השימוש בריהוט והאקססוריז (תמונות, אגרטלים, עציצים וכו') עוזר לרוכש לראות את הבית בצורה האופטימלית שלו. אז מדוע בעלי בתים שבתיהם כבר מרוהטים מבקשים ממעצבת כמו סנדי לרהט את ביתם? התשובה פשוטה למדי אומרת סנדי: "הבתים שלך הם מן הסתם משומשים ועונים על הטעם שלך. הריהוט בבתים אותם אני מרהטת הינו חדש וזה כבר משווה לבית אווירה ומראה אחר, רענן יותר. בנוסף, אני מקפידה להשתמש בצבעים נייטרלים, הרבה לבן ושחור עם אקססוריז המעניקים נגיעות צבע, אני גם אוהבת להשתמש בצבעי פסטל רכים, משהו שיהיה נעים לעין, מראה "נקי" שרוב האנשים יכולים להתחבר אליו".


שלא כמו מעצב פנים שמסייע בעיצוב הדירה לפי רצונותיהם וצרכיהם של בעלי הנכס, מעצב ההום סטייג'ינג הוא כמו מעצב של חלונות ראווה בחנות יוקרה המנסה לקלוע לטעמו ההמוצע של כל קונה פוטנציאלי. הוא מעמיד ריהוט ותאורה בצורה שתשדרג את המראה הכללי של הנכס.

 

 

מאיפה את מביאה את הריהוט והאקססוריז?


"כל הרהיטים הם רהיטים שרכשתי. יש לי מחסן שם נמצאים כל הרהיטים שאני רוכשת ממקומות שונים, חנויות ויצרני רהיטים. חלקם אני רוכשת בשואו הרהיטים הגדול בלאס וגאס".


מה קורה אם הקונה מתלהב ומבקש לקנות את הבית עם הרהיטים?


"זה קורה הרבה מאוד. הייתי אומרת שב-90 אחוז מהמקרים אנשים מבקשים לרכוש לפחות פריט אחד בבית, בין אם זאת ספה, שטיח או תמונה על הקיר. היו לי מקרים גם שהלקוחות ביקשו לרכוש את הבית על כל הריהוט והאיבזור שלו. זאת הסיבה שאני כל הזמן רוכשת ריהוט חדש כי פעמים רבות אני לא מחזירה את הריהוט למחסן והוא נמכר ביחד עם הבית".

 


מה קורה אם לאחר שאת מרהטת את הבית והלקוח לא אוהב את התוצאה המוגמרת, ניתן להחליף ריהוט?


"בהחלט, למרות שזה כמעט ולא קורה. אם הם לא אוהבים, אני מייד יכולה להחליף ריהוט".


האם רוב הלקוחות אומרים לך מה הם אוהבים או נותנים לך יד חופשית?


"הם נותנים לי יד חופשית כי בסופו של דבר הם לא רוכשים את הריהוט ואינני מעצבת את הבית לפי טעמם, אלא רק רוצים להציג את הבית מרוהט בצורה האידיאלית ביותר על מנת שיצליחו למכור אותו עם הרווח הגבוה ביותר ובמהירות הרבה ביותר".

 


מה את עושה אם את מגיעה לבית חשוך וחסר אור?


"יש טריקים שעוזרים לנו להתמודד עם החסרונות השונים של הבתים. בבית חשוך, עדיף להשתמש בכמה שיותר רהיטים לבנים או בהירים, תאורה טובה ולהסיר וילונות. למעשה, בכל מקרה, עדיף שלא להשתמש בוילונות וזאת על מנת להכניס כמה שיותר אור לבית".

מה היה הבית הגדול ביותר שערכת לו סטייג'ינג?


"הכי גדול היה בשרמן אוקס, הוא השתרע על פני 9,000 סקוור פיט. היה לי גם בית בן 8,500 סקוור פיט במאליבו".


מה יותר מאתגר, לעצב בית גדול או קטן?


"ברור שבית גדול כי ככל שהמחיר גבוה יותר אנשים הופכים להיות יותר "פיקי" ויש לך גם הרבה יותר שטח לרהט".


למה בעצם את לא עושה גם עיצוב פנים ללקוחות שאינם מבקשים למכור את ביתם?


"בעיקרון זה אותו הדבר אבל זה לוקח הרבה יותר זמן לעבוד עם לקוח המבקש לרהט את ביתו. את צריכה לבקר אתו בחנויות, לענות על הטעם הספציפי שלו בעוד שב"הום סטייג'ינג" את מרהטת את הבית לפי טעמך רק על מנת למכור אותו, מה שדורש פחות זמן. אני כן מקבלת פניות רבות מלקוחות לעיצוב פנים אך עושה את זה רק כשיש לי זמן, כמו בנובמבר לפני החגים שזו תקופה שקטה יותר".

 

 


בתקופה האחרונה אני מעריכה שהיה לך יותר זמן עם סגר הקורונה


"בהחלט. מרץ-אפריל היתה תקופה קשה. כולם היו בלחץ ואנשים לא הכניסו אף אחד לבתים שלהם. הם לא ערכו Open House. אחר כך הם התחילו להירגע ועכשיו המרקט מטורף. בתים נמכרים ביוקר ומהר מאוד. ממאי התחלתי לעבוד במלוא המרץ. כל מי שלא קנה במרץ-אפריל, קונה עכשיו".


האם בעלי דירות קטנות עושים סטייג'ינג? כי הייתי חושבת שבעיקר בעלי בתים גדולים יעדיפו לעשות זאת בגלל המחיר


"יש לי הרבה קבלנים של בתי דירות המבקשים ממני לעשות סטייג'ינג לדירות שלהם, בסופו של דבר זה משתלם לכולם כי ההוצאה בסך כל ההוצאות שלהם, היא די קטנה והתשואה המתקבלת בסופו של דבר מכסה על ההשקעה הזאת. התעריף הוא שלושה דולר לסקוור פיט והמינימום שאני גובה הוא 4,500 דולר לסטייג'ינג".


מה אם מדובר בבית גדול ובעל הנכס לא מעוניין לרהט את כל חדרי הבית?


"ניתן לעשות זאת, זה נקרא: Partial Staging, ריהוט חלקי".


לכמה זמן ניתן להשכיר את הריהוט?


"המחיר הוא עבור שלושה חודשים ואם הבית עדיין לא נמכר ומבקשים להשאיר את הריהוט, אז עוברים לתשלום חודשי".

 


לקוחותיה של סנדי עם זאת לא צריכים להשאיר את הריהוט בנכסים לאורך כל שלושת חודשי ההשכרה, הנכסים נמכרים עוד הרבה לפני כן. תהליך הריהוט עצמו אורך בין יום לחמישה ימים, תלוי בגודל הבית. תחילה מבקרת סנדי בנכס, בודקת איזה ריהוט יתאימו לו ואז מתאמת את הגעת הריהוט עם הסבלים וצוותה. לאחר שהעיצוב הושלם, היא מזמינה את הלקוח לבחון את התוצאות. תמונות הבית המעוצב אז מוצגות למכירה באתרים המתאימים ובעלוני המכירה.


יש מקרים בהם אנשים שהעמידו את ביתם הריק למכירה במשך תקופה ארוכה ולא הצליחו למכרו, פונים אל סנדי בבקשה לעזרה. לאחר מגע הקסם של סנדי וריהוט הבית, היא שמחה לספר שהבתים נמכרים מהר מאוד. קבלנים וברוקרים העובדים בתחום מזה שנים, יודעים שאם הם רוצים למכור בית במהירות, עדיף שלא להעמידו למכירה ריק אלא לרהט אותו קודם כל. בחישוב הכללי, מדובר בחיסכון גדול בזמן ובכסף מאחר וככל שהבית ימכר מהר יותר כך הם חוסכים בעלויות גבוהות של תשלום משכנתא, מיסי ועד בית, מיסי עיריה וכו'.


האם את עדיין עובדת עם הברוקרית שהציעה לך את העבודה הראשונה שלך?


"בוודאי, אני ממשיכה לעבוד אתה. שמה עדי לויתן".


כמה זמן מראש יש לפנות אליך?


"קבלנים פונים אלי בדרך כלל 2-3 שבועות לפני שהם מעמידים את הנכס למכירה. היו לי מקרים גם שקבעתי אתם תאריך ואז הבית לא מוכן ואז זה נדחה קצת".


סנדי נולדה בישראל ועברה לארה"ב עם משפחתה כשהיתה בת שמונה בלבד. מילדות היא זוכרת את עצמה נהנת לעצב בתים. כל בית שהיא עברה אליו, היא עיצבה בעצמה ותמיד זכתה בקריאות התלהבות מחברים ובני משפחתה. למרות שלא למדה את המקצוע, היא למדה את סודות העיצוב תוך כדי עשיה. מבית לבית ודירה לדירה, היא למדה מה עובד יותר ומה עובד פחות. אלו רהיטים, צבעים ואקססוריז יתאחדו יחדיו ליצירת תמונה מושלמת. לאחר עשרות חללים שעיצבה במשך השנים, היא שוחה בתחום בקלילות ומקצועיות. מבלי לפרסם את עצמה יותר מדי כשהיא משתמשת בבתים שעיצבה ככרטיס הביקור שלה, היא בנתה את העסק שלה משנה לשנה. שמה עובר מברוקר לברוקר וקבלן לקבלן והיא לא מפסיקה לעבוד ולקצור מחמאות. סנדי נהנת מאוד מעבודתה, היא ניגשת לכל פרוייקט עיצוב חדש בהתלהבות והתוצאות נראות כאילו נלקחו ממגזין עיצוב יוקרתי.


עומדים למכור את ביתכם? סנדי תשמח להיפגש אתכם ולהבטיח שתקבלו את התמורה המקסימלית עבורו.

818-471-9634
[email protected]

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE