הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ לסודן: "קודם שלום עם ישראל, רק אחר כך נסיר אתכם מרשימת מדינות תומכות הטרור"
ברקע הימשכות המגעים הלא רשמיים בין וושינגטון, ירושלים וחארטום, נחשף כי סודן מעוניינת בסיוע כלכלי מארה"ב, בעוד ארה"ב מתעקשת כי תסיר את סודן מרשימת הטרור רק במידה ותכריז על נורמליזציה מלאה עם ישראל

סודן עשויה להפוך למדינה הערבית השלישית המנרמלת את יחסיה עם ישראל, לאחר שאיחוד האמירויות ובחריין חתמו הסכמים היסטוריים וחסרי תקדים במסגרתם נוצרו יחסים דיפלומטיים שלווים, ושיתוף פעולה כלכלי.

עם זאת, נותר מכשול משמעותי בהתחשב בכך שממשל טראמפ דורש על פי הדיווחים שההסכם עם ישראל יהיה התנאי המרכזי להסרת המדינה האפריקאית באופן רשמי מרשימת המדינות נותנות החסות לטרור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלושה בכירים בממשלת סודן אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הלחץ בוושינגטון סביב נושא ישראל נותר מכשול גדול מכדי להתגבר עליו, וכי חרטום תתנגד לתנאי הזה.

הגורמים הממשלתיים אמרו כי סודן תתנגד להצמדה בין שני הנושאים, המגיעים מכיוון נשיא ארה"ב דונלד טראמפ המתעקש על כך.

עמדת סודן היא שהיא ממלאת אחר כל התנאים להסרתה מרשימת הטרור גם בלא קשר לשלום עם ישראל.

"סודן השלימה את כל התנאים הדרושים, אנו מצפים להסרה מהרשימה בקרוב", מסר גורם.

בינתיים, שגרירת ארה"ב באו"ם, קלי קראפט, אמרה ביום רביעי כי מדינה ערבית אחרת תצטרף לתהליך הנורמליזציה עם ישראל ביומיים הקרובים.

בהצהרותיה לאל-ערביה אמרה קראפט כי מדינה ערבית נוסף תנהל הסכם שלום עם ישראל ככל הנראה "ביום או יומיים שלאחר מכן".

סודן כמו גם עומאן, עמדו בראש הרשימה מבחינת ספקולציות.

וקראפט אפילו הזכיר את סעודיה, פריצת דרך שתהיה מונומנטלית.

משטרי המפרץ כבר היו בשיתוף פעולה סמוי ושיתוף מודיעיני עם ישראל במאמצי העבר להפיל את אסד בסוריה, ועתה נראה כי יצירת הקואליציה נגד איראן בחסות ארה"ב, הביאה את ישראל לפתחו של עידן חדש במזה"ת.

סודן אכן נראית הבאה, בהתחשב בכך שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו וראש המועצה הממשלתית הסודנית עבד אל-פתאח אל-בורהאן ייפגשו בקרוב באוגנדה.

גם ברור שמדובר בעסקה שאינה מוגמרת בהתחשב בכך שמלבד נושא ישראל, על פי הדיווחים, סודן דרשה ברגע האחרון סיוע אמריקני של כשלושה מיליארד דולר כחלק מהעסקה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE