הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אם נמשיך בדרך הזו, נסלול את הדרך לקראת פתיחת בתי הספר ועסקים נוספים בלוס אנג'לס"
מחלקת בריאות הציבור בעיר המלאכים חששה מזינוק בתחלואת הנגיף, בייחוד לאחר 'לייבור דיי', אולם הנתונים בשבועות האחרונים הובילו את ראשיה לגלות אופטימיות זהירה. "התושבים נשמעים להנחיות וחובשים מסכות, וזה יוצר מתווה לחזרה לשגרה", הסבירה ד"ר פרר, מנהלת המחלקה

מחוז לוס אנג'לס הצליח להימנע מעלייה משמעותית בתחלואת הקורונה בעקבות חג הלייבור דיי שחל בתחילת ספטמבר, כך עולה מהודעת רשות הבריאות המקומית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, מחלקת בריאות הציבור חששה שלייבור דיי, בדומה לממוריאל דיי בשלהי חודש מאי, יביא לזינוק בתחלואה. על אף שעלייה קלה נרשמה בשבועות שלאחר החג, ראשי המחלקה בירכו על כך שמספר המאושפזים ממשיך לרדת.

לראשונה מזה תקופה ארוכה, במחוז אף נשמעה אופטימיות גדולה: "אני לא חושבת שהעלייה בתחלואה בחודשי הסתיו היא בלתי נמנעת", הסבירה מנהלת בריאות הציבור, ד"ר ברברה פרר, "נהפוך הוא, נתוני התחלואה וההתנהגות של רבים מהתושבים מראה לי שאנחנו מסוגלים להאט את התפשטות הנגיף".

ד"ר פרר הוסיפה כי מרבית בתי העסק במחוז פעלו לפי ההנחיות, ותושבים שבכל זאת בחרו לבלות במהלך החג (ובשבועות שלאחר מכן) שומרים על ריחוק חברתי וחובשים מסכות.

אתמול (ראשון) דווח על 815 נשאים חדשים בלבד. 10 מקרי מוות נוספים אף נרשמו במהלך יום ראשון, ומספר קורבנות הנגיף מתחילת המשבר עלה ל-6,514.

 

"התושבים פועלים לפני ההנחיות" (צילום: Getty Images)

 

כאמור, הנתון המעודד ביותר מגיע מבתי החולים במחוז. מעבר לכך שביום ראשון היו פחות מ-700 חולי קורונה שנזקקו לאשפוז, במחלקת בריאות הציבור הסבירו כי כ-1,100 חולים היו מאושפזים בכל יום, בממוצע, במהלך החודש האחרון. לשם השוואה, הנתון עמד על יותר מ-2,200 רק לפני חודשיים.

ולמרות הכל, ד"ר פרר ביקשה להזכיר כי בכל זאת יידרש זמן נוסף על מנת לשוב לשגרה מלאה, בייחוד בנוגע לפתיחת עסקים ומרכזי בילוי "אנחנו עדיין לא במצב שאנחנו יכולים לאפשר להכל להיפתח מחדש. אי אפשר לערוך מסיבות או אירועים המוניים. אני כן חושבת שאם נמשיך בדרך הזו, נוכל למצוא מתווה להחזרת התלמידים לבתי הספר, ואת ההורים למקומות העבודה".

"הדרך לפנינו עוד ארוכה, אבל הנתונים של השבועות האחרונים מוכיחים שככל שאנשים משתמשים בכלים העומדים לרשותנו, למשל חבישת מסכות ושמירה על ריחוק חברתי, שיעור ההדבקה ממשיך לרדת. כאשר פחות אנשים נדבקים, זה סולל את הדרך לקראת פתיחת עסקים ומוסדות הלימוד", סיכמה ד"ר פרר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE