הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קורונה, מינוי שופטים והמשבר הכלכלי: טראמפ וביידן ראש בראש בעימות הבחירות הראשון
בעוד 35 ימים יפתחו הקלפיות ברחבי ארצות הברית, והערב שני המועמדים ייפגשו בפעם הראשונה לקראת הבחירות ההיסטוריות. כריס וולאס, מגיש החדשות מ'פוקס ניוז', ינחה את האירוע, ויושרת הבחירות והמתחים הגזעיים במדינה הם רק חלק מהנושאים שיעלו לדיון באולם בקליבלנד

מערכת הבחירות בארצות הברית תיכנס הערב (שלישי) לישורת האחרונה כאשר הנשיא טראמפ וסגן הנשיא לשעבר ביידן ישתתפו בעימות הראשון מבין שלושה שנקבעו.

זו תהיה ההזדמנות הראשונה של שני המועמדים להיפגש פנים מול פנים, לאחר שכל אחד מהם השתלח בשני במהלך החודשים האחרונים. הנשיא כינה את ביידן כ"בובה של השמאל הקיצוני" וכאחד "שיפגע באלוהים אם ייבחר", ואילו סגן הנשיא לשעבר ביקר בחריפות את התנהלותו של טראמפ במהלך המגפה ("בגידה של חיים ומוות בעם האמריקאי").

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images / AP)

 

העימות יערך בעיר קליבלנד שבאוהיו - אחת ממסר מדינות מפתח בדרך לניצחון עבור שני הקמפיינים - ומי שינחה אותו הוא כריס וולאס, מגיש החדשות הבכיר של פוקס ניוז (ובנו של מייק וולאס, מגיש חדשות אף הוא).

המפגש המסקרן בין שני המועמדים כמובן יועבר בשידור ישיר בכל הערוצים הגדולים בארצות הברית (בשעה 9:00 בלילה בחוף המזרחי, 6:00 בערב בחוף המערבי ו- 4:00 לפנות בוקר בישראל), לרבות הרשתות הוותיקות (ABC, NBC, FOX ו-CBS) ובערוצי החדשות השונים (CNN, פוקס ניוז, MSNBC). בנוסף, ניתן יהיה לצפות בעימות בערוצי היוטיוב של הרשתות הללו.

כמו כל דבר אחר ב-2020, מגפת הקורונה תשפיע על קיום האירוע (שכלל היה אמור להיערך באוניברסיטת נוטרדאם שבאינדיאנה, אך הנהלת המוסד הלימודי ביקשה שלא להיערך את העימות בשל התפרצות הנגיף). 

 

הכנות אחרונות לקראת העימות בקליבלנד (צילום: AP)

 

בשבוע שעבר הכריז וולאס על ששת הנושאים המרכזיים שיעלו לדיון בעימות (ולמעשה, האירוע יחולק לשישה חלקים של רבע שעה):

  1. העבר הפוליטי של שני המועמדים
  2. בית המשפט העליון
  3. מגפת הקורונה
  4. הכלכלה האמריקאית
  5. מתחים גזעיים ואלימות בערי ארצות הברית
  6. יושרת מערכת הבחירות

כאמור, התפרצות הקורונה בארה"ב גרמה לשינויים רבים בעימות. כך למשל, לחיצת הידיים המסורתית בין שני המועמדים לא צפויה להתקיים כלל וכלל, ובאולם שבו האירוע ייערך יהיו רק כ-100 אנשים (כולם מוזמנים וכולם יידרשו לעבור בדיקות קורונה לפני כניסתם).

הצהרות הפתיחה בוטלו אף הן, ואנשי ה"ספין" של שני הקמפיינים לא יתרוצצו בין העיתונאים השונים כדי לנסות ולשכנע שמועמדם ניצח בעימות. בימים כתיקונם גם ככה קשה לקבוע את זהות המנצח והמפסיד (אם בכלל קיים כזה), והערב זה צפוי להיות קשה עוד יותר.

בנוסף, חשוב להזכיר כי גם כאשר יש מנצח בולט בעימות, זה לאו דווקא מעיד שאותו מועמד ינצח. לפני ארבע שנים, רוב הפרשנים בארצות הברית טענו שהילרי קלינטון ניצחה את טראמפ בעימותים, אך תוצאות הבחירות עצמן העידו אחרת. ארבע שנים קודם לכן, ב-2012, המועמד הרפובליקני דאז מיט רומני הוכתר במנצח בעימות הראשון מול אובמה, אך לא הצליח לגבור עליו בבחירות.

יתרה מכך, מרבית הסקרים - הן ברמה הלאומית והן ברמת המדינה - מצביעות על שיעור קטן ביותר של מצביעים שטרם החליטו עבור מי הם יצביעו, כך שבכלל לא ברור עד כמה העימותים ישפיעו על הבוחרים.

 

כריס וולאס, מגיש החדשות מפוקס ניוז, ינחה את העימות הראשון (צילום: Getty Images)

 

ראוי להזכיר שטראמפ וביידן ייפגשו שוב בשני עימותים נוספים (ב-15 באוקטובר בפלורידה וב-22 באוקטובר בטנסי), אך קודם לכן יערך העימות היחיד בין סגן הנשיא פנס והמועמדת הדמוקרטית להחליפו, הסנאטור קמאלה האריס (ביום רביעי הבא, ה-7 באוקטובר).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE