הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דעה: ג'ו ביידן ביזה את זכר ששת המליונים שנספו בשואה, התקשורת הישראלית, והיהודים הדמוקרטים, שוב בחרו בשתיקה ובתירוצים
ג'ו ביידן הוכיח השבוע כי הוא אינו ידידם של היהודים, וכי במידה וחס ושלום יבחר, הוא עשוי להפוך לעוד נשיא דמוקרטי (כמו רוזוולט, קרטר, ואובמה) שממית אסונות על העם היהודי, לאחר ההשוואה שביצע השבוע בין הנשיא טראמפ ובין הצורר הנאצי יוזף גבלס, נראה כי אזלו התירוצים ליהודים התומכים במפלגה הדמוקרטית, והגיעה העת לחשבון-נפש

עלי להודות לג'ו ביידן על שהזכיר לי כמה פוליטיקה זה עסק רציני עבור העם היהודי. עסק של חיים מוות.

נכון, תשוקתי האמיתית נתונה להיסטוריה, ליהדות, ולמדע, ובכל זאת הפוליטיקה היא זירה חשובה, ולאחרונה נדמה כי היא החשובה ביותר עבור עתידנו ועתיד ילדינו, ולא סתם פוליטיקה, אלא דווקא הפוליטיקה האמריקנית שבעוד חודש תעצב מחדש את עולמנו.

אמריקה והיהודים בצומת גורלית

שיהיה ברור, אלה אכן הבחירות החשובות בתולדות אמריקה, שכן לראשונה ב-250 שנות קיומה, ארה"ב לא בוחרת נשיא - אלא דרך חיים וצורת ממשל.

היא בוחרת בין סוציאליזם ובין אמריקניזם; בין המשך הרפבוליקה ובין מהפכה סוציאליסטית - וזו בחירה לדורות בעלת השלכות הרות-גורל על בני הקהילה היהודית ברחבי העולם כולו.

ג'ו ביידן הוכיח שלשום בדיוק באיזה צד של ההיסטוריה הוא נמצא, ועתה הגיעה העת בה עלינו להוכיח באיזה צד שלה אנו ניצבים. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


2020 הופכת לשנה היסטורית, כמו 1939 (מלחמת העולם השנייה), 1989 (נפילת בריה"מ), 1917 (הצהרת בלפור) שנה שלאחריה עולמנו לא יהיה עוד כשהיה.

לא המגיפה היא הגורם המרכזי לחשיבות 2020 אלא דווקא העובדה שמדובר בשנת המבחן הגדול של החזון האמריקני הניצב בלשונו של אלתרמן "למול מציאות שאין לה אח".

כאדם רציונלי, כיהודי, וכאמריקני, ניצלתי בחודשים החולפים את הבמה המכובדת הזו כדי להביע תמיכה בלתי-מסוייגת בשיטה הרפובליקנית-קפיטליסטית שמייצג דונאלד טראמפ.

התרעתי בפני הסכנות של האידאולוגיה הסוציאליסטית ההולכת ותופסת מקום מרכזי בתקשורת האמריקנית, באקדמיה האמריקנית, ובמפלגה הדמוקרטית. ביקשתי לחזק במאמריי את ההכרה של הישראלים והאמריקנים קוראי העברית ברגע ההיסטורי שבו הם ניצבים, להסביר להם שגם הם, עם "החיים הקטנים שלהם", כמוני בדיוק, הפכו בעל כרחם לשחקנים על בימת ההיסטוריה, שגם אתם, ניצבים יחד איתי, בקו-פרשת מים בו אמריקה רחוקה ימים ספורים מהפיכתה למדינה סוציאליסטית. דבר שיבשר אסון לעם היהודי ולפרויקט האמריקני.

וכי, כפי שאמר לי סופר מדע בידיוני, "התקוה האחרונה לחירות האדם" (אמריקה) המבצר האחרון של חירות המין האנושי, עלולה ליפול.

וכן, בהתחשב בעובדה שאירופה מעולם לא הייתה, וגם כנראה לא תהיה בעלת מסורת של חירות וחופש כמו אמריקה, ובהתחשב בכך שהודו וסין אינן אופציה ריאליות למשטרים ליברלים ודמוקרטיים, נפילה שכזו תהווה אסון לבני עמנו.

ג'ו ביידן ביצע פשע כנגד זיכרון השואה והעם היהודי כולו

אני מבקש לקרוא לכל היהודים תומכי ביידן לבצע חשבון-נפש. 

העובדה שמועמד לנשיאות ארה"ב, השווה בין נשיא אמריקני מכהן, אב לבת יהודייה, סב לנכדים יהודיים, וידיד-אמת של העם היהודי ומדינת ישראל, לראש מנגנון התעמולה הנציונל-סוציאליסטי ויועצו האישי של אדולף היטלר, התועמלן הנאצי יוזף גבלס יימח שמו וזכרו, ואחד מאבות הפיתרון הסופי מסמנת הכל.

השוואה זו, שנעשתה במהלך ראיון לערוץ חדשות ממלכתי (MSNBC) הייתה כה מבחילה, כה הופכת-בטן, וכה מכעיסה עד שהיא חרגה מבחינתי מהתחום שבו מילים מסוגלות לשקף היטב את השלכותיה.

נשוב על הדברים, השוואת נשיא ארה"ב, לאדם שעזר  בהשמדת שישה מיליון יהודים, ביניהם מיליון וחצי ילדים רכים, כולל 90% מבני משפחתי שלי, היוותה חציית גבול חסרת תקדים בתולדות היחס של נושאי משרה ממשלתית בארה"ב לבני העם היהודי.

השוואה זו, לא נשמעה מפי מפגין דמוקרטי, או מפי פוליטיקאי מדרג ב' מתוסכל, אלא מפי מועמד לנשיאות.

מדובר בזילות השואה חסרת-תקדים ברמת ההיסטוריה האמריקנית, בדבר שלא נשמע אי פעם ממועמד לנשיאות ארה"ב - והקהילה היהודית? שותקת.

נכון, אפשר לומר שביידן המצוי בהתדרדרות קוגנטיבית משמעותית, כבר אינו אחראי למילותיו, וכי מדובר בעוד פליטת פה לא מחושבת. אך אם זהו אכן המצב, מדוע שהקול היהודי, האמור להיות קול של ציבור יחסית משכיל, יתמוך במועמד בעל בעיות שכליות שכאלה?

ואם לא מדובר כאן בטעות שכלית, או במעידה קוגנטיבית, אז מדוע שהקול היהודי יתמוך באדם שמשווה בין צורר נאצי ובין נשיא אמריקני מכהן?

בכל מקרה, בין אם מדובר בפאשלה שכלית, או בשיקול דעת פגום, בשלב הזה נראה שליהודים הדמוקרטים נגמרו התירוצים - הם כרגע פשוט נתונים במצב של נאמנות עיוורת למפלגה שהפסיקה לייצג את האינטרסים של הקהילה היהודית - הם פועלים לפי הרגש, את השכל הם זרקו מזמן לצדי הדרך.

נכון לעתה, כ-32% מיהודי ארה"ב מתכוונים להצביע לנשיא טראמפ, כך על פי נתונים של קרן רודרמן שהעביר לי הפרשן קובי ברדה.

במידה וסקרים אלה נכונים, הרי שנראה שההיסטוריה חוזרת על עצמה - הקהילה היהודית כפי שתמכה ברוזולט שהיה נשיא גרוע ליהודים ושאיפשר את השמדתם מעל אדמת אירופה תוך שהוא יודע על כך, ותוך שהוא אינו עושה דבר; כמו שהיא תמכה בקרטר שהיה נשיא גרוע ליהודים ושהעלה את הסוגייה הפלשתינאית תוך גילוי יחס עוין לממשלת בגין; כמו שהיא תמכה בנשיא אובמה שהכשיר את משטר האייתולות ששם לנגדו את השמדת מדינת ישראל - אותה קהילה יהודית מסרבת ללמוד את הלקח, מסרבת להפנים את המצב, והולכת ומתקרבת להביא על עצמה עוד אסון באמצעות תמיכה בנשיא ששבוי ביד קיצוניים אנטי-ישראליים ושמבצע זילות חמורה בשואת יהודי אירופה.  

אגב ביידן לא התנצל.

המפלגה הדמוקרטית כבר מזמן הפסיקה להיות בית פוליטי, מקבל ומכיל עבור הקהילה היהודית, מלבד הנשיא קלינטון כל הנשיאים הדמוקרטים שכיהנו מאז שנות ה-70 גילו עוינות כזו או אחרת למטרות העל של העם היהודי בארץ ישראל, ולא ביצעו את הצעדים הנצרכים למאבק באנטישמיות בארצות הברית. 

מי שמזלזל ופוגע בצורה כה איומה בזיכרון השואה, כיצד יזדהה ויבין את מצבם העדין של יהודי ארה"ב המוקפים בקולות קיצוניים ועוינים משמאל ומימין כאחד?

כיצד בדיוק הוא יגבה את מדינת ישראל שאחת ממטרותיה היא למנוע את עלייתם של גבלסים אמיתיים? כיצד הוא יוכל לראות מראש אסונות שכאלה כאשר הוא מזלזל במתכננים שלהם בכזו בורות?

כיצד יוכל לעשות את מה שהנשיא טראמפ עשה, כשדיבר על היהודים "כעם נרדף ומיוחד, עם שככל שסבל וספג שנאה בלתי מוצדקת ונוראית מסביבתו הצליח להיות יוצא דופן בגאוניותו ובתרומתו למין האנושי"? האם מילים כאלה יעלו על דל שפתיו של ביידן כאשר הוא משווה את נשיא ארה"ב לרוצחי יהודים? 

התשובה? ליהודים התומכים במפלגה הדמוקרטית.

וכשהם מסתכלים במראה הם יודעים טוב  מאוד שאין להם תשובה - רק תירוצים והתפתלויות. 

אותם תירוצים ששמענו מיהודי גרמניה לפני האסון שביידן לא מבין ושחבריו למפלגה הדמוקרטית סוציאליסטית עלולים להמית על יהודי אמריקה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE