הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מדאיג אותי שיותר מ-40 אלף אמריקאים נדבקים בכל יום, בייחוד לקראת החורף"
ד"ר פאוצ'י הצביע על הזינוק בתחלואה, הן בכמחצית המדינות והן ברמה הלאומית, כסיבה המרכזית לחששות שלו והזהיר: "אני מקווה שזה לא יקרה, אבל יתכן שנראה עלייה גם במספר מקרי המוות. זה ממש לא המצב שבו אנחנו רוצים להיות כמדינה, כשהחורף מעבר לפינה"

ארצות הברית לא נמצאת במצב טוב במאבקה כנגד נגיף הקורונה, וזאת על רקע העלייה המדאיגה בתחלואת הנגיף בכמחצית מהמדינות, ועונת החורף ההולכת וקרבה. כך טוען ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ד"ר פאוצ'י (צילום: Getty Images)

 

לפי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבבולטימור, 26 מדינות אמריקאיות רשמו עלייה של לפחות 5% בתחלואת הנגיף הממוצעת בשבוע החולף. אם לא די בכך, חמש מדינות - יוטה, ויסקונסין, דרום דקוטה, מונטנה ו-וויומינג - רושמות שיאי תחלואה בשטחן.

ברמה הלאומית, בכל יום מאובחנים ברחבי המדינה כ-46 אלף נשאים חדשים (בחישוב של הממוצע בשבעת הימים האחרונים), עלייה מדאיגה ביותר לעומת הנתונים לפני שבוע (כ-40 אלף) ולפני כשבועיים (כ-35 אלף).

"זה מדאיג כי אנחנו רואים שהעלייה בתחלואה גם מתורגמת לזינוק במספר המאושפזים באותן מדינות", הסביר ד"ר פאוצ'י, שהוסיף שארה"ב צריכה לשאוף להוריד את כמות הנשאים החדשים שמאובחנים בכל יום לכ-10 אלף. "אני מקווה שזה לא יקרה, אבל יתכן שנראה עלייה גם במספר מקרי המוות כתוצאה מהידבקות בקורונה. דיברנו על זה הרבה בחודשים האחרונים, וזה ממש לא המצב שבו אנחנו רוצים להיות כמדינה, כשהחורף מעבר לפינה".

מתחילת המשבר אובחנו ברחבי ארצות הברית כ-7.1 מיליון נשאי הנגיף, ו-205 אלף בני אדם מתו בעקבות ההידבקות בו (כחמישית מסך מקרי המוות בעולם).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE