הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לתשומת לבם של הנוסעים מישראל: ניו יורק תחייב אתכם לשהות בבידוד במשך שבועיים
לאחר ההקלה בבדיקות הרפואיות בנמלי התעופה, שבוצעו ע"י ה-CDC, המושל קואומו נאלץ לחתום על צו מנהלי המעניק פטור מהבידוד עבור מדינות בודדות, למשל ניו זילנד ותאילנד. לעומת זאת, מרבית מדינות אירופה נמצאות במצב דומה לישראל, והמגיעים מהן יחויבו להיכנס לבידוד של 14 יום

נוסעים שיגיעו לניו יורק ממרבית מדינות העולם, ביניהן ישראל, יחויבו לשהות בבידוד במשך 14 ימים, כך עולה מצו מנהלי שעליו חתם מושל המדינה, אנדרו קואומו, אתמול (שני).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: טוויטר)

 

מצד אחד, עבור חלק מהמדינות ברשימה לא מדובר בשינוי כלשהו, שכן דרישת הבידוד הוצבה ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) עבור כלל הנכנסים לארצות הברית, לא רק ניו יורק. אך בימים האחרונים הודיעו ראשי ה-CDC על הקלות בהנחיות אלו, והמושל קואומו הצביע על החשש הגדול מגל שני כסיבה המרכזית להחלטה.

"אנחנו רואים שמדינות רבות ברחבי העולם רושמות עלייה מדאיגה ביותר בתחלואת הקורונה", הסביר המושל, שהוסיף כי מעבר לתקופת הבידוד בת השבועיים, נוסעים שיגיעו למדינתו יידרשו למלא טופס ובו פרטים על המקום שבו יעבירו את הבידוד ועם מי הם צפויים לבוא במגע.

הבהרה לגבי טיסות קונקשן שעוברות בניו יורק: לאחר פניית מערכת היברו ניוז ללשכת מושל המדינה, הוסבר כי חובת הבידוד אינה חלה על נוסעים שנוחתים במדינה וממשיכים בטיסה נוספת ליעדים אחרים בארצות הברית.

על אף שההחלטה תקפה רק לניו יורק, רשות הבריאות המקומית תסתמך על קביעת ה-CDC בנוגע למדינות שתושביהן ידרשו להיכנס לבידוד. בדומה למרבית מדינות העולם, ישראל מסווגת בדרגה השלישית והגבוהה ביותר, ועל כן היא נכללת ברשימה.

"העלייה במספר חולי הקורונה במדינות הללו, ביחד עם החלטת ה-CDC לעצור את הביקורת הרפואית שנעשתה בנמלי התעופה, מהווה איום ממשי על ההתקדמות שהשגנו עד כה במאבק בקורונה. לכן, הצו המנהלי יחול על כלל הנוחתים ממדינות שמוגדרות בדרגת הסיכון השנייה או השלישית", הסביר המושל.

חשוב להזכיר כי מעבר לדרישת הבידוד עבור המגיעים מחוץ לארה"ב, ישנן 32 מדינות וטריטוריות אמריקאיות שתושביהן נדרשים לעשות זאת עם הגעתם למדינות הטריי-סטייט (ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט), ביניהן פלורידה, אילינוי, נבאדה וטקסס.

 

ישראל, כמו רוב מדינות העולם, סווגה בדרגת הסיכון הגבוהה ביותר (צילום מתוך אתר ה-CDC)

 

בין המדינות המופיעות ברשימה שבה לא תידרש כניסה לבידוד ניתן למצוא את קמבודיה, ניו זילנד, תאילנד, פיג'י, גרינלנד, לאוס, איי מרשל וטאיוואן‎.

רשימת המדינות, כפי שסווגו ע"י ה-CDC, ניתן למצוא כאן.

פרטים נוספים על הטופס שהנוחתים בניו יורק יצטרכו למלא ניתן למצוא כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE