הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק מגבירה את האכיפה בשכונות היהודיות: קנס עד אלף דולר יוטל בגין אי-חבישת מסכה
רשויות הבריאות הזהירו כי נתוני התחלואה בברוקלין וקווינס ממשיכים לעלות, דבר שיגרור מגבלות ואף עלול להוביל לסגירת העסקים. כעת נודע כי לאחר חודשים רבים שבהם שיעור ההדבקה בעיר עמד על כאחוז בודד, כעת הנתון זינק ל-3.25%; ראש העיר: "אף אחד לא רוצה להטיל קנס על התושבים, אבל נעשה זאת אם אין ברירה"

התפרצויות נוספות של נגיף הקורונה ברחבי ניו יורק, בייחוד בשכונות החרדיות בברוקלין וקווינס, גרמו לראשי העיר להכריז מוקדם יותר היום (שלישי) על אכיפה מוגברת כנגד תושבים המסרבים לחבוש מסכות, ומעתה יתאפשר לרשויות להטיל קנס כספי גבוה במיוחד כנגד המפרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, מחלקת הבריאות בעיר סימנה מספר שכונות בשני הרובעים ואף איימה "לסגור עסקים ולהטיל קנסות". בזמנו אמרו ראשי המחלקה כי הם עוקבים בדאגה אחר המתרחש בקיו גרדנס, אדג'מיר-פאר רוקוואי, וויליאמסבורג, מידווד, בורו פארק ובנסונהרסט, ומוקדם יותר היום נודע כי שיעור ההדבקה בעיר כולה זינק ל-3.25%, לאחר חודשים שעמד על כאחוז בודד.

 

 

"זו הפעם הראשונה מזה תקופה ארוכה ששיעור ההדבקה עולה מעל 3%, וזה בהחלט מעורר דאגה עמוקה", הסביר ראש העיר, שהוסיף כי 9 אזורים בשכונות הללו (שחולקו לפי מיקוד) מהווים כרבע מנשאי הנגיף בעיר.

 

 

עוד מסר דה-בלאזיו כי "כעת אנחנו נמצאים במצב שעלינו לפעול ולבצע אכיפה מוגברת, ולא נהסס להגביר את זה בכל יום, בהתאם לתוצאות בשטח".

 

ראש העיר דה-בלאזיו (צילום: לשכת ראש העיר)

 

אי לכך, דה-בלאזיו הסביר כי לרשויות החוק המקומיות יותר להטיל קנס של עד אלף דולר עבור מי שמסרב לחבוש מסכה באחת השכונות הבאות: גרייבסנד/הומקרסט, מידווד, קיו גרדנס, אדג'מיר-פאר רוקוואי, בורו פארק, בנסונהרסט/מייפלטון, גרסטין ביץ'/הומקרסט/שיפשד ביי, ופלטלנדס/מידווד.

"קודם כל, הפקחים יציעו לאותו בן אדם מסכה, ללא עלות, והקנס יוטל רק במידה שהוא יסרב לחבוש אותה. אנחנו לא רוצים להטיל קנס על תושבים, אבל נעשה זאת אם נצטרך", הוא הסביר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE