הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיסני נערכת לגל פיטורים: "הסגירה הממושכת בקליפורניה והמגבלות בפלורידה פגעו בנו קשות"
קרוב ל-30 אלף עובדים בשני פארקי השעשועים המובילים בארצות הברית קיבלו הודעה על סיום דרכם בחברה, וזאת על רקע משבר הקורונה. בדיסני סימנו את המגבלה על מספר המבקרים בדיסניוורלד, צעד שנועד לאפשר שמירה על ריחוק חברתי, ועל "חוסר רצונה של קליפורניה" לאפשר את פתיחתם הפארקים בתחומה, כסיבות העיקריות למהלך

דיסני הודיעה מוקדם יותר היום (שלישי) כי היא תיאלץ לפטר קרוב כ-28 אלף עובדים בשני פארקי השעשועים המרכזיים שלה: דיסניוורלד באורלנדו ודיסנילנד בדרום קליפורניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, מגפת הקורונה הביאה לסגירת שני מוקדי התיירות העצומים, אולם בהמשך התאפשר לחברה לפתוח מחדש את דיסניוורלד, אם כי כמות המבקרים במקום מוגבלת. לעומת זאת, דיסנילנד (כמו גם הפארק הסמוך 'ההרפתקה הקליפורנית') נותרו סגורים עד היום.

"לאור ההשפעה המתמשכת של מגפת הקורונה, לרבות הצורך להגביל את מספר הנכנסים לפארק בפלורידה כדי לשמור על ריחוק חברתי, וחוסר רצונה של קליפורניה להסיר את המגבלות, קיבלנו החלטה קשה ביותר ועלינו להתחיל לצמצם את כוח העבודה שלנו", כתבו ראשי החברה לעובדים.

ג'וש ד'אמרו, ראש חטיבת פארקי השעשועים בחברה, הוסיף כי כשני-שליש מהעובדים שיאבדו את משרתם הם עובדים זמניים, אך הוא סירב לפרט מעבר לכך ואף סירב לומר כמה עובדים פוטרו בכל מדינה.

"כמו שאתם יכולים לתאר לעצמכם, החלטה מסוג זה אינה קלה. במשך חודשים ההנהלה עבדה בצורה בלתי פוסקת, במטרה להימנע מפיטורים. צמצמנו בהוצאות, עצרנו פרויקטים יקרים והוצאנו עובדים רבים לחל"ת, תוך כדי שהמשכנו לממן עבורם הטבות כגון ביטוח בריאות. עם זאת, אנחנו לא מסוגלים להחזיק כמות כה גדולה של עובדים כאשר קיימות מגבלות על הפארקים", כתב ד'אמרו במכתבו.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE