הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות המשבר הבריאותי: ב-ICE מחדשים את מבצעי האכיפה ברחבי ארה"ב
בחודש מרץ האחרון הודיעה סוכנות ההגירה שהיא תתרכז אך ורק בשוהים בלתי חוקיים המבוקשים בגין עבירות אלימות וקשות, אולם בימים האחרונים נודע כי מדיניות זו שונתה ולמעשה בוטלה. "אנו סבורים שניתן לבצע את המשימה בצורה בטוחה ומתאימה"

בכוונת רשויות ההגירה בארצות הברית לשוב ולבצע פשיטות ברחבי המדינה, גם עבור שוהים בלתי חוקיים שאינם חשודים בפשעים אלימים, וזאת כחצי שנה לאחר שהוחלט להוריד הילוך ממבצעים מסוג זה, על רקע משבר הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בהודעת סוכנות ההגירה אכיפת המכס (ICE) אומנם לא צוין במפורש כי הוחלט לבטל את המדיניות שגובשה בחודש מרץ האחרון, אך "אנו סבורים שהסוכנים שלנו יכולים לבצע את עבודתם ומשימותם בצורה בטוחה ומתאימה".

עוד נכתב כי "כדי לצמצם את הסיכויים להתפרצות הקורונה, התקבלו מספר החלטות בנושא, לרבות לצייד את הסוכנים שבשטח עם ציוד כגון כפפות ומסכות, לאפשר לכמה שיותר עובדים לעבוד מהבית (במקרים שבהם מדובר בעובד שנוכחותו במשרד אינה נדרשת לסוגיה כזו או אחרת), לבצע בדיקות חום לעצורים, לפצל את העצורים במתקני הכליאה, ואף להכניס לבידוד עצורים שמאובחנים כנשאי הנגיף".

ההודעה הצליחה להפתיע רבים, שכן בניגוד להחלטה המקורית שבה רשויות לקחו צעד לאחור, הפעם החליטו ב-ICE שלא להפיץ את ההודעה לעיתונות, ובמקום היא פורסמה אך ורק באתר הסוכנות.

 

אילוסטרציה (צילום: ICE)

 

כזכור, עם פרוץ המשבר בארצות הברית, סוכנות ההגירה המשיכה בפעילותה השגרתית וגררה ביקורת קשה, בעיקר על כך ששוהים בלתי חוקיים נמנעו מלגשת לבדיקות קורונה (ולעיתים קרובות אפילו נמנעו מקבלת טיפול רפואי לאחר שאובחנו כנשאים) כי חששו להיעצר.

לאחר גל הביקורת, ב-ICE הודיעו כי הם משנים גישה ו"מתרכזים בשמירה על ביטחון הציבור". כלומר, מבצעים נרחבים עדיין התקיימו, אם כי אך ורק כנגד שוהים בלתי חוקיים החשודים בעבירות אלימות וקשות.

"מדיניות המקלט בלוס אנג'לס מונעת מאיתנו לעשות את עבודתנו"

"על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של כלל הציבור, וכמו כן של השוטרים והסוכנים לאור התפשטות מגיפת הקורונה, נבצע באופן זמני התאמות לפעילות האכיפה שלנו", נמסר מהארגון בזמנו, "בזמן המשבר, ICE לא תוציא לפועל מבצעי אכיפה בסמוך למבנים רפואיים, כמו בתי חולים, משרדי רופאים וכל סוג של מרפאות. איש לא צריך להמנע מלגשת ולקבל טיפול, מחשש שיעצר על ידי סוכני ההגירה".

כאמור, ההודעה שיצאה בימים האחרונים הפתיעה רבים, ולא רק בגלל אופן פרסומה, אלא גם בשל העובדה שעשרות אלפי בני אדם ממשיכים להידבק בקורונה מדי יום ברחבי ארצות הברית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE