הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש ה-FBI הטיל פצצה: "הילארי קלינטון יזמה את חקירת "טראמפ-רוסיה", ועידכנה בזמן אמת את הנשיא אובמה"
ביולי 2016 קמפיין קלינטון יזם את הבדייה, במקביל עודכן הנשיא אובמה, לאחר מכן הורה ממשל אובמה על פתיחת חקירה שנמשכה שנים לתוך כהונתו הראשונה של הנשיא

ראש המודיעין הלאומי, ג'ון רטליף, הטיל שלשום פצצה לפיה הילרי קלינטון הורתה על "תוכנית קמפיין שתעורר פרשה" על ידי קישור הנשיא טראמפ לרוסיה בשנת 2016 - וכי הנשיא דאז ברק אובמה, ידע על תפקידה האפשרי בנושא.

רטליף חשף את המידע שעות ספורות לפני העימות בין טראמפ והמועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן, שהיה אז סגן הנשיא.

מזימתה של קלינטון ביולי 2016 להכביד על טראמפ בכך שהיא "תחבר אותו ל[נשיא רוסיה ולדימיר] פוטין ולפריצה של הרוסים למאגר המידע של הוועד הלאומי הדמוקרטי", כתב רטליף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראש ה-CIA דאז, ג'ון ברנן, תדרך את אובמה על "אישור לכאורה של הילארי קלינטון ב-26 ביולי 2016 להצעה של אחד מיועצי מדיניות החוץ שלה להשמיץ את דונלד טראמפ על ידי שערורייה שתטען להתערבות של שירותי הביטחון הרוסיים לטובתו".

ה-FBI פתח בחקירה על שיתוף פעולה אפשרי בין טראמפ לרוסיה כעבור חמישה ימים, ב-31 ביולי 2016 - ימים ספורים לאחר שקלינטון יצרה את התוכנית.

חודשיים לפני הבחירות ב-2016 כתב ראש המודיעין רטליף כי גורמי מודיעין אמריקניים העבירו הפניית חקירה למנהל ה-FBI ג'יימס קומי ולסגן המודיעין הנגדי, פיטר סטרוק, בעניין - במטרה לפתוח בחקירה נגד המועמד הרפובליקני דאז  - דונלד טראמפ.

עתה מתברר, כי קלינטון היא שעמדה מאחורי התוכנית הנוגעת לחקירת קשריו המדומיינים של טראמפ עם האקרים רוסים המתערבים בבחירות בארה"ב.

וכי היה זה אמצעי הסחת דעת מהשימוש שלה בשרת דואר פרטי לניהול מדיניות החוץ שלה עצמה. ראשי ה-FBI בזמנו התעלמו מהמידע הנוגע לקלינטון, ופתחו בחקירה נגד טראמפ על פי מידע של קמפיין קלינטון. - במילים אחרות ה-FBI עבד בשביל המועמדת הדמוקרטית לנשיאות.

כידוע, חקירתו של היועץ המיוחד רוברט מולר בדבר שיתוף פעולה אפשרי בין טראמפ לרוסיה הסתיימה בשנה שעברה ללא עדויות לקשירת קשר פלילי בין טראמפ ורוסיה.

אך עתה נראה כי התגלה המקור שלה.

טראמפ מעיר לעתים קרובות במרירות כי זו הייתה הסחת דעת גדולה במהלך כהונתו הראשונה ומכנה זאת "מתיחה".

דוברי אובמה וביידן לא הגיבו מיד לבקשות לתגובה.

תפקידו של ביידן בחקירות הקשורות לרוסיה התגלה בתחילת השנה בהעמדתו לדין של יועץ הביטחון הלאומי של טראמפ בבית הלבן לשעבר, מייק פלין, שהודה בדצמבר 2017 בכך שהוא שיקר לסוכני ה-FBI על שיחות המעבר שלו עם שגריר רוסיה.

על פי החשד, ביידן סיפק לסוכני מודיעין את 'חוק לוגן' שלא נעשה בו שימוש משנת 1799 כהנמקה לפתוח בחקירה נגד פלין.

חוק לוגן אוסר על אזרחים מן השורה לנהל דיפלומטיה זרה אך החוק מעולם לא הביא להרשעה של אדם ונחשב ללא חוקתי.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE