הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: בתי ספר במוקדי הקורונה ייסגרו, גם בתי הכנסת על הכוונת
המושל קואומו הודיע על המעבר ללימודים מקוונים בשכונות רבות בקווינס וברוקלין, ומחר צפויה פגישה עם ראשי הקהילה החרדית בעיר; על אף שהוא לא מעוניין במהלך ("זה גובל בהתערבות ממשלתית בענייני דת"), הוא הבהיר כי הפרה של נהלי הבריאות עלולה לגרור גם את סגירתם של בתי הכנסת באזור

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, הודיע כי כבר מחר (שלישי) ייסגרו בתי הספר במספר מוקדי התפרצות הקורונה במדינתו, לרבות בשכונות בברוקלין וקווינס שבהן יש אוכלוסייה חרדית גדולה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאזיו, כבר חשף תוכניות לסגור את בתי הספר ב-11 שכונות, החל מיום רביעי הקרוב. החלטה זו התקבלה לאחר ששיעור הבדיקות החיוביות בשכונות אלה, עלה ליותר מ-3% במהלך שבעת הימים האחרונים.

 

 

הבוקר כינס קואומו מסיבת עיתונאים שבה הצהיר: "אין לי כל כוונה להמליץ או לאפשר לאף משפחה בניו יורק לשלוח את ילדיהם לבית ספר, אם אני בעצמי לא הייתי שולח את הילדים שלי לשם". בעקבות ההחלטה, כאמור, בתי הספר יעברו למתכונת של לימודים מהבית כבר מחר.

בשבועות האחרונים עלו המתחים בין לשכת המושל באולבני לבין לשכת ראש העיר בניו יורק, והבוקר קואומו הבהיר שסוגיית האכיפה - בייחוד בנוגע לחבישת מסכות - תעבור לאחריותה של המדינה.

 

המושל קואומו במהלך מסיבת העיתונאים שלו, מוקדם יותר היום (צילום: לשכת המושל)

 

סגירת בתי הספר, הן הציבוריים והן הפרטיים, צפויה להשפיע על הקהילה החרדית הגדולה המתגוררת בשכונות הללו, שכן גם ישיבות נכללות ברשימה. בכוונתו של המושל להיפגש עם ראשי הקהילה החרדית המקומית במהלך יום שלישי.

 

 

לדברי קואומו, הוא לא מתכוון להורות על סגירת בתי כנסת (או אף מוסד דתי אחר), אך ישנם שני תנאים חשובים למהלך: יש להגביל את מספר הנוכחים, ויש לאכוף את נהלי הבריאות הקיימים (כגון חבישת מסכה ושמירה על ריחוק חברתי).

המושל אף הסביר כי "[סגירת בתי כנסת] זה הדבר האחרון שאני רוצה לעשות. זהו דיון לא פשוט בכלל, וממש על הגבול של התערבות ממשלתית בענייני דת".

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מעבר לשכונות בעיר ניו יורק, בלשכת המושל עוקבים בדאגה אחר מצב הקורונה במספר מחוזות נוספים - רוקלנד ואורנג' - שגם בהם ישנה אוכלוסייה חרדית גדולה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE