הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיתוס או עובדה מדעית: חיוך גורם לכם להרגיש מאושרים יותר
החוקרים ניתחו נתונים על הבעות פנים והשפעתן על הרגשות הקשורים בהן ובדקו את עצמת הקשר ביניהם, על מנת לקבוע האם חיוך גורם לאנשים להרגיש מאושרים יותר

חיוך יכול לגרום לאנשים להרגיש מאושרים מעט יותר. כך עולה ממחקר חדש. צוות חוקרים אמריקאי בחן נתונים על אודות הבעות הפנים והשפעתן על הרגשות הקשורים בהן, שנאספו במשך 50 שנה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




מתוצאות המחקר עולה, כי להבעות פנים יש השפעה קלה על הרגשות. החוקרים סבורים, כי הם לא סבורים שאנשים צריכים לחייך בדרכם אל האושר. אך ממצאי המחקר מספקים רמז על האופן בו מתקיימת אינטראקציה בין הגוף לבין הנפש, על מנת לעצב את חוויית המודעות שלנו לרגשות.

באופן כללי, ידוע שאפשר להרגיש מעט יותר מאושרים אם מחייכים או להרגיש רציניים אם בוחרים בהבעת פנים זועפת. אך לדברי החוקרים, הפסיכולוגים לא הסכימו עם הרעיון הזה במשך יותר ממאה שנה.

החוקרים אמרו גם, כי המחלוקות הפכו למשמעותיות יותר בשנת 2016, כשמספר חוקרים נכשלו בביצוע ניסוי, שאמור היה להראות שחיוך יכול לגרום לאנשים להרגיש מאושרים יותר. גם מחקרים קודמים לא מצאו ראיות משמעותיות לכך שהבעות פנים יכולות להשפיע על רגשות.



בהמשך לאלה, החוקרים שביצעו את המחקר החדש סבורים, כי לא ניתן להסתמך על תוצאותיו של מחקר חדש, משום שפסיכולוגים בוחנים את הרעיון הזה מאז תחילת שנות ה-70. בהמשך לכך במסגרת המחקר החדש, ביקשו החוקרים להביט בכל הראיות.

לדבריהם, יש להם הרבה ללמוד מהשפעותיהן של הבעות הפנים על רגשות. עם זאת, ניתוח הנתונים שבוצע במסגרת המחקר החדש מקרב אל ההבנה באשר לאופן בו פועלים רגשות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE