הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המדענים הישראלים קבעו: הנוסחה המושלמת להגנה מנגיף הקורונה - ויטמין D ואור השמש
מחקר של מרכז המידע לנגיף הקורונה בישראל, שמסקנותיו מאוששות ע"י מחקר של אוניברסיטת שיקגו ממליץ על יציאה לאור השמש בשעות 11:00 - 16:00 ונטילת ויטמין D

מרכז המידע והידע הלאומי של וירוס הקורונה בישראל גילה ביום שני כי מחסור בוויטמין D עשוי להיות קשור לסיכון מוגבר לחלות ב-COVID-19.

על פי הדו"ח שפורסם ביום שני ישנו קשר נסיבתי בין רמות הויטמין D ובין הסיכון להידבק בנגיף.

לאחר פרסום הדו"ח, מרכז המידע הלאומי יפתח בקמפיין תקשורתי כדי להודיע ​​לציבור על היתרונות של ויטמין D.

המרכז ממליץ לבלות לפחות 20 דקות בשמש בין השעות 11:00 - 16:00 מדי יום או ליטול תוסף של ויטמין D מדי יום לאנשים הנמצאים בקטגוריית "משקל תקין או בריא" במדד מסת הגוף.

זה לא הדיווח הראשון שמציע כי יתכן שיש קשר בין COVID-19 לבין מחסור בוויטמין D.

בספטמבר, אוניברסיטת שיקגו מצאה קשר דומה שגילתה כי חולים עם מחסור בוויטמין D שלא טופל היו בסיכון כפול לבדיקה חיובית לנגיף בהשוואה לחולים שלא היו חסרים בוויטמין.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"ויטמין D חשוב לתפקוד המערכת החיסונית, ותוספי ויטמין D הוכחו בעבר כמורידים את הסיכון לזיהומים ויראליים בדרכי הנשימה", אמר דייוויד מלצר, המחבר הראשי של המחקר.

"הניתוח הסטטיסטי שלנו מצביע על כך שזה עשוי להיות נכון לגבי COVID-19".

על פי אוניברסיטת שיקגו, כמחצית מכלל האמריקנים לוקים במחסור בויטמין D, כאשר מחסור גבוה בקרב אפרו-אמריקאים, היספנים ואחרים החיים במקומות כמו שיקגו, אילינוי, שם קשה להשיג מספיק שמש בחודשי החורף - עלול לפגוע בהם עוד יותר.

"להבין כי הטיפול במחסור בוויטמין D משנה את הסיכון ל- COVID-19 יכול להיות בעל חשיבות רבה באופן מקומי, ארצי וגלובלי", אמר מלצר. "ויטמין D הוא זול, בדרך כלל בטוח מאוד לשימוש  וניתן לשווקו בקנה מידה נרחב."

עם זאת, ההמלצה האחרונה של המרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ומניעתן אומרת כי "אין מספיק נתונים כדי להמליץ ​​על שימוש נגד ויטמין D למניעה או טיפול ב- COVID-19 או נגד."

מחקר חדש שפורסם בסוף אוגוסט העלה גם כי ויטמין B עשוי להיות חשוב במניעה או הפחתה של תסמיני COVID-19.

המחקר, שפורסם על ידי חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד, אוניברסיטת איחוד האמירויות הערביות ואוניברסיטת מלבורן, מצא כי ויטמין B עשוי למלא תפקיד מווסת בתגובה החיסונית על ידי הפחתת דלקת, מה שעשוי להפחית את הנזק שנגרם על ידי הנגיף.

הנתונים האחרונים של Worldometer מראים כי בישראל ישנם כ-300,000 מקרים של COVID-19 בישראל, עם יותר מ -2,000 מקרי מוות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE