הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
במשך 35 שנה התנהלו חיפושים אחר נעדרת בת 12 שנחטפה מביתה: כאשר גופתה נמצאה, זהות הרוצח הדהימה את החוקרים בפרשה 
ג'ונל מתיוס נרצחה לקראת סוף שנת 1984 לאחר שנורתה בראשה. שרידיה אותרו בשנה שעברה, וכעת מתברר כי האחראי למותה הוא לא אחר ממועמד לתפקיד מושל מדינת איידהו שהתמודד על המשרה לפני כשנתיים והתגורר בסמוך לקורבן

סטיבן פנקי בן ה-69, תושב איידהו שרק לפני שנתיים ניסה להיבחר לתפקיד מושל המדינה, נעצר השבוע בחשד שהוא עומד מאחורי רצח מזעזע של ילדה בת 12 לפני 36 שנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סטיבן פנקי. לפני שנתיים הוא התמודד על תפקיד המושל. השבוע הוא נעצר בגין רצח

 

לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט, פנקי חטף את ג'ונל מתיוס מביתה, ב-20 בדצמבר 1984, וזמן קצר לאחר מכן ירה בראשה. באותם ימים, פנקי התגורר במרחק של כמה קילומטרים בודדים מבית משפחת מתיוס, ושמו עלה כחשוד כבר לפני מספר שנים.

למעשה, התפנית בחקירה אירעה בקיץ 2019, אז נמצאו שרידיה של הנערה - שעד אותם ימים עדיין הוגדרה כנעדרת - בסמוך לעיירה גרילי, מצפון לדנבר.

 

 

כאמור, פנקי העלה את חשדם של החוקרים, שכן הוא ומשפחתו יצאו לטיול בקליפורניה ב-21 בדצמבר 1984, למחרת הרצח. מכתב האישום עולה כי לפני שבע שנים, פנקי שלח מכתב לחוקרים שבו ניסה להסביר שזו הייתה חופשה שתוכננה במשך חודשים. אולם גרושתו אנג'לה היקס סיפרה לחוקרים שהם נסעו לקליפורניה רק ב-22 בדצמבר, יומיים לאחר הרצח, ושהם מעולם לא דיברו על לצאת לחופשה עד אותו בוקר.

עוד העידה גרושתו כי פנקי התנהג בצורה משונה לאורך הנסיעה: "הוא לא נהג לעשות את זה בדרך כלל, אבל הוא כל הזמן ביקש להקשיב לחדשות ברדיו וחיפש דיווחים על מקרה ההיעלמות של הנערה", כך על פי כתב האישום.

 

ג'ונל מתיוס נרצחה ב-1984, השבוע נלכד החשוד המרכזי

 

עוד עולה מכתב האישום כי פנקי "התערב באופן מכוון בחקירה, לרבות טענות חוזרות על כך שיש לו מידע בנוגע לנסיבות היעלמותה של מתיוס. בפועל, עם השנים הוא מסר גרסאות סותרות שרק הפלילו אותו".

כך למשל, לאחר מציאת שרידיה של הנערה, חוקרי המשטרה גילו שפנקי החל לחפש מידע נוסף עליה באינטרנט, אך אחרי שהם יצרו עמו קשר, הוא מחק את היסטוריית החיפושים שלו.

כאמור, פנקי התמודד על המועמדות הרפובליקנית לתפקיד מושל איידהו רק לפני שנתיים, אולם הוא קיבל רק כ-2,700 קולות והפסיד לבראד ליטל, שבהמשך גם ניצח בבחירות הכלליות ונכנס לתפקיד הבכיר. 

במשטרה סירבו לחשוף את תשתית הראיות שהובילה למעצרו השבוע, אך פנקי צפוי לעמוד לדין בגין רצח מדרגה ראשונה, חטיפה ושיבוש הליכי משפט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE