הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משפחות במיאמי חשבו שהיא תסייע בהשגת משכנתא, אך סוכנת הנדל"ן הקשישה עמדה מאחורי הונאת ענק
המשטרה במיאמי עצרה השבוע את לוסיל פואג בת ה-83 לאחר שהתגלה כי לפחות 40 משפחות שילמה לה "מקדמה" בגובה 1,800 דולר, מתוך אמונה שהיא תעזור להם להתקבל לתוכנית סיוע ממשלתית ולהשיג משכנתא. בפועל, היא העבירה את הכסף ישירות לחשבון הבנק שלה וניתקה את הקשר עם רוכשי הבתים הפוטנציאליים

תושבת מיאמי בת 83 נעצרה השבוע בחשד שהיא עומדת מאחורי הונאת ענק, במהלכה היא השיגה במרמה מאות אלפי דולרים ממשפחות שסברו שהיא תסייע להם לרכוש בית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשודה בהונאת הענק, לוסיל פואג (צילום: משטרת מיאמי-דייד/Getty Images)

 

החשודה, לוסיל פואג, נעצרה אתמול (שלישי) וצפויה לעמוד לדין בגין הונאה, גניבה, זיוף מסמכים והתחזות למתווכת הלוואות. מדו"ח המעצר עולה כי פואג אומנם החזיקה ברישיון תיווך בפלורידה מאז תחילת שנות ה-90, אך הרישיון נשלל ממנה - באופן זמני בנובמבר 2016 ובאופן סופי שוב במרץ 2018.

"הנאשמת פרסמה מודעות מטעות במספר כלי תקשורת מקומיים באזור, לרבות ב'מיאמי טיימס', כדי למשוך את משרדיה משפחות צעירות שחיפשו לרכוש בית בפעם הראשונה", אמרו במשטרה.

לפי החשד, אותם רוכשים פוטנציאליים העבירו לפואג 1,800 דולר לאחר שהיא התחייבה להשיג להם משכנתא בתנאים נוחים, ולעיתים קרובות גם הבטיחה שהם יקבלו מענק סיוע מהממשלה. חוקרי המשטרה טוענים שהיא שיקרה לקורבנות בנוגע לקשרים שלה לבכירים באותה תוכנית סיוע ממשלתית, שנועדה לסייע למשפחות מעוטות יכולת.

"ברגע שהרוכשים העבירו לה את סכום המקדמה בגובה 1,800 דולר, הנאשמת העבירה את הכסף מחשבון הבנק של העסק לחשבון הבנק הפרטי שלה", נכתב בכתב האישום, "כאשר הרוכשים פנו אליה לאחר התשלום, היא סיפקה להם שלל תירוצים על עיכובים בתהליך, במקרה הטוב, ולעיתים קרובות התעלמה מהפניות לחלוטין".

 

חלק מהתלונות שהוגשו כנגד פואג בחודשים האחרונים (צילום: Shutterstock/מתוך אתר BBB)

 

עד כה, חוקרי משטרת מיאמי הצליחו למצוא כ-40 משפחות שהעבירו כסף לפואג, אך לפי החשד ישנן עשרות נוספות שטרם אותרו, שכן בשנים האחרונות הועברו כ-400 אלף דולרים בין חשבון הבנק העסקי של הנאשמת, למספר חשבונות נוספים.

על אף שמרבית המשפחות כלל לא שוחחו עם פואג לאחר שהעבירו 1,800 דולר, במשטרה סיפרו כי ישנן משפחות בודדות שהצליחו להשיג את הסכום בחזרה: "מדובר בכמות מזערית, והם קיבלו את הכסף רק לאחר מספר שנים שבהן הן רדפו אחרי הנאשמת. חלק מהמשפחות עשו זאת באמצעות בית המשפט לתביעות קטנות, חלקן הפעילו לחץ באמצעות פרסום ביקורות שליליות באינטרנט וחלקן פנו אל המשטרה".

בית המשפט במחוז מיאמי-דייד קבע לפואג שחרור בערבות בגובה 45 אלף דולר, ומוקדם יותר היום היא שוחררה לביתה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE