הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-FBI בהודעה דרמטית: איראן ורוסיה פרצו למערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב
ראש המודיעין הלאומי ומנהל הבולשת הפדרלית כינסו מסיבת עיתונאים חריגה, במהלכה נחשף כי איראן עומדת מאחורי אלפי המיילים שנשלחו לבוחרים דמוקרטים, ובהם איומים כגון "נפגע בכם אם לא תצביעו לטראמפ". רטקליף: "גם רוסיה השיגה מידע אישי של בוחרים, הם מנסים ליצור בלבול וכאוס, ולחתור תחת הדמוקרטיה האמריקאית"

בכירי קהילת המודיעין האמריקאית ערכו לפני זמן קצר מסיבת עיתונאים חריגה, במהלכה הם הודיעו שאיראן ורוסיה פועלות על מנת להשפיע על הבחירות בארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אלפי בוחרים שהתפקדו למפלגה הדמוקרטית בלפחות ארבע מדינות מפתח, ביניהן פלורידה ופנסילבניה, דיווחו שקיבלו מיילים בעלי תוכן מאיים, שכביכול נשלחו מטעם ארגון הימין הקיצוני "פראוד בויז". בין היתר, במילים שנשלחו היו איומים מפורשים כגון "נפגע בכם אם לא תצביעו לטראמפ".

במסיבת העיתונאים השתתפו ג'ון רטקליף, ראש המודיעין הלאומי, וכריסטופר ריי, מנהל ה-FBI. רטקליף פתח את האירוע ואמר: "ברצוננו ליידע את הציבור הרחב שישנן שתי מדינות זרות, איראן ורוסיה, פועלות על מנת להשפיע על דעת הקהל בנוגע לבחירות. שתי המדינות הצליחו, בנפרד, להשיג מידע אישי של אמריקאים, מתוך מאגרי הרישום לבחירות. הן יכולות להשתמש במידע הזה כדי לנסות ולהעביר מידע כוזב לבוחרים רשומים, מתוך תקווה ליצור בלבול וכאוס, לחתור תחת הדמוקרטיה האמריקאית ולפגוע בנשיא טראמפ".

"איראן שולחת מיילים שנועדו לאיים על הבוחרים, ומפיצה סרטון הרומז על אפשרות לבצע הונאת בחירות מחוץ לגבולותנו. סרטון זה והנטען בו אינם אמיתיים. אלו ניסיונות נואשים של מדינות עוינות נואשות", המשיך רטקליף, "על אף שלא ראינו פעולות דומות מצד רוסיה, אנחנו יודעים לומר שגם הם השיגו מידע אישי של בוחרים, כפי שהם עשו ב-2016. לא מדובר בסוגייה מפלגתית, ולא נסבול התערבות של גורמים חיצוניים בבחירות שלנו".

 

 

ראש ה-FBI ריי הבהיר שהארגון אחראי על חקירת מקרים מסוג זה, והוא התחייב לפעול כדי לשמור על יושרת הבחירות: "אתם יכולים להיות בטוחים בכך שהקול שלכם ייספר", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE