הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תחקיר נוסף חושף: הנשיא טראמפ מחזיק חשבון בנק בסין
שאלות רבות עולות בעקבות התחקיר, שמצא שהנשיא מחזיק בחשבונות בנק שטרם דיווח עליהם. עורך דין מטעם ארגונו אישר את קיומם, אך טען שהוא לא היה מחויב לחשוף אותם כי הם לא על שמו: "על אף שחשבון הבנק נותר פתוח, מעולם לא נעשה בו שימוש לדבר מלבד לבחון עסקאות פוטנציאליות בתחום המלונאות באסיה"

דו"חות המס של הנשיא טראמפ חושפים שהוא מחזיק בקשרים עסקיים נרחבים בסין, ואף פתח חשבון בנק במדינה, כך עולה מתחקיר הניו יורק טיימס שפורסם אתמול (שלישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ במהלך פגישה עם נשיא סין, שי ג'ינפינג (צילום: Getty Images)

 

החשבון בבנק הסיני לא דווח עד כה, גם לא במסמכים הפיננסיים הבודדים שהנשיא כן הסכים לפרסם. מעבר לסימני השאלה הרבים שעולים בעקבות הפרסום, העובדה שהוא מחזיק בחשבון בנק בלתי מוצהר בסין, בוודאי פוגעת בניסיון שלו לצייר את סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, כמועמד המועדף על ההנהגה בבייג'ינג.

הנשיא עצמו טוען שהוא לא מחויב לחשוף את קיומו של חשבון הבנק בסין מכיוון שהוא לא נפתח בשמו, אלא תחת תאגיד "Trump International Hotels Management". עוד עולה מהתחקיר שבין השנים 2013 ל-2015, סכום של כ-188 אלף דולר מחשבון הבנק המדובר הועבר לטובת רשויות המס בסין.

חשבון הבנק נחשף באמצעות דו"חות המס, ועל כן לא ניתן לדעת בוודאות כמה כסף נמצא בו או שולם ממנו. ב-IRS דורשים מאזרחים אמריקאים להצהיר על הכנסה, גם אם היא נעשתה מחוץ למדינות ארצות הברית, והתאגיד דיווח על סכומים יחסית נמוכים - כמה אלפי דולרים בלבד. ראוי לציין שהתחקיר אף מצא כי הנשיא מחזיק בחשבונות בנק בשתי מדינות זרות נוספות - בריטניה ואירלנד.

 

הנשיא טראמפ לצד התחקיר הנוסף שפורסם בטיימס אתמול (צילום: AP / ניו יורק טיימס)

 

אלן גרטן, עורך דין מטעם 'ארגון טראמפ', אישר את קיומו של חשבון הבנק, אך סירב למסור פרטים נוספים, למשל באיזה בנק מדובר: "ארגון טראמפ פתח חשבון בבנק סיני המחזיק במשרדים בארצות הברית כדי לשלם מסים מקומיים", הוא מסר לטיימס, "החשבון נפתח כדי לבחון עסקאות פוטנציאליות בתחום המלונאות באסיה".

עוד מסר עורך הדין כי "לא נחתמה אף עסקה, או כל פעילות עסקית אחרת, מאז 2015, ומשרדי החברה בסין אינם פעילים. על אף שחשבון הבנק נותר פתוח, מעולם לא נעשה בו שימוש לשום דבר אחר".

פרסום התחקיר בטיימס הגיע פחות מחודש לאחר התחקיר הראשון בנושא, שמצא שטראמפ כלל לא שילם מסים פדרליים ב-10 מתוך 15 השנים האחרונות, ובשנים 2016 ו-2017 הוא שילם 750 דולר בלבד (בכל שנה) כמיסוי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE