הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ הבריא בזכותה וכעת זמינה לכולם: פריצת דרך קריטית במאבק מול מחלת הקורונה - אושרה תרופה ראשונה לטיפול בנגיף
חודשים ספורים לאחר שב-FDA אישרו את השימוש בה בקרב חולים במצב קשה, ושבועות בלבד לאחר שהנשיא קיבל את התרופה, מוקדם יותר היום התקבל האישור המיוחל לעשות שימוש ברמדסיביר בכלל חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר מוקדם יותר היום (חמישי) לעשות שימוש בתרופת רמדסיביר של חברת גיליאד סיאנסז בטיפול לחולי קורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תרופת רמדסיביר (צילום: רויטרס)

 

כזכור, בחודש מאי התקבל אישור חריג מצד ה-FDA, המאפשר לעשות שימוש בתרופה בקרב חולי קורונה במצב קשה ביותר. התרופה מסייעת לצמצם את זמן ההתאוששות מהמחלה, ומחקרים שנערכו הצביעו על זמני החלמה קצרים יותר בקרב חולי קורונה שקיבלו את התרופה.

רמדסיביר היא גם אחת מהתרופות שניתנו לנשיא טראמפ עם אשפוזו במרכז הרפואי "וולטר ריד", מוקדם יותר החודש.

למעשה, רמדסיביר הפכה לתרופה הראשונה שזוכה לאישור מלא לשימוש בקרב חולי קורונה, וראשי גיליאד הדגישו שהשימוש בה ייעשה אך ורק בקרב חולי בני 12 ומעלה המאושפזים בבתי החולים.

"מאז שפרצה מגפת הקורונה, גיליאד פועלת כדי לסייע במציאת הפתרון למשבר הבריאותי העולמי. היום, פחות משנה לאחר שדווח על המקרים הראשונים של חולי מחלת קוביד-19, אנחנו נמצאים במצב בלתי נתפס שבו התרופה מקבלת את אישורי ה-FDA", מסר דניאל או'דיי, מנכ"ל גיליאד.

מחקר שפורסם מוקדם יותר החודש ע"י ארגון הבריאות העולמי (WHO) מצא כי התרופה אינה יעילה במניעת מקרי מוות בקרב חולי קורונה, אולם מחקר אמריקאי הצביע על כך שהיא מקצרת את תקופת ההתאוששות בלפחות שליש מהזמן, בקרב חלק מהחולים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE