הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ: "אתה מתחבא במרתף, לומדים לחיות עם הקורונה"; ביידן: "לחיות? אנשים מתים עם קורונה"
הטון הכללי של העימות אומנם היה שונה לחלוטין מהמפגש הראשון בין הנשיא טראמפ לבין סגן הנשיא ביידן, אך תוכן הדברים נשאר כפי שהיה בשבועות האחרונים. טראמפ טען שהוא "הנשיא הטוב ביותר של הקהילה השחורה מאז לינקולן", ביידן לעג לו ואמר: "לינקולן פה הוא אחד הנשיאים הגזעניים ביותר בהיסטוריה"

לפני דקות אחדות הסתיים העימות השני והאחרון בין הנשיא טראמפ, לבין המועמד הדמוקרטי - סגן הנשיא לשעבר ביידן. בשונה מהכאוס המוחלט שנרשם לפני שלושה שבועות, העימות עבר בצורה חלקה, ולשני המועמדים התאפשר לקיים דיון שמתאים למעמד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העימות הערב בטנסי (צילום: AP)

 

הנושא הראשון שעלה לדיון בעימות היה משבר הקורונה, והנשיא טראמפ טען שחיסון לנגיף יאושר בתוך מספר שבועות, אך הסתייג מלהתחייב על כך. ביידן תקף את טראמפ על התנהלותו במהלך המשבר ואמר: "220 אלף מתים, מי שאחראי על כך לא צריך לכהן כנשיא ארצות הברית".

הנשיא הסב את הדיון על המגיפה העולמית להיבט הכלכלי, ואמר שאם ביידן ייבחר, הוא יוביל לסגירת עסקים ולא יאפשר לבתי הספר להיפתח מחדש. "אנחנו לומדים לחיות עם הקורונה, אנחנו לא יכולים לסגור את המדינה, אחרת אין לנו מדינה", אמר טראמפ, וביידן ענה לו: "לומדים לחיות עם הקורונה? אנשים מתים עם הקורונה".

הנשיא אף תקף את המושלים במספר מדינות דמוקרטיות (הוא ציין את אנדרו קואמו מניו יורק בשמו, וגם אמר "המושל של קליפורניה"), ועל כך ביידן השיב: "אני לא רואה את זה כמונו, בעניין של מדינות 'כחולות' ו-'אדומות'. אלו מדינות ארצות הברית".

היו גם עקיצות הדדיות מצד שני המנהיגים - הנשיא אמר שביידן "מתחבא במרתף שלו", ואילו ביידן האשים את טראמפ שהוא מבלה במגרש הגולף במקום לנהל מו"מ על חקיקת החירום הבאה.

גם כאשר העימות עבר לנושא הבא - ביטחון לאומי - הנשיא וסגן הנשיא לשעבר תקפו אחד את השני באופן אישי: טראמפ האשים את ביידן בכך שהוא ומשפחתו קיבלו מיליוני דולרים ממדינות כמו רוסיה, אוקראינה, איראן וסין. המועמד הדמוקרטי הגיב בכך שהצביע על הפרסומים בימים האחרונים לפיהם טראמפ מחזיק בחשבונות בנק בסין.

"אני חושב שאתה חייב לעם האמריקאי הסברים", אמר הנשיא לביידן, ואילו סגן הנשיא לשעבר השיב: "פרסמתי את כל החזרי דו"חות המס שלי, 22 שנים אחורה. אתה לא עשית את זה, מה אתה מסתיר?".

 

הנשיא טראמפ וסגן הנשיא ביידן, הערב בטנסי (צילום: AP)

 

כאמור, הדיון התנהל באופן מעט רגוע יותר, בייחוד בהשוואה לעימות הראשון, ובשלב מסוים הנשיא אף שיבח את קריסטן ולקר, המנחה של העימות. על אף שהטון היה שונה בתכליתו לעומת העימות הראשון, שני המועמדים בעיקר חזרו על אותם דברים שהם אומרים מזה תקופה ארוכה.

טראמפ וביידן דיברו על חוק ביטוח הבריאות בארה"ב, המוכר לרבים תחת השם "אובמה-קר", ובהמשך גם על שכר המינימום. ביידן אמר שינסה להעביר חוק שיעלה את שכר המינימום ל-15 דולר לשעה, ואילו הנשיא אמר שזו סוגייה שצריכה להיפתר ע"י המדינות עצמן, ולא ע"י הממשל הפדרלי.

רגע מעניין נרשם כאשר העימות עבר לנושא הבא, הגירה, ובאופן נדיר ביידן הסכים להעביר ביקורת מסוימת כנגד ממשל אובמה: "טעינו, לקח לנו יותר מדי זמן כדי למצוא את הפתרונות הטובים".

 

 

 

 

בנושא ההגירה, המנחה שאלה את שני המועמדים לגבי הדיווחים בימים האחרונים, לפיהם רשויות ההגירה לא יודעות היכן נמצאים הוריהם של יותר מ-500 ילדים שנעצרו בגבול עם מקסיקו (ביחד עם הוריהם), זכר למדיניות ההפרדה. הנשיא טען שנעשים מאמצים על מנת למצוא את ההורים, ושבינתיים הילדים זוכים לטיפול "נהדר". הוא אף תקף את ביידן והאשים אותו ואת הנשיא הקודם אובמה, בכך שהם אחראים ל"כלובים בגבול".

ביידן מצדו תקף את טראמפ בגין מדיניות ההפרדה: "המדיניות הזו נועדה להרתיע אותם מלהגיע לארה"ב, וזה הופך אותנו לבדיחה ופוגע בזהות שלנו כאומה. הילדים האלו נמצאים כעת לבד, וזה פלילי".

ולקר שאלה את הנשיא מדוע היא כינה את 'בלאק לייבס מאטר' כסמל של שנאה, הוא סיפר שבפעם הראשונה ששמע על הארגון, הוא ראה אנשיו מכנים שוטרים כ"חזירים". הוא אף חזר על האמירה לפיה הוא עשה יותר למען הקהילה השחורה בארה"ב, מאז הנשיא לינקולן (בהמשך ביידן לעג לנשיא ואמר: 'לינקולן פה הוא אחד הנשיאים הכי גזעניים בהיסטוריה שלנו'). עוד אמר הנשיא שהוא "הבן אדם הכי פחות גזען בחדר הזה".

 

 

כאמור, הטון היה שונה ורגוע יותר, אך התוכן של הדברים - הן של הנשיא והן של סגן הנשיא לשעבר - לא ממש השתנה. עד כמה העימות הזה השפיע על הבוחרים? נדע בעוד 12 ימים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE