הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"המגיפה לא הסתיימה": שיא של 3 חודשים בתחלואת הקורונה היומית בארה"ב, יותר מ-40 אלף מאושפזים
בפעם הראשונה מאז סוף חודש יולי, ארה"ב רשמה יותר מ-70 אלף נשאים חדשים ביממה אחת, וקיים חשש כבד שהמגמה תימשך ככל שמזג האוויר יתקרר; בבוסטון הורו לסגור את בתי הספר, בשיקגו הטילו מגבלות חדשות על בתי עסק. ראש ה-CDC: "אנחנו נכנסים לשלב קריטי ביותר במגיפה"

ברחבי ארצות הברית אובחנו אתמול (חמישי) יותר מ-71 אלף נשאי נגיף הקורונה, כמות שמתקרבת לימי השיא שנרשמו בחודש יולי, כך עולה מהנתונים שפורסמו ע"י חוקרי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבמרילנד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תחנת בדיקת קורונה במיאמי, מוקדם יותר השבוע (צילום: AP)

 

המגמה מורגשת היטב גם בבתי החולים ברחבי המדינה, שכן נכון לאתמול היו 41,010 חולי קורונה שנזקקו לאשפוז - הכמות הגדולה ביותר מזה למעלה מחודשיים (ב-20 באוגוסט היו 41,988 חולי קורונה מאושפזים).

למעשה, אתמול אובחנו יותר מ-70 אלף נשאים (71,671 לפי חוקרי ג'ונס הופקינס) בפעם הראשונה מאז השבוע האחרון של יולי. שיא התחלואה היומי, שנקבע ב-16 ביולי, עומד על 77,362.

יש כאלו שטוענים שניתן לייחס את העלייה בתחלואה לכך שארה"ב מבצעת יותר בדיקות קורונה, אך מדובר בהסבר חלקי לכל היותר. מתחילת החודש נרשמה עלייה של כ-11% במספר הבדיקות המבוצעות בכל יום, אז נתוני התחלואה זינקו ביותר מ-40% (הממוצע השבועי עלה מ-42 אלף לכ-60 אלף נשאים חדשים בכל יום).

"המגיפה לא נגמרה, וכאן בארצות הברית אנחנו נכנסים לשלב קריטי ביותר", טען השבוע ד"ר רוברט רדפילד, מנהל המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

 

הזינוק בתחלואה גם הוביל לעלייה במספר החולים המאושפזים ברחבי ארה"ב (צילום: AP)

 

ד"ר ג'יי באטלר, סגן מנהל ה-CDC לענייני מחלות זיהומיות, הסביר שהתחלואה מזנקת ב-75% מארצות הברית, אך המגמה מורגשת בעיקר במדינות המערב התיכון, המיד-ווסט, ככל הנראה על רקע מזג האוויר הקריר שפוקד את המדינות:

"מצד אחד אנו סבורים שישנה תחושת תשישות כללית מהמגיפה, אך אנחנו גם רואים שמפגשים מצומצמים יותר - משפחות, חברים ושכנים - תורמים לזינוק בתחלואה", הוא אמר, "לאנשים אולי קצת נמאס מלחבוש מסכה, אבל זה עניין קריטי ורלוונטי היום בדיוק כמו בתחילת המשבר".

חשוב להדגיש כי העלייה בתחלואה מורגשת גם בערים הגדולות ביותר, למשל בבוסטון - שם הוחלט מוקדם יותר השבוע שכל בתי הספר הציבוריים יחזרו למתכונת של לימודים מרחוק, לפחות במשך שבועיים.

 

 

בשיקגו המצב חמור עוד יותר, ואתמול ראשת העיר לורי לייטפוט חשפה מגבלות חדשות, לאחר שתחלואת הקורונה עלתה ביותר מ-50% במהלך השבועיים האחרונים: "אין לנו כל ספק, אנחנו נמצאים בגל השני", היא אמרה.

 

 

החל מהיום, ברים שאינם מחזיקים ברישיון למכירת מזון ייאלצו להיסגר עד להודעה חדשה, ובתי עסק שאינם חיוניים יחויבו להיסגר החל מהשעה 10:00 בלילה בכל יום, ועד השעה 6:00 בבוקר. כיום, שיעור הבדיקות החיוביות בעיר עומד על 6.4%, אולם לייטפוט הזהירה שמסעדות ייסגרו גם הן, במידה שהנתון יעלה על 8%.

 

ד"ר רוברט רדפילד, מנהל ה-CDC (צילום: AP)

 

שר הבריאות של ארה"ב, אלכס אזר, ביקש מהציבור הרחב לגלות אחריות אישית: "עד שחיסון יהיה זמין, עלינו לפעול כדי לסייע לעצמנו, למשפחות שלנו ולשכנים שלנו. שטפו ידיים, חבשו מסכות ושמרו על ריחוק חברתי", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE