הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בתיווך אמריקאי: ישראל וסודאן הכריזו על נורמליזציה
הנשיא טראמפ כינה את ההסכם כ"ניצחון ענק לארצות הברית והעולם כולו", ואף אמר שמדינות נוספות צפויות להכיר בישראל בקרוב. למעשה, סודאן הפכה למדינה השלישית שמודיעה על כינון יחסים עם ישראל בחודשים האחרונים, ביחד עם איחוד האמירויות ובחריין

סודאן הצטרפה לאיחוד האמירויות ובחריין, כמדינה השלישית שמכריזה על נורמליזציה עם ישראל בחודשים האחרונים, כך על פי הדיווחים בסוכנות הידיעות "רויטרס".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ משוחח עם רה"מ נתניהו, מוקדם יותר היום בבית הלבן (צילום: Getty Images)

 

"זו פריצת דרך אדירה", מסר ג'ארד קושנר, יועצו של הנשיא טראמפ, "להשיג שלום זה לא דבר קל כמו שזה נראה, אנחנו גורמים לזה להיראות כך, אבל זה דבר מאוד קשה".

למעשה, המהלך התאפשר לאחר שמוקדם יותר השבוע הנשיא טראמפ הודיע כי הוא מסיר את סודאן מרשימת מדינות המממנות טרור. בהודעה משותפת שפורסמה ע"י שלוש הממשלות בוושינגטון, ירושלים וחרטום, הוסבר כי בשלב ראשוני ההסכם יכלול שיתוף פעולה כלכלי ומסחרי, עם דגש על תעשיית החקלאות.

ב"רויטרס" אך צוטט בכיר בממשלת ארה"ב שאמר שבשלב השני של ההסכם, ישראל וסודאן יפתחו יכוננו יחסים דיפלומטיים מלאים, לרבות פתיחת שגרירויות.

 

 

"ניצחון ענק לארצות הברית ושלום העולמי. סודאן חתמה על הסכם שלום ונורמליזציה עם ישראל. ביחד עם איחוד האמירויות ובחריין, זו המדינה הערבית השלישית שעושה זאת בתוך שבועות. יהיו עוד בהמשך!", צייץ הנשיא טראמפ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE