הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה על הכוונת- של טראמפ וביידן: ומה אובמה עושה בנוגע לזה?
הרוחות סוערות רגע לפני הבחירות והמועמדים מתגוששים על הקולות של המצביעים, ובשבת ביקרו במדינת השמש כאשר שחקן חיזוק מוכר השאיר את חותמו על הקהל, לא אחר מאשר הנשיא הנשיא הקודם שהביע תמיכה כבר זמן מה בביידן.

המערכה האחרונה לפני הבחירות תופסת תאוצה ואנו רואים את המאמצים של הרגע האחרון מכיוון 2 שועלי הפולטיקה למודי הקרבות.

הנשיא דונלד טראמפ והמועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, נחושים להמשיך לצבור קולות לפני יום הבחירות בשדה הקרב הגדול ביותר במדינה, ופרסו את מיטב הקרבות שלהם ביום שבת לדרום פלורידה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




הדמוגרפיה שמחזיקה את הרפובליקנים עם הראש מעל המים היא מצביעים לבנים מעל גיל 65, ובמדינת השמש יש כאלה בשפע. האזור שאליו יוצאים המוני אזרחים ותיקים להגשים את החלום האמריקאי של פנסיה מאושרת, ומרגריטות אחרי הפרישה רואים פתאום מובלעות דמוקרטיות במעוז רפובליקני. הזקנים שם מרבים כעת בויכוחים פוליטיים במגרשי הגולף והבדמינגטון, וזה כיוון טוב לביידן.

ביידן שלח את הנשיא לשעבר ברק אובמה לקמפוס בצפון מיאמי של האוניברסיטה הבינלאומית בפלורידה, שם הנשיא השחור הראשון של אמריקה אמר לקהל מגוון כי "מה שנעשה ב-10 הימים הבאים ישנה לעשורים הבאים".

ואילו טראמפ?
הוא שלח את עצמו לווסט פאלם ביץ', שם הוא הצביע באופן אישי בפעם הראשונה מאז שנרשם להצביע בפלורידה לפני שנה.
"הצבעתי עבור בחור בשם טראמפ", שחרר לקהל בטראמפיות אופיינית לפני שעזב בשיירה לשדה התעופה.

בתמונה: טראמפ רגע אחרי שהצביע לראשונה בפלורידה

הופעות הדו-קרב של הנשיאים ה-44 וה-45 של ארצות הברית הגיעו בסוף השבוע הראשון של ההצבעה המוקדמת בפלורידה, שם כ-5.5 מיליון מצביעים כבר הצביעו עד שאובמה סיים את נאומו בן 45 הדקות. קצב זה מציב את הפלורידיאנים על המסלול כדי לעלות בקלות על 6.5 מיליון פתקי ההצבעה שהצביעו מוקדם ובדואר כולו של בחירות 2016.

אבל כמובן שבבחירות שנערכות במהלך מגפה, אף אחד מהצדדים לא מתכוון להקל ראש לפני יום הבחירות. ועם הדמוקרטים שבנו יתרון עצום על הרפובליקנים באמצעות הצבעה בדואר, טראמפ רצה ביום שבת לדרבן את תומכיו להמשיך להופיע בקלפי בתשעת הימים האחרונים של ההצבעה המוקדמת על ידי כך שהגיע להצביע בעצמו.

טראמפ הצביע בספרייה הראשית של מחוז פאלם ביץ' בסביבות השעה 10 בבוקר. הוא הצביע לבדו בחדר פרטי בספרייה, בחוץ הניפו תומכיו דגלים וקראו, בתקווה להציץ בנשיא.

הוא יצא מחדר ההצבעה הפרטי שלו בסביבות 10 בבוקר. הוא עצר כדי לומר לכתבים שהוא מרגיש בטוח יותר להצביע באופן אישי, בניגוד לשליחת פתקי ההצבעה שלו כפי שעשה במרץ ובאוגוסט.

"זו הייתה הצבעה מאוד מאובטחת ובטוחה, הכל היה מושלם"", נשמע כששידר את הגעתו לספרייה לקהל במקומות הצבעה מוקדמת במיאמי-דייד, נאפולי, ג'קסונוויל, פנסקולה וטמפה. השידור בוצע על מסכים גדולים רגעים ספורים לאחר הצבעתו של טראמפ.
זה בהחלט צעד חכם של טראמפ שמשכיל להשתמש בטכנולוגיה כדי לדרבן את הבוחרים להצביע ברגע אמת.

מחוץ לספרייה האזורית התאספו צופים על המדשאה של פארק כדי לצפות בטראמפ פונה לכתבים לאחר ההצבעה. יותר מ-12,000 אנשים כבר הצביעו בספריית ווסטצ'סטר, מרכז ההצבעה המוקדם העמוס ביותר במחוז מיאמי-דייד.

בתקווה לשמר כמה שיותר מהקולות של הדמוקרטים לקראת יום הבחירות, ביידן, שהיה בפנסילבניה ביום שבת, שלח את אובמה לצפון מיאמי, שם הנשיא לשעבר הטיח האשמות כמעט בכל היבט של הרקורד של הנשיא המכהן במהלך עצרת שנערכה בקמפוס ביסקיין ביי. אסטרטגיה צפויה מצד המחנה שלו, אם כי אובמה לא מיעט בכך בלאו הכי ב4 שנים האחרונות.

בנאום שלו אובמה פנה ספיציפית לבוחרים המגוונים של פלורידה על ידי אזכור נושאים כמו סוציאליזם, אובמה-קייר ותגובת הוריקן מריה של הממשלה הפדרלית. אבל החלק הגדול ביותר בנאומו בן 45 הדקות הוקדש לנושא שמשפיע על כל בוחר: הטיפול של טראמפ בהתפשטות נגיף הקורונה.

"השארנו בבית הלבן ספר מהלכים לקראת מגיפה שמלמד איך מגיבים בזמן מגיפה לפני שהנגיף מגיע לחופינו", אמר אובמה, ומשך צפירות משולהבות מרכבי הקהל. "אבל זה כנראה הלך לאיבוד יחד עם תוכנית הבריאות הרפובליקנית."

הנאום של אובמה במיאמי היה על במה ריקה מפאת המצב, אובמה התקבל בצפירות מ-228 המכוניות שחנו בשדה פתוח באמצע הקמפוס.

בתמונה: אובמה נואם בפלורידה כתמיכה בקמפיין ביידן

"ראינו את המספר הגבוה ביותר של מקרים זינק אתמול, אתם חושבים יהיה מוכן לתגובה? אין לו תוכנית. הוא אפילו לא מכיר במציאות". התבטא שוב באמירה קשה זו.
הוא הוסיף לצוטט עוד עובדות:
יותר מ-16,000 תושבי פלורידה מתו מקורונה, לפי משרד הבריאות של פלורידה. ההתפרצות בפלורידה אינה חמורה כעת כפי שהיה בסוף יולי, אך מספר המקרים החיוביים עלה במקצת בימים האחרונים, עם 4,433 מקרים שדווחו בשבת.

אובמה הזכיר גם את המדיניות של פלורידה לספור קולות בדואר כפי שהם מתקבלים- כלומר, המדינה יכולה להציע קצת בהירות ביום הבחירות ברגע סגירת הקלפיות.

"אני לא אצטרך לחכות לתוצאות", אמר אובמה. "אני הולך לישון בידיעה שיהיה לנו נשיא שנלחם בשמנו".

אובמה הגיב להתרברבות מצד הנשיא, שעליה חזר בדיון הנשיאותי האחרון ביום חמישי, כי "לא מאז שאברהם לינקולן עשה את מה שעשיתי למען הקהילה השחורה".

"הוא אוהב לדבר על אבטלה שחורה, אומר שהוא הנשיא הטוב ביותר עבור אמריקאים שחורים מאז אייב לינקולן", אמר אובמה בחיוך והניד בראשו. "מה, מה?"
כאשר הוא מנצל את היתרון שלו בתור שחור מרשה לעצמו הנשיא לשעבר לצאת כנגד הנושא הטעון מאוד החודשים הללו הרבה יותר משהשאר היו מרשים לעצמם, ובמיוחד כנגד יציאות תמוהות של טראמפ בנוגע לנושא קהילת האפרו ­­­­­­­­­­אמריקאים במדינה.

לסיום הוא השמיע מספר פניות ספציפיות בפלורידה במהלך נאומו.

שהעיקרית שבהם הייתה מתיחת ביקורת על התנהלות טראמפ בגישתו לאובמה-קייר- הבייבי שלו שבנה בכהונתו

"תצפור אם אתה נלהב. תצפור אם אתה מוכן ללכת", דקלם אובמה את המשפט המוכר שכולנו זוכרים מתקופת הקמפיין שלו.

אין ספק שביידן בונה על הדמוקרטים שיתייצבו במספרים גבוהים כדי להצביע באופן אישי בסוף השבוע הקרוב, ובכך לנטרל גל של רפובליקנים שצפויים להגיע לשיא ביום הבחירות.

מהקמפיין של טראמפ נמסר שהביקור של אובמה לא יאט את הצעדה של הרפובליקנים לקלפיות.

האם הנשיא לשעבר האהוב על האמריקאים יצליח לתת את הדחיפה הנחוצה ולהשפיע על דעת הקהל האמריקאי? לפי הקהל שנכח נראה שכן, אולם בקנה מידה גדול יותר נאלץ לחכות ולראות בזמן אמת.

מצד מחנה טראמפ ע"י דוברת טראמפ אמה ווהן: "לאחר ניצחונו הברור של הנשיא טראמפ בעימות ביום חמישי בלילה, שליחת ברק אובמה למדינת השמש לא תעשה דבר כדי לעצור את בחירתו מחדש של הנשיא טראמפ", חתמה

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE