הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שותה קפה ותה ירוק? זה עשוי להאריך לך את החיים משמעותית
מחקרים קליניים שנערכו ביפן בנוגע לשתיית המשקאות האהובים והפופולריים הללו נערכו על אנשים עם סוכרת מסוג 2, וגילו ממצאים מרשימים בהשפעה על תוחלת החיים, אם נצלול להיסטוריה עשירה של הנוזלים הטעימים הללו נבין מה הערך המוסף שלהם שמגובה במחקר החדש מיפן

אם יש לך סוכרת מסוג 2 ואתה אוהב לשתות תה ירוק או קפה, מחקר חדש ביפן מצביע על כך שאתה עשוי להפחית את הסיכויים שלך למוות בטרם עת.

אבל אתה צריך באמת לאהוב את  המשקאות האלו. המחקר מצא כי שתיית ארבע כוסות או יותר של תה ירוק יחד עם שתי כוסות קפה מדי יום היה מקשור ל63% סיכון נמוך יותר למוות במהלך של חמש שנים שאחרי.

במינונים נמוכים יותר, כוס קפה אחת או תה ירוק מדי יום עשויים להפחית את הסיכון למוות מוקדם ב-12% עד 15%, בהתאמה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"למשקאות מוכרים כגון תה ירוק וקפה עשויים להיות השפעות בריאותיות. הראינו כי צריכה גבוהה יותר של תה ירוק וקפה הייתה קשורה לתמותה מופחתת מכל סיבה שהיא, וההשפעה המשולבת שלהם נראה שמקבלת בוסט אצל אנשים עם סוכרת מסוג 2", אמר המחבר הראשי ד"ר יוג'י קומוריטה, פרופסור בבית הספר למדעי הרפואה של אוניברסיטת קיושו בפוקואוקה, יפן.

קומוריטה אמר שלא ידוע איך שתייה עשויה לסייע לבריאות. אך שניהם מכילים חומרים מזינים שעשויים להפחית דלקות, בין יתרונות בריאותיים אחרים. מאחר שקפה ותה ירוק יחד מקשורים לסיכון נמוך עוד יותר למוות בטרם עת, קומוריטה העלה השערה כי לכל אחד מהם יכול להיות חומרים מועילים שונים שפועלים על מחלות שונות.

תה ירוק מוכר ברחבי העולם כבר מאות שנים ואהוב מאוד בקרב שותי התה. הסינים היו הראשונים לגלות שאפשר להכין משקה לא רע בכלל מעלי צמחים מיובשים. התה הירוק מהווה מרכיב עיקרי ברפואה ובתרבות סינית מסורתית, וידוע בסגולות הרפואיות שלו. היום, הוא אחד המשקאות המוכרים והנמכרים ביותר.

הוא מופק מהעלים המיובשים של צמח תה שנקרא: "קמליה סינזיס". העלים של הקמליה הסינית גם משמשים להכנת תה לבן, תה אולונג, ותה שחור. סוגי התה האלה מוכרים בתור: "תה אמיתי" בגלל שאלה סוגי התה היחידים שבהכנה שלהם משתמשים בעלי צמח התה (הקמליה הסינית). כל סוגי התה האחרים מופקים מעלים, גבעולים, פרחים ושורשים של צמחים אחרים – אלה נקראים בכלליות תה צמחים

מחקרים שונים שנעשו בעבר בנושא מצאו שתה ירוק עוזר למנוע התפשטות של גידולים סרטניים. שתייה של לפחות 3 כוסות תה ביום יכולה למנוע מוטציה והתפתחות בתאים שגורמים לסרטן,
מה שנותן לתה הזה את היכולת להילחם בתאים סרטניים הוא ריכוז גבוה של נוגדי חמצון בעלים של וריכוז גבוה של חומר כימי בשם פוליפנול.

 

ולגבי המשקה השני המדובר- אולי זה לא יפתיע אתכם, אבל תעשיית הקפה היא אחת הגדולות והמצליחות ביותר בעולם. בכל בוקר מאות מיליונים של אנשים פותחים את היום בספל קפה מעורר, וגם בהמשך היום הקפה מספק להם את האנרגיה הדרושה להתמודד עם המטלות השונות קפה. שותים אותו בכל ארצות המערב, בדרום אמריקה, הערבי ובאפריקה. בעולם תמצאו אותו ברוב הבתים – הוא מובן מאליו, כמעט כמו לחם.

הקפה עשה דרך ארוכה, גיאוגרפית והיסטורית, עד שהגיע לכוס המהבילה שאנחנו אוהבים כל כך לחבוק בבוקר או לצלול לתוכה אחר הצהריים. בהתחלה בכלל לא שתו אותו אלא דווקא לעסו, את הפולים כמובן, כדי ליהנות מהאפקט המעורר.

מתברר שהשתיינים שלו סובלים פחות מסוכרת, מפרקינסון ומשיטיון (דמנציה) בהשוואה למי שאינם צורכים קפה. שותי קפה גם לוקים פחות בסוגים מסוימים של סרטן, בהפרעות בקצב הלב ובשבץ מוחי.

 

אבל קומוריטה הוסיף אזהרה חשובה: מחקר זה לא נועד להוכיח סיבה ותוצאה. כמחקר תצפיתי, הוא יכול למצוא רק אסוציאציה.

קומוריטה ציין גם כי לחוקרים לא היה הרבה מידע על המשתתפים שיכול להשפיע על הממצאים, כגון החינוך שלהם, הכנסה והיסטוריה משפחתית.

המחקר כלל כמעט 5,000 מבוגרים יפנים (גיל ממוצע: 66) עם סוכרת מסוג 2. כמעט 2,800 היו גברים. בריאותם הייתה מלווה במשך כ-5 שנים.

המשתתפים השלימו שאלון אוכל ושתייה ארוך ששאל כמה תה ירוק וקפה הם שותים מדי יום. הם גם נשאלו שאלות על סגנון חיים, כגון כמה פעילות גופנית הם עשו, אלכוהול, הרגלי עישון, וכמה שינה הם בדרך כלל קיבלו.

רק כ-600 משתתפים לא שתו תה ירוק. בערך 1,000 לא שתו קפה.

מבין אלה ששתו תה ירוק, יותר מ-1,100 שתו עד כוס אחת ביום, כמעט 1,400 שתו שניים עד שלושה וכמעט 1,800 שתו ארבע כוסות או יותר מדי יום, הממצאים הראו. עבור שתייני קפה, 1,300 שתו עד אחת מדי יום, יותר מ-960 שתו אחת ו-1,660 שתו שניים או יותר ביום.

במהלך תקופת המעקב מתו קצת יותר מ-300 משתתפים.

 

בהשוואה לאנשים שלא שתו אף משקה, משתתפים ששתו תה ירוק או קפה היו בעלי פחות סיכוי למות במהלך המחקר מצאו החוקרים. אלה ששתו את שני הסוגים קיבלו את ההפחתות הגדולות ביותר בסיכון למות, כך עולה מהמחקר.

ככל שאתה צורך יותר, הסיכויים שלך למות נמוכים יותר. אנשים ששתו יותר מארבע כוסות תה ירוק מדי יום היו בסיכון נמוך ב-40% - בדיוק כמו אלה ששתו שתי כוסות קפה או יותר. אלה ששתו רק אחד מהמשקאות האלה מדי יום היו רק 15% או עם סיכויים נמוכים יותר למוות מוקדם.

ד"ר מינישה סוד, אנדוקרינולוגית בבית החולים לנוקס היל בניו יורק, לא הייתה מעורבת במחקר, אבל מכירה את הממצאים.

"ההשפעות החיוביות של תה ירוק אינן ספציפיות לאנשים עם סוכרת", היא אמרה. "זה כבר הוצג במחקרי אוכלוסייה מרובים כי אנשים ביפן שצורכים כמויות משמעותיות של תה ירוק חווים שיעור תמותה נמוך יותר מכל גורם, ומחלות לב וכלי דם."

בעוד החוקרים מצאו קשר דומה לאנשים ביפן עם סוכרת מסוג 2, סוד אמרה הממצאים לא יכולים לחול על האוכלוסייה בארה"ב. איכות התה הירוק ביפן היא כנראה שונה, כמו גם האוכלוסייה, כך היא הסבירה.

"חשוב גם להיות זהירים בעת פרשנות הממצאים של מחקר זה כי קבוצה זו של נבדקים היה, בממוצע, חולים שאינם סובלים מהשמנת יתר- 'אוביסטי', ובעלי לחץ דם מבוקר," היא אמרה.

הדיאטנית הרשומה פט טליו גם חשדה כי איכות התה הירוק עשוי להיות שונה ביפן. היא בתפקיד מתאמת תוכנית התזונה הקלינית בבית החולים נורת'רן ווסטצ'סטר, בקיסקו מאונטיין, ניו יורק.

חשוב עוד יותר, היא ציינה, הכמות שהיפנים שותים עשויה להיות שונה והם לא בהכרח מוסיפים שמנת וסוכר.

 

"תה ירוק וקפה עשויים לספק תועלת לכולם כי הם עשויים מצמחים, וכל הצמחים - כמו פירות וירקות - מגיעים יחד עם נוגדי חמצון מועילים ופיטוכימיקלים שעשויים להפחית דלקת", היא אמרה.

ובכל זאת כשמדובר הידרציה, טליו הוסיפה: "מים הוא ההימור הטוב ביותר שלנו. אם אתה שותה קפה או תה, תחשוב על איך אתה שותה את זה. אם אתה ממתיק אותו ומוסיף חלב או שמנת, ייתכן שאתה מפחית את היתרונות הבריאותיים שלו".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE