הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מצב חירום הוכרז במחוז בטקסס: עוצר הוטל על התושבים, כמות המאושפזים זינקה ב-300 אחוזים, אזלו המיטות בבתי החולים
הרשויות המקומיות הורו על המהלך לאחר העומסים הקריטיים שדווחו בשבועות האחרונים. העוצר צפוי להימשך לפחות שבועיים ויאכף באמצעות קנסות כבדים

שופט מחוז אל פאסו טקסס, ריקרדו סמאניאגו, הורה בשל משבר נגיף הקורונה על עוצר מקיף לכל תושבי המחוז:
העוצר נכנס לתוקפו אמש, החל מהשעה עשר בלילה ועד חמש לפנות בוקר, והוא יגרור 500 דולר קנס על הפרת הפקודה, 250 דולר קנס על אי חבישת מסכה. יש לציין כי הוא יוחרג רק לנסיעה לעבודה והתניידות לפעילויות חיוניות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

העוצר יהיה בתוקף הן עבור המחוז והן עבור העיר למשך לפחות שבועיים. רשויות אכיפת החוק יאכפו אותו יחד עם דרישת מסכת הפנים והגבלות נוספות.

בנוסף אמר השופט כי כל כוחות המשטרה במחוז הופנו לאכוף את הפקודות, והם מקבלים את תמיכתו המלאה של מושל טקסס, גרג אבוט.

כאמור, היוצא מן הכלל היחיד לעוצר הוא עבור אלה העוסקים בעבודה הכרוכה בשירותים חיוניים. השופט גם ציין כי כנגד עסקים שלא יפעלו על פי הנחיות הבריאות שהוקצו, תעמוד האפשרות לסגירתם.

בתי הספר כבר קיבלו המלצה שהם צריכים לדחות משחקי פוטבול בתיכון ואירועי ספורט אחרים לשבועיים הקרובים.

במהלך מסיבת העיתונאים הצהיר סמאניאגו כי "כל בתי החולים הגיעו לקיבולת מירבית".

בנוסף מקרי הידבקות פעילים בקורונה עברו את ה-11,000, ועקב המספרים הבלתי נתפסים הוכרז על עוצר הכרחי לכל התושבים על מנת למנוע את ההתפשטות ברחבי המחוז.

עקומת מקרי הקורונה באל פאסו עלתה באופן מהיר ועומדת כעת על 11000 מקרים פעילים

 

מאחר שהמחוז הוגדר במצב משבר, השופט המחוזי נתן הוראה לפתוח עוד אוהלים ויחידות טיפול נמרץ מחוץ לשטח בתי החולים כדי להיערך אליו.

הסיבה לכך שבתי החולים במחוז הגיעו לתפוסה מלאה היא שבשלושת השבועות האחרונים זינק מספר המאושפזים ב-300 אחוזים, ונתוני שיא אלו, הפעילו לחץ רב על מערכות הבריאות במחוז.

כמו כן, עדכן השופט כי הוא שוחח עם ראש העיר ומושל המחוז אשר לדבריו, הודו שהפקודה להשאר בבית אכן תהיה קשה ותנטרל את המשק. האזרחים הורו להישאר בבית אלא אם כן הם צריכים לגשת לשירותים חיוניים, כמו מרפאות ורשתות המזון.

דירקטור המשרד לניהול חירום, ג'ורג רודריגז, אמר שיש עוד משאבים שיגיעו בהמשך ממדינת טקסס שיעניקו יותר כלים לבתי החולים במאמץ משותף לשטח את עקומת מקרי ההידבקות בנגיף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE