הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש בראש: טראמפ וביידן נלחמים על כל קול במדינה שעשויה להכריע את המירוץ לבית הלבן
שני הקמפיינים יערכו עצרות באחת הערים הגדולות בפלורידה, בהפרש של כמה שעות בודדות, במה שמהווה הוכחה נוספת לחשיבותה של המדינה בבחירות 2020. עבור הנשיא, זוהי המדינה הקריטית ביותר בדרך לקדנציה שנייה, אך הוא יקווה לשחזר את ההישג מלפני ארבע שנים כאשר ניצח במפתיע את הילרי קלינטון

הקרב על 29 הקולות האלקטורליים של פלורידה נכנס לישורת האחרונה ובמהלך יום חמישי שני המועמדים, הנשיא טראמפ ויריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, ישתתפו בעצרות באחת העיר החשובות במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ וסגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן (צילום: Shutterstock / ויקיקומונס)

 

אחרי שאמש ביקר באריזונה, הנשיא טראמפ יגיע לטמפה ויערוך בעיר עצרת המונית בשעה 1:30 בצהריים. במקביל, סגן הנשיא לשעבר ביידן יבקר במחוז בראוורד בדרום המדינה, שנחשב למעוז של המפלגה הדמוקרטית. ביידן צפוי לנצח בבראוורד ללא קושי (קלינטון למשל ניצחה בהפרש של 66.1% לעומת 31.2%), אך בקמפיין שלו מבינים שניתן יהיה לנצח את פלורידה אם מספיק בוחרים דמוקרטים יצביעו בערים הגדולות.

סגן הנשיא לשעבר אף יגיע לטמפה בשעה 6:30 בערב, שעות ספורות לאחר שהנשיא יסיים את הביקור בעיר.

פלורידה הרבה יותר חשובה עבור הנשיא טראמפ, שכן ישנן דרכים בודדות שבהן הוא יכול להגיע למטרה - 270 קולות אלקטורליים - ללא ניצחון במדינה. בנוסף, חשוב לזכור שהנשיא ניצח במדינה לפני ארבע שנים בהפרש יחסית קטן - כ-113 אלף קולות, או 1.2% - ולכן ניתן להבין מדוע פלורידה היא כנראה המדינה הקריטית ביותר עבורו.

לעומת זאת, הדמוקרטים בוודאי היו שמחים לנצח בפלורידה, אך ביידן בכל זאת יכול להפוך לנשיא הבא גם אם יפסיד בה (בייחוד אם ינצח במדינות 'החומה הכחולה' - ויסקונסין, מישיגן ופנסילבניה - שבהן קלינטון הפסידה ב-2016).

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

סקרים שפורסמו ביממה האחרונה מעידים על יתרון קל לג'ו ביידן, אולם ממוצע הסקרים מהשבוע החולף דווקא מראים שוויון מוחלט בין שני הקמפיינים. באופן מעט אירוני, ככל שאנחנו מתקרבים ליום הבחירות עצמו, ישנן פחות תושבים שהמועמדים צריכים "לשכנע". עד כה, קרוב ל-7.4 מיליון תושבי פלורידה הצביעו.

מעבר לכך שמדובר ביותר ממחצית המצביעים הרשומים במדינה (14.4 מיליון), הנתון מתקרב לסך המצביעים במדינה ב-2016 (כ-9.6 מיליון). סקר מעניין שפורסם השבוע מצביע על כך שביידן זוכה לתמיכה רחבה מחברי הקהילה היהודית - 73% לעומת 22% - אם כי מדובר בפחות משישה אחוזים מכלל המצביעים במדינה.

בימים הבודדים שנותרו עד יום הבחירות, ערוצי הטלוויזיה המובילים בפלורידה צפויים להיות מוצפים בתשדירי בחירות. בקמפיין הדמוקרטי מתכוונים להוציא קרוב ל-7 מיליון דולר על כך עד יום שלישי, ואילו הרפובליקנים מתכוונים לשלם 3 מיליון דולר על שידור התשדירים.

כאמור, הקרב על פלורידה הולך להיות צמוד ביותר, והמנצח בו בהחלט עשוי להיות הנשיא שיושבע בינואר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE