הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבנקים מאבדים סבלנות ויוצאים במרתון עיקולים ברחבי האומה, מי נפגע הכי הרבה?
המצב עבור בעלי נדלן מסחרי מחריף ואנחנו רואים מגמה נרחבת של פשיטות רגל בקניונים ומלונות ברחבי האומה, במיוחד כשהסתיו מגיע ומשנה לחלוטין את המצב עבור נישות ספיציפיות בתחום הנדלן

לווים לנדל"ן מסחרי מאבדים יותר ויותר את הסבלנות לבעלי בניינים שבהם ההכנסות התייבשו מאז פרוץ מגפת נגיף הקורונה.

המלווים הפכו לאחרונה אגרסיביים יותר בעיקול על נכסים קמעונאיים שהמשכנתאות שלהם לא שולמו בחודשים, מדווח הוול סטריט ג'ורנל. רבים עשויים לרצות לקצץ בהפסדים שלהם ולהבטיח פירעון רב ככל האפשר בתגובה לירידה הרסנית בשווי בנכסי הקמעונאות והאירוח בסתיו הקרוב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כאשר נגיף הקורונה מכה גלים ברחבי ארה"ב, בעלי בניינים רבים מוותרים באופן דומה על תקוות לשמור על נכסיהם. לווים של כמעט 100 הלוואות משכנתה מסחריות שאפשרו להם בעלות על נכסים מסחריים הצביעו על נכונותם למסור את המפתחות למלווה הבכיר שלהם, על פי דו"ח אוקטובר 22 .
יחד, זה מסתכם בחוב של קצת פחות מ-4 מיליארד דולר.

מתוך הלווים המוכנים לוותר על נכסיהם, 26% הם בעלי קניונים אזוריים- מה שהופך אותם לקטגורית הנכסים הגדולה ביותר שנפגעה. במקום השני הנפוץ ביותר נמצאים מלונות בשירות מלא ובשירות חלקי, עם יותר מ-10% של לווים שמוכנים לוותר על הנכס, לעומת הקטגוריה הבאה של הנכסים.
אגב, הנכסים שעליהם דווח בדוח אינם כוללים נכסים שכבר נכנעו למלווים.

בעוד משרדים, בתי מלון וקמעונאות ממשיכים לפעול הרבה מתחת לקיבולת, לנכסים ברחבי העולם יורדים הערך מיום ליום, נפילה שצפויה בהתאם לדיווחים של הפסדים כספיים לבנקים. ככל שהתקווה להתאוששות מהירה מתעמעמת יחד עם הימים המתקצרים, שוק הנדל"ן המסחרי מחפש יותר ויותר לצמצם את ההפסדים שלו.

מי שממתינות בשוליים הן קרנות חוב פרטיות, אשר בנו טאקטיקה כדי לבצע הלוואות אגרסיביות יותר על נכסים במצוקה, קבוצת בלקסטון סגרה על שיא עם קרן בלקסטון לאסטרטגיות חוב נדל"ן IV ב-8 מיליארד דולר, הגדולה מסוגה.

עסקאות אגרסיביות כאלה נוטות יותר להגיע בקורולציה לנכסי מגורים מולטי משפחתיים ותעשייתיים, אשר לא סבלו את ההפסדים של בתי מלון וקמעונאות, כך דווח.

סה"כ  אנחנו רואים פה מגמה שנמשכת בתחום הנדל"ן עליה דיווחנו השבוע בהרחבה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE