הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ חוזר לעיר שנתנה לו ניצחון ב-2016 - כתבנו מדווח מהשטח
אנו נמצאים בווילקס ברי הקטנה, עיר פועלים בצפון פנסילבניה אליה הגענו כדי לחזות בעצרת הנשיא מחר, בפועל ברור מרבית האנשים שאנו משוחחים איתם תומכים במועמד מאוד מסוים - בינתיים טראמפ מקווה כי העיר שבה סגר את 2016 עם ניצחון תוכל להיות זו בה הוא סוגר את 2020 עם אותה התוצאה

הסתיו מתחזק, עלים נושרים, שמיים מתכהים, הצינה הגיעה מלווה באי וודאות המרחפת לא רק בקרב פרשנים כי אם גם בקרב מטאורולוגים שהירוק של מדינת הפיוריטנים הופך למולם לשלג, והתכלת הבהירה וענניה אף הם, כאמריקה כולה נתונים בליבה של עונת המעבר.בדרך לשדה התעופה שבו ידבר מחר הנשיא טראמפ אני מקשיב לג'ף, נהג הליפט המביא אותי לשם (אל דאגה בעזרת השם אהיה שם מחר לכבוד העצרת)."אם ביידן נבחר נגמרה המדינה, נהיה סוציאליסטים, לא תהיה משטרה [או שתהיה משטרה של מדינת סוציאליסטית..].שדה התעופה של ווילקס בארי, העיר הגדולה ביותר במחוז לוזאן והמוכרת במיוחד בשל היותה המקום שבו הנשיא חתם את קמפיין הבחירות של 2016 בעצרת גדולה שהתקיימה כאן הוא קטן ושקט - ההמולה תחל מחר.

בינתיים ג'ף חולק עימי את עמדותיו, שנראה כי ככל שיום הבחירות מתקרב האמריקנים יותר ויותר נפתחים בכללי לדבר פוליטיקה, "איך הבחירות יגמרו? המדינה תהיה בתרעומת, ביידן אומר שהוא יביא עבודות, איך הוא יעשה את זה? אני לא רואה את זה קורה, רוב משפחתי דמוקרטים, וחבל, ביידן גם בעד מהגרים בלתי חוקיים, והוא יפטר מנפט, וכמו שהנשיא אומר, הוא 47 שנים בפוליטיקה ולא עשה דבר. בינתיים הדמוקרטים שורפים פתקי הצבעה של רפובליקנים ומכניסים פתקים מזויפים".צמד מטוסים חגים כל הבוקר מעל ווילקס ברי, בשדה התעופה כבר נחת מטוס מיוחד של חיל האוויר האמריקני שבגודלו נראה שווה ערך לשדה התעופה כולו, ובעוד אני וג'ף ממשיכים בנסיעה, מטוס אחד נושא מאחורי שלט של טראמפ, מטוס שני של ביידן.

לא הרחק משם אני פוגש בראלף, גבר בגיל העמידה, שמנמן, חייכן, ונוצרי שאוהב מאוד את ישראל. הוא אדם מלא אנרגיה, עוזר אחות במקצועו הממאן לדבר על פוליטיקה בעבודה, אך בשלב מסוים כשהוא יוצא מהשטח הרשמי של משרדו בכניסה לבית החולים הוא מרשה לעצמו מונולוג, "אני בעד הגירה, ואוהב מהגרים וגם העיר שלנו הייתה עיר מהגרים, אך הגירה חוקית, כיום יש אנשים שמרגישים שמגיע להם הכל, ואינם רוצים לעבוד קשה"."היינו כאן קהילה תוססת של רכבות וכרייה שנפגעה, ואחר כך הגיע לכאן ייצור בקנה מידה גדול, ולאחרונה התעשיות החשובות של ווילקס-בארי,עברו לתחומי הפיננסים, הביטוח כולול מחסנים גדולים של אמזון וגם לא מעט ייצור מזון", לגבי ביידן הוא אומר בזהירות "יש לו בעיות רפואיות ואיני יודע אם יהיה טוב".כשאנו מגיעים לדבר על הונאות הבחירות של הדמוקרטים הוא אומר כי "אנחנו האמריקנים אנשים בוטחים, ולכן לא שומעים זעקה על הזיופים".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"הייתה לי ידידה שהייתה יהודיה וכיום חיה בקיבוץ, אני לא מצליח להבין מדוע כל כך הרבה יהודים מצביעים לביידן. אם יש תקווה להגן על ישראל, ותקווה לשלום, הרי שזה בשם חוזקה.ביידן יחליש את הברית, ואת החברות בין המדינות. אמונת הנוצרים באה מיהודה התנ"ך שלנו חשוב מאוד", אומר ראלף שמציין כי הוא "מתפלל עבור האתאיסטים".לידנו עומדת ליסה, אשר חוששת שאם טראמפ יבחר המדינה תהפוך לקומוניסטית, היא בת 60 ומעולם לא הצביעה - אך עתה החליטה לראשונה שכן.אני כאן בשל בדיקה שנאלצתי לעבור לאחר תאונה בדרך לעצרת הנשיא, בפועל גם הטכנאיות הצעירות היפות שעזרו לי שם והתחפשו לצמד M&M תומכות בנשיא - רוח טראמפ בכל מקום.הפרסומת ברדיו המשווקת לציבור את ביידן מאוד סנטימטלית ומרגשת, משולבים בה הבטחות בחירות וניסיון למכור את ביידן כאדם אנושי וחם לב."כולנו ביחד" מתחיל התשדיר שמדבר על כך שארה"ב במיתון (לא נכון), ושביידן ייצר עבודות.האמת שמרתיח כמה שקרים שכאלה יכולים להיאמר בתחנת הרדיו, כמה מנהלי הרדיו יהיו מוכנים לפרסם שקרים - מצד שני טוויטר עשתה מזה מיליארדים.

בינתיים קבעתי כבר לשוחח עם רב המקום, בבית כנסת 'מקדש ישראל', ובאותו הרדיו מתנגנים זה אחר זה צמד שירים. אחד אמריקן וומן השני ''חזירי מלחמה'צמד השירים מסמלים משהו עמוק אני תוהה לעצמי בעודי משייט בדרכים - את שתי הצורות שבהם אמריקה החלה לרדת מגדולתה, המלחמות המיותרות מחד (ויאטנם, עירק, אפגניסטן), ומאידך החומרנות המטריאליסטית שעימה מזוהה אמריקן וומן. הגשם מתחיל לזעוף, החומרנות והרצון בשליטה היו הדברים שאפיינו את רוב הממשלים הנשיאותיים באמריקה עד דונלד טרמאפ. שבפועל נראה כי אמריקה שלו היא אמריקה אחרת.היא אינה רוצה מלחמה, ויש לה ערכים עמוקים בהרבה מחומרנות.

וכך ייתכן ושירי המחאה הללו של ראשית הסבנטיז היו מוצדקים שכן הם ניבאו ותיארו בעיות שבאמת אפיינו את אמריקה - אך היום, כשיש נשיא שמבקש לשים את החומרנות בצד, ואת הערכים בקדמה - את החיילים אצל נשותיהם, ואת כלי המלחמה בהיכון ולא בהתקף, משום מה כול אותם אנשי תרבות ומוסיקה לא יודעים מה לעשות עם עצמם - שכן אם לא יהיה להם על מה להתלונן ממה הם יתפרנסו?אולי מלעשות פרסומות לג'ו ביידן, כי כמו אולפני הוליווד, גם אותו קנו בסין.השאלה היא כמה תושבי ווילקס-ברי יודעים זאת, בעוד שעה אני ופוגש את הרב בבית הכנסת מקדש ישראל - מעניין כמה הוא יודע זאת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE