הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משני מועמדים יוצא נשיא אחד: תחזית מערכת היברו ניוז לתוצאות בחירות 2020
ממוצעי הסקרים, נתוני ההצבעה המוקדמת ומספר מגמות קריטיות שנרשמו בשנים האחרונות מסייעים לבנות תמונת מצב בערב הבחירות שמסתמן כצמוד ומותח במיוחד. כך למשל, מערכת היברו ניוז צופה שהאכזבה במספר המצביעים הדמוקרטיים במחוז מיאמי-דייד בפלורידה יוביל לניצחון של הנשיא במדינה

לדעת רבים, 2020 תיזכר כאחת השנים הכי סוערות שידעה ארצות הברית מאז ומעולם. על אף המגיפה העולמית שגבתה את חייהם של 231 אלף בני אדם ברחבי המדינה, אין ספק שמערכת הבחירות ההיסטורית היא גולת הכותרת של השנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

קרוב ל-98 מיליון אמריקאים כבר הצביעו בבחירות, ועל אף שככל הנראה יידרשו ימים ארוכים עד שנדע מי יהיה המועמד שיושבע לתפקיד בעוד חודשיים וחצי, מערכת היברו ניוז מציגה בפניכם את התחזית הסופית שלנו לבחירות לנשיאות.

נקדים ונאמר שתחזית זו נבנתה על סמך סקרים בחודשים האחרונים, מגמות ההצבעה וההרשמה לבחירות הנוכחיות, ומגמות ההצבעה שנרשמו ב-2018 (בבחירות האמצע) וב-2016. חשוב להדגיש שהתחזית הזו לא משקפת את מה שהכתבים ועורכים במערכת היברו ניוז "רוצים שיקרה", אלא דעתנו המקצועית בלבד, בהתבסס על הנתונים הנמצאים בידינו.

לכן, אם אתם משתייכים לקבוצה באוכלוסייה שסבורה ש"סקר שאינו משקף את בדיוק מה שאני רוצה שיקרה הוא 'פייק'", התחזית הזו כנראה לא בשבילכם.

נציג בפניכם אם מי שלדעתנו יזכה בבחירות, כאמור לפי שלל הנתונים הידועים לנו עד כה, ונסביר מדוע בחרנו להעניק ניצחון למועמד כזה או אחר במדינות המתנדנדות.

 

 

על אף שהסקרים ברמה הארצית מראים על יתרון של כ-6.7% לביידן (בממוצע של השבוע האחרון, מה-27 באוקטובר ועד היום, ה-2 בנובמבר), אנו צופים שבחירות 2020 יהיו צמודות הרבה יותר. ולמרות זאת, עם 285 קולות אלקטורליים לעומת 253, מערכת היברו ניוז סבורה שהמועמד הדמוקרטי, ג'ו ביידן, יהפוך לנשיא ה-46 של ארצות הברית.

בחרנו להעניק לנשיא טראמפ ניצחון בטקסס על אף שהסקרים מראים שהדמוקרטים בכל זאת עשויים לזכות במדינה, בהתבסס על מספר שיקולים. בראש ובראשונה, טקסס לא בחרה במועמד דמוקרטי מאז ג'ימי קרטר בשנת 1976. בנוסף, בחמש מערכות הבחירות האחרונות לנשיאות, רק אובמה ב-2008 (43.7%) וקלינטון ב-2016 (43.2%) הצליחו לגרוף יותר מ-42%. על אף שהדמוקרטים מתעודדים מכמות המצביעים בערים כמו יוסטון ואל פאסו, אנו סבורים שבסופו של דבר הנשיא טראמפ יזכה במדינה וב-38 הקולות האלקטורליים שלה.

בתחזית שלנו גם פלורידה בחרה בנשיא טראמפ, למרות שמדובר במדינה שידועה כצמודה ביותר. ישנן סיבות רבות שהובילו להחלטה הזו, אך יותר מכל אנחנו רואים שבמחוז מיאמי-דייד - מעוז הדמוקרטים במדינה - ישנם הרבה יותר מצביעים רפובליקנים מהשנים הקודמות. כמובן שמחוז בודד אינו קובע עבור המדינה כולה, אך מועמד דמוקרטי חייב לנצח במיאמי-דייד בהפרש גדול כדי לחפות על הפסדים צפויים במחוזות אחרים, בעיקר אלו שאין בהם ערים גדולות. לכן, אנו מעריכים ש-29 הקולות האלקטורליים של פלורידה יעברו לנשיא.

מערכת היברו ניוז אף צופה שהנשיא טראמפ יצליח להפתיע ולנצח בשתי מדינות נוספות שבהן ביידן מוביל, או לחילופין שבהן הסקרים מראים על שוויון: אריזונה (11 קולות) ו-וויסקונסין (10 קולות). אנו סבורים ששני נושאים שהנשיא מדבר עליהם רבות במהלך הקמפיין - הגירה ובעיקר המאבק בהגירה בלתי חוקי, והמהומות האלימות שנרשמו במהלך הקיץ - יעניקו לו את שתי המדינות הללו (אריזונה בזכות נושא ההגירה, ויסקונסין בזכות האג'נדה שהנשיא מכנה 'חוק וסדר').

הסקרים אף מראים על קרב צמוד אפשרי בג'ורג'יה, אך בדומה לבחירות למושל המדינה שנערכו לפני שנתיים, מערכת היברו ניוז סבורה שהרפובליקנים יגברו על הדמוקרטים ויהפכו את המדינה, על 16 קולותיה האלקטורליים, לאדומה.

 

(צילום: AP / רויטרס)

 

ובצד השני של המפה הפוליטית, מערכת היברו ניוז סבורה שג'ו ביידן יצליח לנצח בשתיים מתוך שלוש מדינות "החומה הכחולה" - פנסילבניה ומישיגן - ואף לוודא שלא יהפוך למועמד הדמוקרטי הראשון שמפסיד במינסוטה מאז 1972. על אף מאמצי הנשיא טראמפ להשיב אליו בוחרים מהפרברים בפנסילבניה, אנו סבורים שסגן הנשיא לשעבר יצליח להחזיר למפלגה הדמוקרטים את אותם מצביעים שבחרו באובמה ב-2008 וב-2012, אך לא אהבו את הילרי קלינטון והעדיפו את ב-2016 את טראמפ בזכות עברו הפוליטי הנקי.

תחושות דומות נרשמות גם בקרב תושבי מישיגן, ולפי ההערכות שלנו 16 הקולות האלקטורליים של המדינה יוענקו לצד הכחול במירוץ. לעומת זאת, כאמור, אנו סבורים שוויסקונסין תבחר בנשיא טראמפ על אף הקרב הצמוד בסקרים.

אנו גם סבורים שביידן יקבל קול אלקטורלי בודד מהמחוז הקונגרס השני של נברסקה (אחת משתי מדינות, ביחד עם מיין, שמפצלת את קולותיה) שבו מצויה העיר אומהה, וזאת בזכות תמיכה רחבה יותר בקרב תושבי הערים. מגמה זו גם צפויה לזכות את ביידן ב-15 הקולות האלקטורליים של צפון קרוליינה, בעיקר בזכות השינויים הדמוגרפיים שעוברים על ערים כגון שארלוט, ראלי ודרהאם.

מערכת היברו ניוז אף צופה שביידן ינצח במיין ויקבל מהמדינה 4 קולות אלקטורליים נוספים, לאו דווקא בגלל שתושביה לא אוהבים את הנשיא, אלא בגלל הזעם שקיים כנגד הסנאטורית המקומית, סוזן קולינס.

בעזרת המדינות הללו, ולצד ניצחונות צמודים בנבאדה ופנסילבניה, מערכת היברו ניוז סבורה שג'ו ביידן יגיע ל-285 קולות אלקטורליים, לעומת 253 בצד הרפובליקני.

כמובן שמדובר בהערכה בלבד ובמערכת בחירות סוערת ומטלטלת שכזאת, הלא צפוי הוא כנראה הכי צפוי, ולכן אנו כעת כפסע מלדעת האם ג'ו ביידן אכן יגשים את תחזית הסקרים או שמא דונלד טראמפ שוב ידהים את כולם מחדש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE