הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דו"ח התעסוקה של אוקטובר זורע אופטימיות, אבל מדוע הכלכלנים מודאגים?
לפי דוח התעסוקה האחרון, ארה"ב הוסיפה מספר ניכר של משרות לשוק ואחוז האבטלה ירד. אך למרות שיש אופטימיות רחבה המבוססת על הדו"ח האחרון, יש חששות שהריבאונד הכלכלי הזה שהתרחש לראשונה מאז הנעילה הארצית, עשויה להתהפך חזרה

כלכלת ארה"ב הוסיפה 638 אלף משרות באוקטובר, בעוד שיעור האבטלה ירד ל-6.9%, לפי נתוני משרד העבודה שפורסמו ביום שישי.

סך התעסוקה במגזר הלא חקלאי עלה ב-638 אלף באוקטובר, לפי דו"ח הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה- ומספר המובטלים ירד ב-1.5 מיליון ל-11.1 מיליון. ארה"ב. הוסיפה בספטמבר 661 אלף משרות, בעוד ששיעור האבטלה ירד.

"יש כאן דפוס עקבי למדי שמראה שהמצב מחמיר", הסביר איאן שפרדסון, כלכלן ראשי ב"פנתאון מקרואקונומיקס.

כלכלנים העריכו כי 530,000 אמריקאים יתווספו לשוק ושיעור האבטלה יירד ל-7.7%. בחודש אוגוסט ירד שיעור האבטלה מתחת ל-10% לראשונה מאז אפריל, כאשר באותו חודש זה הגיע ל- ל-14.7%.

ואילו הכלכלן מייק דיוויס, טען שהוא מרוצה מדו"ח התעסוקה האחרון, אך הוא מודאג לגבי החודשים העתידים לבוא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מקרי הקורונה ממשיכים לטפס בחלקים רבים של המדינה, עונת השפעת כבר כאן ושוק העבודה משתנה.

בתי ספר רבים בצפון טקסס מסתגלים לשינוי הזה ומנסים להכין את התלמידים למצב החדש הזה.

"יש לנו דרך ארוכה להתאוששות, אבל זה היה דו"ח עבודה טוב", אמר דייויס וציין בנוסף שהוא מרגיש אופטימי לגבי דו"ח התעסוקה של אוקטובר. כי חודש שעבר הוסיפה ארה"ב מעל חצי מיליון משרות ושיעור האבטלה ירד.

"אנחנו יודעים שבלגן הקורונה היה אסון לכלכלה שלנו והרבה אנשים איבדו את עבודתם, אבל נראה שהם חוזרים לעבודה וזה נהדר", הוסיף.

אבל סוגי המשרות שעשויות להיות "בביקוש" משתנות, במידה רבה בשל מגפת הקורונה.

"אף אחד לא יודע בוודאות איך ייראה העולם החדש, אבל זה בהחלט הולך להיות המקרה כשאנשים יגלו שהם לא צריכים להיות במשרד כל יום", הוסיף דיוויס.

 

FILE - שלט מודיע כי מסעדה "פתוחה בבטחה" בלוס אנג'לס, קליפורניה ב-24 ביוני 2020, על רקע עלייה שיא במקרי נגיף הקורונה ברחבי המדינה.

 

 

באירוע הווירטואלי של מדיניות החינוך של מחוז טרנט ביום חמישי, מחנכים בכירים דיברו על הכנת תלמידים לשוק המתפתח הזה.

"חלק מהתעשיות הצומחות במהירות בטקסס הן כלי רכב, בנייה ותעופה", הסביר אחד מהם.

"יש לך בערך מספר שווה של אנשים מובטלים מול משרות פנויות שאנשים לא מיומנים למלא אותם", אמר יוג'ין ג'ובאניני, קנצלר מכללת מחוז טרנט. "צריך להתאים את המציאות הזאת לכך שהיא תעבוד, כי התפקידים הפנויים הם באמת שם בחוץ, וצריך להבין מה הכישורים הדרושים בשוק."

 

 

למשל, כיום יש לאין ערוך יותר אמריקאים שעובדים על המחשבים שלהם מהבית, כך למשרות אבטחת סייבר יש ביקוש גבוה. יש גם צורך הולך וגדל לעובדי מערכת הבריאות.

לדברי דיוויס, "לאנשים יהיו סוגים שונים של עבודות, לא משנה מה קורה עם המגיפה".

לפורט וורת, טקסס, יש מעבדת הייטק ניידת חדשה, אשר מתניידת לקמפוסים שונים ומעניקה לסטודנטים ניסיון מעשי בתחומי המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה.

מכללת מחוז טרנט חיברה סטודנטים עם בתי ספר רבים באזור ומציע לתלמידים אפשרות להתמחות כפולה בלימודים, משהו שנותן להם התחלה מצוינת מעבר לתחום הלימוד הנבחר שלהם.

אז לסיכום המומחים אומרים שחשוב שהמדינות יערכו בהתאם לשוק העבודה המשתנה, יבינו את הצרכים של מגמות העבודה ויכשירו את הסטודנטים בהתאם, המגמה של שוק העבודה באוקטובר אכן מעודדת אבל דורשת משנה זהירות ודריכות לעתיד לבוא.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE