הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
FOX, NBC, CNN הכריזו: 'ביידן ניצח', טראמפ בתגובה "המירוץ לא הסתיים, לא אנוח עד שהעם האמריקני יזכה לתוצאות אמת"
ערוצי המדיה הרשמיים בארצות הברית הכריזו על המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן כנשיא החדש של ארה"ב אך טראמפ הודיע כי המירוץ רחוק מלהסתיים

על פי ערוצי החדשות המרכזיים בארצות הברית, ג'ו ביידן זכה בבחירות לנשיאות באמצעות ניצחון במדינת הולדתו בפנסילבניה ביום שבת ועתה יש לו לפחות 273 קולות אלקטוריאלים - די והותר בכדי לכבוש את הבית הלבן ולמנוע מהנשיא טראמפ קדנציה שנייה, כך על פי תחזית סוכנות הידיעות אי.פי.

התוצאה הבלתי רשמית במדינה המכרעת דחפה את ביידן מעבר לסף 270 הדרוש לניצחון לאומי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הניצחון לכאורה של ביידן בפנסילבניה, שמשקלה הינו 20 אלקטורים, מוביל אותו לפער של טראמפ 284-214 על טראמפ שנשבע לא לוותר על הצעתו לבחירה מחודשת.

"העובדה הפשוטה היא שהבחירות האלה רחוקות מלהסתיים", אמר בהצהרה שהוציאה הקמפיין שלו.

"החל מיום שני, הקמפיין שלנו יתחיל להעמיד לדין את ענייננו בבית המשפט בכדי להבטיח שמלוא חוקי הבחירות יושבו והבחירות יוכרעו על פי הזוכה החוקי ... אני לא אנוח עד שהעם האמריקני יזכה לספירת הקולות הכנה שהוא ראוי לו והדמוקרטיה תדרוש".

ביידן יליד סקרנטון לקח את ההובלה במדינה במהלך יום שישי בבוקר, כשהוא מצמצם את הפער בהתמדה ומוביל בכ-30,952 פתקי הצבעה לאחר שהפך את היתרון של הנשיא טראמפ, שהוביל ב-600,000 קולות ביום הבחירות.

טראמפ, שלמד בבית הספר "וורטון" של אוניברסיטת פנסילבניה, ניצח במדינה בשנת 2016 כחלק מסדרה מכרעת של ניצחונות בחגורת החלודה.

גם ביידן וגם טראמפ ניהלו קמפיין כבד בפנסילבניה, וגרפו קולות במדינה החשובה אך לפי התקשורת נראה שביידן ניצח.

עורכי הדין של הנשיא התעסקו במלחמה משפטית עם נציגי הבחירות בפילדלפיה וטענו כי למשקפי הסקרים שלהם לא ניתנת גישה נאותה לצפייה בספירת הקולות.

הקמפיין של טראמפ דרש להפסיק את ספירת הקולות, אך שופט פדרלי השליך את התביעה של טראמפ ביום חמישי בערב באומרו כי אין לה כל זכות עמידה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE