הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צאו מהדאון: מסתמן שסוף סוף החוקרים משחררים תרופה אמיתית לדיכאון קליני?
החומר הפעיל שהופך כמה פטריות ל"פטריות קסם" מופיע שוב, והפעם כדי לעזור לאנשים עם הפרעת דיכאון עמוק. צוות חוקרים ערך מחקר ממושך על רכיב הפלא הזה שמציל תרתי משמע חיים כאשר הוא מרפא דיכאון קליני ממושך והם מתכוונים להמשיך לקידום מחקר שישים אותו על המפה

חלקנו בטח התנסה או דיבר עם מכרים שהתנסו בצעירותם עם פטריות קסם או "הזיה", זה תמיד היה נראה כמו נחלתם של מבקרי אמסטרדם או לוקחי סיכונים למינהם אבל מה תאמרו ומה תגידו, מסתבר שהרכיב הפעיל באותם פטריות "קסומות" יכול לתרום הלכה למעשה לטיפול בר קיימא בדיכאון קליני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מחקר של קבוצת אנשים מצא כי טיפול שמציע את החומר הזיה פסילוסיבין עבד טוב יותר מאשר תרופות נוגדות דיכאון רגיל, צוות המחקר  דיווח השבוע בכתב העת  JAMA פסיכיאטריה.

"ההשפעה הייתה גדולה יותר פי ארבעה", אומר אלן דייוויס, מחבר המחקר וחבר סגל באוניברסיטת ג'ונס הופקינס ובאוניברסיטת אוהיו.

התוצאות שמגיעות לאחר מחקר קודם, הציע כי פסילוסיבין עשוי לעבוד נגד דיכאון ולאחר מחקר על ידי חוקרים באוניברסיטת ג'ונס הופקינס מצא כי זה יכול להקל על דיכאון וחרדה בחולים שסבלו מסרטן מסכן חיים.

המחקר של חולי סרטן "הוביל אותנו לשקול אם טיפול זה עשוי להיות יעיל עבור אנשים בקטגוריית הדיכאון הכללית," דייוויס סיפר.

 

הפטריות בסביבת הגידול הטבעית שלהם- מכילות את החומר הפעיל שהשתתף בניסוי: "פסילוסיבין"

 

במחקר החדש, חולים קיבלו שתי מנות של פסילוסיבין בימים שונים וגם השתתפו ב- 11 שעות של פסיכותרפיה. התרופה ניתנה בסביבה מפוקחת אך ביתית שנועדה להרגיע את המשתתפים, אומר דיוויס.

"היה להם כיסוי עיניים, אוזניות והם האזינו למוזיקה, אנחנו באמת עודדנו אותם להיכנס פנימה ולחוות את כל מה שיגיע עם פסילוסיבין".

מחצית מהמשתתפים החלו בטיפול באופן מיידי. השאר הוכנסו לרשימה כדי שיוכלו לשמש כקבוצת השוואה עד שהטיפול שלהם החל שמונה שבועות מאוחר יותר.

"הייתה ירידה משמעותית בדיכאון בקבוצת הטיפול המיידי בהשוואה לאלה ברשימה ההמתנה," שיתף דייוויס. "וחולים הגיבו הרבה יותר מהר מאשר עם תרופות נוגדות דיכאון טיפוסיות".

"ההשפעה התרחשה יום אחד לאחר הפגישה הראשונה ונמשכה ברמה מופחתת זו עד למפגש פסילוסיבין השני, כל הדרך עד לסוף המעקב בן חודש אחד", הוא הוסיף.

 

יכול להציל חיים אצל אלו שמתמודדים עם דיכאון קליני כרוני עמוק

 

המחקר ראוי לציון על הקשיחות המדעית שלו, אומר ד"ר צ'ארלס פ. ריינולדס השלישי, פרופסור מכובד לפסיכיאטריה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת פיטסבורג ומחבר מאמר מערכת שליווה את המחקר.

"המחקר מציע לדעתי, הבטחה רבה כגישה אפשרית לטיפול בצורות כרוניות במיוחד של דיכאון", אומר ריינולדס. למרות זאת, התוצאות עדיין עשויות להיות מוטות כי נאמר לחולים שהם הולכים לקבל את התרופה.

"חלק מהשיפור המהיר שראינו יכול היה להיות קשור להשפעות תוחלת החיים מצד המשתתפים", הוא הסביר.

המחקר מגיע פחות משנתיים לאחר שמנהל המזון והתרופות אישר את התכשיר קטמין כתרסיס אף לטיפול בדיכאון קשה. הופעה של טיפולים כמו קטמין פסילוסיבין עשוי לשים על המפה עידן חדש בטיפולי דיכאון, ריינולדס אומר.

"כמובן שזו תקוותי", הוא מסביר. "אנחנו פשוט צריכים הרבה יותר מחקר שנוגע לבטיחות, יעילות וסוג המטופל שצפוי להפיק תועלת".

מחקר זה צריך להיות ממומן על ידי מוסדות הזרם המרכזי כמו המכונים הלאומיים לבריאות, הוא מציין כי מחקר זה היה צריך להסתמך בחלקו על קמפיין 'מימון המונים'.

החוק הפדרלי הופך את זה לבלתי חוקי לגדל או להחזיק פסילוסיבין ללא רישיון מיוחד ממנהל אכיפת הסמים. אבל ביום שלישי, המצביעים באורגון אישרו צעד שעזר לכוון את רשות הבריאות של אורגון ליצור תוכנית שתציע טיפול בסיוע פסילוסיבין.

בתקווה שפיתוחים אלו יתקדמו לשלבים קליניים ויאושרו ע"י האף.די.איי, אולי נצפה בהם מחוללים שיפור באיכות החיים של הקהילה שסובלת מדכאון קליני.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE