הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המניות עפות דרך הגג בוול סטריט: השבוע הטוב ביותר מאז אפריל למרות בחירות סוערות ולא פתורות
וול סטריט בשבוע הבחירות הטוב מ-1932, מדד נאסד"ק קפץ ב-9% בשבוע הטוב ביותר זה 7 חודשים, הדולר בשפל של חודשיים, וכפי הנראה כיומיים אחרי הבחירות לנשיאות ארה"ב הפעילות הכלכלית מתאוששת

שוק המניות צבר את השבוע הטוב ביותר שלו מאז אפריל, למרות המהומה של בחירות שעדיין לא נפתרו. כך שנראה שההודעה על הזכייה של ביידן כבר עושה טוב לכלכלה.

שלושת המדדים המרכזיים בוול סטריט השלימו היום את הזינוק השבועי החד ביותר מאז אפריל. מדד נאסד"ק, דאו גונס ו-אס.פי 500.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בעוד מדדי המניות העיקריים סיימו בעיקר ביום שישי קצת נמוך יותר, הירידה לא הספיקה כדי לקזז ארבעה ימים של רווחים חזקים. מדד S&P 500 עלה השבוע ב-7.3%, ואילו מדד דאו ג'ונס עלה ב-1,800 נקודות, עלייה של 6.9%.

מדד התנודתיות (VIX) של בורסת האופציות של שיקגו, הידוע גם בכינויו "מדד הפחד" - שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לגבי עוצמת הפחד של המשקיעים בוול סטריט - נסוג זה היום החמישי ברציפות, ונסגר היום ברמה של 24.86 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז ה-28 באוגוסט.

כשעוד סגן הנשיא לשעבר ג'וזף ביידן הוביל במרוץ לנשיאות, ניכרה ההשפעה על השוק, ובעת ההכרזה מדדי מניות התפוצצו כלפי מעלה.

הדמוקרטים ניהלו קמפיין בנושאים כמו העלאת רגולציה או מסים גבוהים יותר לעשירים, צעדים שבדרך כלל אינם פופולריים בוול סטריט.

"אם הרפובליקנים ישמרו על השליטה בסנאט, הסבירות להעלאות מסים גדולות תקטן לפחות עד לאחר בחירות אמצע הקדנציה של 2022", אמר ג'ים ביירד, מנהל השקעות ראשי ב-בחברת פיננסים.

בורסות וול סטריט סגרו את השבוע הטוב ביותר זה שבעה חודשים, ואת הזינוק השבועי החד ביותר זה 88 שנים בשבוע של בחירות לנשיאות בארה"ב, על רקע המשך ספירת הקולות בבחירות, ונתוני תעסוקה חזקים מהצפוי שפורסמו היום בכלכלה הגדולה בעולם. 

 

המדדים העיקריים של הבורסה בזינוק הכי חד מעלה מאז חודש אפריל

 

שווי שוק המניות בארה"ב קפץ בשבוע ביותר מ-1.5 טריליון דולר על רקע התחזקות ההערכות כי גם לאחר הבחירות, אף מפלגה לא תשלוט הן בבית הלבן והן בקונגרס - מצב שנחשב היסטורית לחיובי עבור שוקי המניות בארה"ב. לקראות הבחירות, התחזיות היו כי יתכן שהמפלגה הדמוקרטית תצליח לכבוש חזרה לא רק את הבית הלבן, אלא גם את הרוב בסנאט האמריקאי, בנוסף לבית הנבחרים שכבר נמצא בשליטתה - תרחיש שנהוג לכנות "גל כחול". עם זאת, כאמור נראה כעת כי תרחיש זה לא יקרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE