הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסתמנת מגמה ברורה של פגיעת הנגיף בקהילות כהות עור
רופאי טיפול נמרץ מדגישים מניסיון קליני יומיומי עכשווי את חומרת הפגיעה של הנגיף בקהילות של צבע, כתוצאה מליקויים בתפקוד הבית הלבן,ומאשימים את הממשל בהדרכה וגישה לקויה שהובילה לפגיעה חסרת תקדים באותו חתך דמוגרפי

ד"ר טייסון בל, מנהל היחידה לטיפול נמרץ רפואי באוניברסיטת וירג'יניה בשרלוטסוויל, עשה סבב בטיפול נמרץ של הנגיף, כאשר הוא הבחין כי היחידה שלו הייתה מלאה כמעט כולה במטופלים שחורים ולטיניים, למרות העובדה כי אוכלוסיית שרלוטסוויל היא 70% לבנה.

בל, שגדל במרחק שעה מבית החולים, אומר שהוא "פשוט לא הצליח לברוח מהמחשבה שהנגיף הזה הורג אנשים באופן לא פרופורציונלי בקהילה שלי".

לפי שהוא מספר, הוא היה צריך לעצור את הסבב במחלקות ו"להכיר כמה קשה מבחינה רגשית זה היה לי רק כדי לראות מה אנחנו רואים".

"לא ידעתי מה לעשות בנוגע לזה", הוא תיאר. "לא ידעתי איך להתמודד עם הרגש הזה, אבל הייתי חייב להוציא את זה החוצה כי אם אני מרגיש ככה, ידעתי שגם כמה מחברי הצוות שלי מרגישים אותו הדבר".

ארה"ב חווה גל עצום של מקרי קורונה בשבוע שעבר השיא החדש היה יותר מ-120,000 מקרים מאומתים ביום, שלושה ימים ברציפות לפי מרכז המשאבים של ג'ונס הופקינס.

בל, שהוא גם פרופסור לרפואה באוניברסיטת UVA, מציין כי מספרים אלה מייצגים אנשים אמיתיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"בסופו של יום, אנחנו עוקבים אחרי הרבה מספרים כי המדדים חשובים", אומר בל. "אבל אנחנו צריכים לזכור שמאחורי המספר הזה יש סיפור, סיפור על חיים שאולי לא ימשכו. וגם אם הם ישרדו את זה, החיים שלהם עשויים להיות שונים לחלוטין מעכשיו."

זו מגיפה שהדביקה כמעט 10 מיליון בני אדם במדינה והרגה יותר מ-230,000, והיא משפיעה באופן לא פרופורציונלי על שחורים ולטיניים בארה"ב. אמריקאים שחורים מתים מקורונה בקצב של כמעט כפול מהנתח שלהם באוכלוסייה. אנשים Latinx היוו נתח גדול יותר של מקרים ומקרי מוות מאושרים מאשר חלקם של האוכלוסייה.

בל הסביר שממשל טראמפ לא הדגיש במידה מספקת את ההשפעה הלא פרופורציונלית של הנגיף על קהילות מיעוטים.

"הייתה שם הזדמנות להיכנס לדרך כדי להעביר את הדחיפות, הצורך ואת הצעדים הבסיסיים לבריאות הציבור שאנחנו יכולים לנקוט והעובדה שגם אם זה לא בקהילה שלך עכשיו, זה צפוי להיות בקהילה שלך מאוחר יותר", אומר בל, "אז כולנו צריכים לנקוט באותם אמצעי בטיחות".

בל אומר שאחת הבעיות שגרמו לפגיעה הזאת הייתה המסר מהבית הלבן של טראמפ, שלדבריו הובילו "חלקים גדולים במדינה" לא לקחת את הנגיף ברצינות.

 

ד"ר טייסון בל- מודאג מגישת הממשל הנוכחי בנוגע להנחיית האזרח להתנהלות נכונה מול הנגיף, ומציין שזלזול הנשיא בחומרת המצב משתקף כפני האומה

 

קל להבין מה בל אומר, ואכן כאשר יש נשיא שעולה לבמות פומביות ומתרועע במרחק קרוב עם אנשים ללא מסיכה מול מצלמות וממליץ ספק ברצינות ספק בצחוק לאנשים להזריק לעצמם חומרי ניקוי כדי לשטוף את הקורונה החוצה, זה מוביל לזלזול שמובן לגמרי מצד האוכלוסייה.
קל וחומר כאשר הוא נדבק בקורונה ולאחר החלמה הוא ממשיך להתריס כנגד אמצעי ביטחון ולהציג דוגמא של אי שימוש באופן מותרס במסיכה.
אין בעיה עם מה שיעשה מאחורי דלתיים סגורות אך כשאתה אמור לשמש דוגמא ולהעביר מסר לאומה וברור שאחוזים מסוימים באוכלוסייה מושפעים ממנו, זה גובל בפשע.
במיוחד שזה לא רק תושבי ארה"ב ועיני העולם נשואות כלפי האומה החזקה בעולם.

"אתה מן הסתם עושה אחד ועוד אחד בראש ומקשר את הבעיה לצמרת הבית הלבן, הם אולי קיימו אירועים בחוץ - אבל מאוד צפופים", הביע בל במורת רוח. "אין מסכה, אין התנתקות חברתית, לא דוגמה לאופן שבו אנחנו צריכים להמשיך בחברה כדי לשלוט בהתפשטות הקורונה".

בל אומר שהנגיף שינה את פני האומה באופן דרמטי, ושכמעט בלתי אפשרי להבין את מספר המתים.

"בקהילת המיעוטים היא חשפה הרבה נושאים בחברה שלנו", הוא אומר. "אבל רק לחשוב על האנשים שאנחנו מאבדים ועל החתונות שמפספסים, על הברביקיו, על החיבוקים, על המפגשים ועל כל ההזדמנויות והרגעים שהולכים לאיבוד בגלל הנגיף הזה. פשוט ממש קשה לחשוב על זה".

כשאמירות כאלו מגיעות מרופא פעיל בקרבי המציאות של האשפוזים שהנגיף מספק, אנו יכולים להבין עד כמה זה קריטי הנהגה נכונה בממשל.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE