הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חדשות מעודדות לכלכלה, לצד החרפה מדאיגה
שיעור האבטלה צונח ל-6.9%, אך מקרי הנגיף עדיין בגדילה ומומחים דואגים להחמרה שהחורף יביא איתו כמו כן דפוסי נסיגה שלילית בצרכנות שהטמפרטורות הנמוכות ידחפו את הציבור אליו, ומה התחזית שלהם לדמי האבטלה? יש סיבה להיות בהיכון

המעסיקים בארה"ב הוסיפו בחודש שעבר 638 אלף משרות, כאשר הכלכלה המשיכה בהתאוששות האיטית שלה ממיתון נגיף הקורונה. הצמיחה במשרות האטה זה החודש הרביעי ברציפות.

שיעור האבטלה ירד ל-6.9%, מ-7.9% בספטמבר, אף שיותר מ-700 אלף איש נכנסו לכוח העבודה. נשים חוזרות לכוח העבודה בשיעור כמעט כפול מגברים, ובכך ביטלו חלקית את סטטיסטיקת יציאת הנשים ממעגל העבודה בספטמבר.

שיעור האבטלה ירד בחדות משיא של 14.7% באפריל. אבל הכלכלה עדיין התאוששה רק 54% מתוך 22 מיליון משרות שאבדו במהלך האביב, כאשר עסקים נסגרו בפתאומיות במאמץ נואש להאט את התפשטות מגפה.

האנליסטים חוששים שצמיחת המשרות עשויה להאט עוד יותר כתוצאה מזינוק חורפי בזיהומים בנגיף הקורונה ומציאות זו תרתיע אנשים מקניות או אכילה בחוץ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"הם עלולים לחוות נסיגה למצב שבו פתאום המקרים נמצאים בכל מקום", הסביר יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול ביום חמישי. "זה סיכון קיים כשאנחנו נכנסים כעת לסתיו והמקרים מזנקים. זה יכול להכביד על הפעילות הכלכלית. וסביר להניח שאפשרי מאוד לצפות שזה יהיה".

ארה"ב הגיעה לשיאה ב-100,000 מקרי נגיף חדשים לפני כשבוע, והזיהומים נמצאים במגמת עלייה ברוב חלקי המדינה.

תעשיות מסוימות, כגון ייצור, מצאו דרכים לפעול בהצלחה למרות מגפת הקורונה. מפעלים הוסיפו 38,000 משרות בחודש שעבר. הבנייה גם היא פורחת, הודות לביקוש חזק לדיור ולשיעורי ריבית נמוכים. צוותי בנייה הוסיפו 84,000 עובדים באוקטובר.

אך עסקים שתלויים באיסוף קבוצות גדולות של אנשים יחד נאבקו. חברות תעופה, מסעדות ומקומות בילוי היו בין הנפגעים הראשונים של המגיפה. תעשיות השירותים התאוששו מאז חלקית, אך סקר שפורסם השבוע הצביע על האטה בצמיחה.

 

חדשות טובות לנשים שחוזרות בקצב כפול מגברים למעגל העבודה לאחר כמה חודשים קשים בסטטיסטיקות למגדר הזה

 

 

ההישג של הגדלת כמות המשרות של אוקטובר הופחת בחלקו על ידי לשכת מפקד האוכלוסין, שפיטרה 147,000 עובדים זמניים כאשר צמצמה את מספר הזמניים שהעסיקה. לשכת מפקד האוכלוסין העסיקה 238,000 עובדים זמניים באוגוסט. גם ממשלות המדינה והרשויות המקומיות קיצצו 159 אלף משרות בחינוך.

ככל שהמיתון נמשך, יותר אנשים מכלים את קצבת דמי האבטלה שלהם, שבדרך כלל נמשכים 26 שבועות. נכון לאמצע אוקטובר, כמעט 4 מיליון בני אדם הגיעו לגבול והחלו לגבות הטבות במסגרת תוכנית פדרלית חדשה המספקת 13 שבועות נוספים של סיוע. תוכנית זו מוגדרת לפוג בסוף השנה.

פאוול הזהיר כי ככל שאנשים יהיו אנשים מחוץ למעגל התעסוקה, כך יהיה קשה יותר למצוא עבודה חדשה.

"הנתונים היבשים הם, שאם אתה לא חוזר לעבודה די מהר, זה יכול להיות קשה יותר לחזור ," פאוול מדגיש. "וכשזה מאסות של אנשים, זה מעכב את כל הכלכלה. ודרך אגב, זה גם מציב נטל עצום על האזרח הפשוט".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE