הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה מתקרבת למיליון נשאי נגיף הקורונה: מגבלות חדשות הוטלו ב-11 מחוזות
בפעם הראשונה מזה שלושה חודשים, שיעור הבדיקות החיוביות במדינה המוזהבת עולה על 4%. רשויות הבריאות אף חוששות מהעלייה של כ-32% במספר המאושפזים בבתי החולים, בייחוד לקראת חודשי החורף. בעקבות כך, ב-11 מחוזות, ביניהם סן דייגו, הוחלט להורות על החמרת נהלים

טקסס הפכה השבוע למדינה האמריקאית הראשונה עם יותר ממיליון נשאי נגיף הקורונה, וקליפורניה צפויה להגיע לכמות בלתי נתפסת זו במהלך היממה האחרונה. מעבר לעומס שנוצר בבתי החולים בעקבות הזינוק בתחלואה, המגמה המדאיגה גם גורמת לרשויות להחזיר חלק מהמגבלות שהוטלו בשבועות הראשונים של המשבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תחנת בדיקת קורונה בלוס אנג'לס (צילום: Getty Images)

 

לפני הנתונים שנאספו ע"י חוקרי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, נכון לבוקר יום חמישי אובחנו ברחבי קליפורניה 995,575 חולי קורונה. היות שבמהלך השבוע האחרון אובחנו מדי יום בממוצע כ-6,400 נשאים חדשים, ההערכות הן שבעדכון הבא קליפורניה תהפוך למדינה השניה בארה"ב שמגיעה למיליון מקרי קורונה.

ד"ר מארק גאלי, שר הבריאות ושירותי האנוש של קליפורניה, מסר מוקדם יותר השבוע שכמות הבדיקות החיוביות במדינה הגיע ל-4.29% - הגבוה ביותר שנרשם מאז סוף חודש אוגוסט. נתון מדאיג עוד יותר הוא מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים בקליפורניה, שעלה בשבועיים האחרונים ב-31.6%. במקביל, גם מספר המאושפזים בטיפול נמרץ זינק ב-29.6%.

"זה קשה מאוד, הרבה אנשים כבר מותשים מהמגיפה, חלקם חווים בידוד קשה. אבל אנחנו מוכרים לשפר את ההתנהלות שלנו, הנגיף הזה לא ייעלם רק בגלל שנמאס לנו ממנו", הסביר גאלי.

 

קליפורניה חולקה לארבע קטגוריות, בהתאם לתחלואת הקורונה המקומית. 11 מחוזות במדינה עלו השבוע לקטגוריה מחמירה יותר (צילום: Shutterstock / משרד הבריאות בקליפורניה)

 

בעקבות המצב, מחלקת בריאות הציבור של קליפורניה הודיעה על מגבלות חדשות ב-11 מחוזות במדינה. החלטה זו התקבלה בהתאם לתוכנית שהוצגה בסוף חודש אוגוסט, במסגרתה כל 58 המחוזות של קליפורניה הוכנסו לארבע קטגוריות, על סמך שני נתונים קריטיים: כמות נשאי הקורונה על כל 100 אלף תושבים בכל יום, ושיעור הבדיקות החיוביות.

שלושה מחוזות - סקרמנטו, סן דייגו וסטניסלאוס - הוחזרו לקטגוריה ה"סגולה" והמחמירה ביותר. המשמעות היא שמרבית בתי העסק שאינם מוגדרים כחיוניים ייאלצו להיסגר (או לחילופין לעבור למתכונת של משלוחים וטייק אוויי), אם כי חשוב להבהיר כי ההחלטה הסופית מתקבלת ע"י רשויות הבריאות המקומיות.

חמישה נוספים - אמאדור, קונטרה קוסטה, אל דוראדו, פלסר וסנטה קרוז - עלו לדרגה השלישית, ה"אדומה". ואילו שלושה מחוזות נוספים - מודוק, סיסקיו וטריניטי - הוגדרו כ"כתומים".

מושל המדינה, גאווין ניוסאם, התייחס להחלטה ואמר השבוע: "זו בדיוק המטרה של התוכנית שהצגנו, שמחלקת את המחוזות לארבע קטגוריות. השינויים מתקבלים על סמך הנתונים המקומיים, ולא ע"י גחמות פוליטיות", הוא הסביר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE