הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ: "תחתי לא ניכנס לסגר, מי יודע איזה ממשל יהיה פה בעתיד?"
הנשיא ערך מסיבת עיתונאים בבית הלבן, ולמעשה זו הפעם הראשונה שהוא מדבר מאז שג'ו ביידן הוכרז כמנצח בבחירות. טראמפ סיפר שבקרוב יתקבלו האישורים כדי להפיץ את החיסון בקרב קשישים ועובדי בתי החולים. אך גם חשף שהחיסון לא יגיע לניו יורק: "מסיבות פוליטיות, המושל לא מעוניין בחיסון שמגיע מהממשל שלי"

בפעם הראשונה מאז שהוכרז כמפסיד בבחירות לנשיאות ביום שבת, הנשיא טראמפ מסר מוקדם יותר היום (שישי) עדכון בנוגע לחיסון לקורונה.

התזמון לא מקרי, שכן ארצות הברית רושמת שיאי תחלואה חדשים כמעט בכל יום במהלך השבוע החולף, כך שרבים תולים תקווה בחברת פייזר, שהודיעה ביום שני כי ניסויי החיסון לקורונה הגיעו ל-90% הצלחה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ, לפני זמן קצר בבית הלבן (צילום: AP)

 

הנשיא טראמפ עלה לבמה בגן הוורדים בבית הלבן ושיבח את הממשל בראשותו, על "מבצע מהירות שיא" שהוביל לפיתוח החיסון של פייזר. הוא סיפר שהחיסון צפוי לקבל בקרוב אישור חריג, וכאשר זה יקרה ניתן יהיה להפיץ את החיסון בקרב קשישים ועובדי בתי החולים.

 

 

עוד הסביר הנשיא כי עד חודש אפריל ניתן יהיה לספק את החיסון כלל תושבי ארצות הברית, אך ניו יורק לא צפויה לקבל את החיסון: "מסיבות פוליטיות, המושל החליט שהוא לא רוצה לקבל את החיסון כי זה מגיע מהממשל הזה. לא נוכל לשלוח את החיסון למדינה שלא תפיץ אותו בקרב התושבים. כואב לי להגיד את זה, אבל עד שלא נקבל אישור מניו יורק, לא נשלח לשם חיסון. המושל קואומו יצטרך להגיד לנו כשהוא יהיה מוכן".

בהמשך הנשיא דיבר על העלייה בתחלואת הקורונה בארצות הברית, שאותה הוא מייחס לכך שהמדינה "מבצעת יותר בדיקות מכל מדינה אחרת". למען הסר ספק, מאז ה-1 באוקטובר נרשמה עלייה של 38% בכמות הבדיקות היומיות בארצות הברית, וזאת בהשוואה לעלייה של 203% במספר הנשאים שמאובחנים בכל יום.

 

הנשיא טראמפ כמעט הודה בהפסד שלו בבחירות (צילום: AP)

 

טראמפ אף כמעט הודה בהפסדו בבחירות בפעם הראשונה, כאשר דיבר על כך שהוא לא מעוניין להטיל סגר: "אני לא מתכוון, הממשל שלי לא מתכוון להורות על סגר. בתקווה ש..מה שיהיה בעתיד, מי יודע איזה ממשל יהיה פה, אני מניח שנדע עם הזמן. אבל אני יכול להבטיח שהממשל שלי לא מעוניין בסגר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE