הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קרב הענקים של ארה"ב נמשך: ההכרזה על הנשיאות לא הועילה במאום, האומה עדיין שסועה, מה יקרה בפועל כשיגיע ינואר?
טראמפ ממשיך בהתקדמות החיסון לנגיף הקורונה כאשר המקרים ברקע מטפסים לרמות שוברות שיאים בשנית, אך מאידך שולל מניו יורק את קבלת החיסון מפאת שיקולי אגו. מדוע? תשאלו את אנדרו קואומו

הנשיא טראמפ הכריז כי אישור שימוש חירום מטעם מנהל התרופות ומהזון האמריקאי, לחיסון נגיף הקורונה החדש והמבטיח של פייזר יגיע "בקרוב מאוד", ופרסם את דבריו הפומביים הראשונים מאז שג'ו ביידן הוכרז כמנצח בבחירות לנשיאות בשבת האחרונה.

"מיד, מיליוני מנות בקרוב ייצאו מהדלת" לאחר שהאישור הסופי מגיע, אמר טראמפ, ועדכן על מאמצי הממשל שלו להאיץ את פיתוח והפצה של חיסונים לנגיף הקורונה.

"ביולי, הממשל שלי הגיע להסכם עם פייזר לספק 2 מיליארד דולר כדי לתמוך בייצור המוני והפצה של 100 מיליון מנות, עם אפשרות לרכוש סך של 600 מיליון מנות זמן קצר לאחר מכן", אמר טראמפ.

"ההשקעה שלנו תאפשר לחיסון להינתן על ידי פייזר ללא תשלום", הוסיף.

לראשונה מאז יום הבחירות רמז טראמפ גם על האפשרות שהוא לא יהיה בבית הלבן בשנה הבאה - נושא שעלה כשדיבר על השפעתה של הכלכלה האמריקאית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"באופן אידיאלי, לא נלך לנעילה. אני לא אלך, הממשל הזה לא הולך להסגר", חזר ואמר טראמפ. "אני מקווה, מה שלא יקרה בעתיד, מי יודע איזה ממשל זה יהיה, אני מניח שהזמן יגיד. אבל אני יכול להגיד לך, הממשל הנוכחי לא ילך לנעילה. לא יהיה צורך."

הנשיא התעקש שוב ושוב שפייזר היא חלק ממבצע שבוצע, בשם "מהירות שיא (Operation Warp Speed)בזכות היוזמה הפדרלית לפתח, לייצר ולהפיץ במהירות תרופות וטיפולים קורונה. אבל החברה בתגובה ענתה לכך שהמצב שונה ממה שהוא מתאר.

פייזר אומרת שהיא מימנה את המחקר על החיסון שלה בעצמה, לא באמצעות המאמץ הפדרלי. אבל היא מכירה בכך שיש לה עסקה לעמוד בה, לספק חיסון מוצלח פוטנציאלי לממשל האמריקאי. ובהצהרה שלה, החברה גם אומרת שהיא עובדת במהירות על "כדי להבטיח שברגע שיאושר, החיסון יוכל להגיע לאלה שזקוקים לו ביותר במהירות האפשרית".

העדכון של הנשיא מגיע כאשר מגפת נגיף הקורונה שוב עולה ברחבי המדינה- יותר מ-10 מיליון בני אדם אישרו את ההידבקות בנגיף הקורונה בארה"ב, ויותר מ-243 אלף מתו.

פייזר הודיעה ביום שני כי החיסון הניסיוני שלה נמצא כיעיל ביותר מ-90% - מעבר לרף היעילות המינימלי של מנהל המזון והתרופות האמריקאי של 50%. עם זאת, דרושים נתונים נוספים לפני שהם יתירו הפצה.

המנות הראשונות של החיסון ילכו לעובדים בחזית, קשישים ואמריקאים בסיכון גבוה, אמר טראמפ ביום שישי, והבטיח כי המהלך "יפחית באופן דרמטי את האשפוזים ומקרי המוות" ו"יסיים ביעילות את השלב הזה של המגיפה".

לדבריו, "כבר באפריל, החיסון יהיה זמין לכלל האוכלוסייה הכללית - למעט מקומות כמו מדינת ניו יורק.

ההסבר להסרת התפוח הגדול מצפי האספקה, לפי דברי הנשיא, היה משום שמושל ניו יורק אנדרו קואומו הביע חוסר אמון בחיסון שאושר במהירות על ידי ממשל טראמפ.

"אז לא נעביר את זה לניו יורק עד אשר יהיה לנו אישור לעשות זאת", אמר טראמפ והוסיף, "כואב לי להגיד את זה".

כמובן שציר הזמן הזה הוא היפותטי משתי סיבות: כהונתו היחידה של טראמפ בתפקיד מסתיימת בינואר, ועדיין החיסון עדיין לא קיבל אישור של הרגולטורים.

ביום שני, מנהיג ביוזמת החיסון הפדרלית עבור הנגיף אמר כי הראשון מבין מיליוני אמריקאים יכול להתחיל לקבל חיסון כבר בחודש הבא.

"אני משער שחיסון בטוח ויעיל יהיה זמין בתחילה בדצמבר," גנרל גוסטב פרנה הכריז חדשות משמחות.

פרנה הוא מנהל תפעול ראשי של מבצע מהירות שיא. הוא אמר שאם מנהל התרופות יאשר חיסון עד החודש הבא, "10 עד 30 מיליון מנות של חיסון יהיו זמינות שאנחנו יכולים להתחיל להפיץ".

טראמפ קיבל עדכון על מאמצי החיסון מוקדם יותר ביום שישי, כאשר הוא וסגן הנשיא פנס היו אמורים להשתתף בתדרוך של מבצע מהירות שיא בחדר הסגלגל, לדברי הבית הלבן.

דבריו של טראמפ בגן הוורדים מגיעים לאחר הפסקה של כמעט שבוע מאירועים ציבוריים - מלבד ביקור בבית הקברות הלאומי בארלינגטון ביום רביעי ליום החיילים המשוחררים, שם לא מסר הערות.

למרות ניצחונו של ביידן והיתרון המתמשך בהצבעות אלקטורליות, טראמפ ממאן לוותר ליריבו הדמוקרטי וטען בטוויטר כי הונאת בוחרים נרחבת הטתה את הבחירות. הקמפיין שלו עסק בתביעות  רבות שקראו תיגר על התוצאות, מאמץ שנכשל במידה רבה.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE