הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרוחות מתלהטות בעיר הבירה ותומכי טראמפ מעלים הילוך
תומכי הנשיא יורדים בהמוניהם לוושינגטון להשתתף בעצרות ומצעדים המערערים על ניצחונו של ביידן הנשיא הנבחר. המשטרה בעיר הבירה מביעה דאגה לגבי נשיאת כלי נשק ותגרות המוניות ברבי העיר

אלפי תומכיו של הנשיא טראמפ ביקרו היום בוושינגטון בירה, והתלכדו ליום של מחאה שבמרכזה הטענה שהבחירות לנשיאות סומנו בהונאה, זאת על רקע טענת הנשיא שיריבו ניצח בגלל גל זיופים בלתי נתפס שעד היום אף בית משפט לא הכיר בכך מפאת חוסר הוכחות מספקות.

שבוע לאחר ניצחונו הנשיאותי של ג'ו ביידן שהביא לחגיגות ספונטניות בבירת האומה, היה גם קהל שכלל את הקבוצה "נשים למען אמריקה קודם", פעילי ימין ותומכי תאוריות קונספירציה שהתאספו במרכז העיר ליד הבית הלבן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

חברי "הנערים הגאים", תנועה לאומנית-לבנה המוגדרת כ"קבוצת שנאה" של המרכז המשפטי הדרומי לעוני, נראו גם ברחובות וושינגטון.

עצרת וצעדה בעד התפיסה שטראמפ זכה בצדק בקדנציה שנייה תוכננו להיום. האירועים מתפרסמים תחת כמה שמות, כולל: מצעד מיליון MAGA (Make America great again), הצעדה למען טראמפ ו-תעצרו את גניבת DC.

עד שעות הבוקר המאוחרות של יום שבת, מאות התאספו בפרידום פלאזה ליד הבית הלבן.

בסרטון נראים המשתתפים מנופפים בדגלי ארה"ב וטראמפ 2020. מעטים נראו חובשים מסכה, גם כאשר ארה"ב הודיעה ביום שישי על שיא יומי חדש של 184 אלף מקרי קורונה מאומתים- כך הודיעה ארה"ב ביום שישי על שיא יומי חדש של 184 אלף מקרי קורונה מאומתים.

 

תומכי טראמפ ממלאים את הרחובות שבוע אחרי המסיבות שמילאו את העיר עבור חגיגות ניצחון ביידן

 

בשלב מסוים, הקהל התקבל בברכה על ידי טראמפ עצמו, שחלף על פני מפגינים ב"מוטורקייד" שלו, רכב נשיאותי חסין שמלווה בשיירה מאורגנת ומשוריינת עתירה בנשקים,באורך של 40-50 רכבים .זמן קצר לאחר השעה 10 בבוקר טראמפ, שמסרב לוותר על הבחירות לביידן, נופף לתומכים שהחזיקו שלטים עם הכיתוב "הטוב ביותר אי  פעם" ו"עצרו את הגניבה".

טראמפ פמפם התלהבות בתומכיו דרך הרשת החברתית כאשר דיבר על הופעה אפשרית בציוץ ביום שישי- ואמר שזה"מחמם את הלב" לראות את התמיכה וש"אולי אפילו אנסה לקפוץ ולהגיד שלום".

התומכים הגיעו מכל מקום, ורבים מהם תיעדו את מסעותיהם לאירועים בשבת. אחד מהם אמר שהוא ומשפחתו נסעו מבלי לעצור ממידלנד-אודסה, טקסס, לעצרות.

"הגיע הזמן שקולותינו יישמעו וזה הזמן שנפסיק לוותר להם", אמר בעודו מחזיק שלט "טקסנים עבור טראמפ".

מאוחר יותר אחר הצהריים, המפגינים עברו לאזור בית המשפט העליון לעצרת, וקראו "עוד ארבע שנים" ו"ארה"ב!" בין הדוברים היה איש התקשורת הימני ותאורטיקן הקונספירציה אלכס ג'ונס.

תומכת אחרת, שנסעה לוושינגטון ממיזורי, אמרה שהיא שם כדי להראות את תמיכתה בטראמפ בעודו ממשיך לערער על תוצאות הבחירות.

"אנחנו כאן כדי לומר לנשיא טראמפ שאנחנו לגמרי תומכים בו", סיפרה. "הוא לעולם לא צריך לוותר על הקרב ולא להיכנע לעולם".

היא גם הטילה ספק בממצאים שסיכמו כי לא הייתה הונאה נרחבת בבחירות 2020.

"ראשית, הם אמרו שאין ראיות להונאה. עכשיו הם אומרים שאין ראיות נרחבות להונאה. אני מצטערת, מקרה אחד של הונאה נגד מערכת הבחירות שלנו הוא יותר מדי".

פקידי בחירות - דמוקרטים ורפובליקנים - ברחבי ארה"ב הפריכו ביסודיות טענות להונאה ועבירות בבחירות לנשיאות ב-2020.

בכך הם הצטרפו ביום חמישי למחלקה לביטחון המולדת, אשר שחררה בהצהרה, "אין ראיות לכך שמערכת ההצבעה נמחקה או איבדה קולות, שינתה קולות, או הייתה בסכנה כלשהי". ההצהרה, שפורסמה על ידי סוכנויות בתוך המחלקה האחראית על תקינות הבחירות, כינתה את הבחירות ב-3 בנובמבר "הבטוחות ביותר בהיסטוריה האמריקאית".

הקבוצה "תסרב לפשיזם די.סי" פרסמה סרטון של ההפגנה שלה החל ב-Black Lives Matter Plaza.

בבית המשפט העליון, המשטרה הפרידה את תומכי טראמפ מקבוצה של מפגינים אנטי-פשיסטים ואנטי-טראמפ, כך לפי סרטון  שפורסם בטוויטר. לאחר מספר שעות, המפגינים בעד טראמפ שינו מקום בסופו של דבר מהפגנה מול בית המשפט העליון.  

במהלך היום דווח על התכתשויות בין תומכי טראמפ למפגינים, אך לא הייתה אלימות גדולה.

 

תומכי טראמפ דיווחו שהם הגיעו מכל רחבי האומה שעות וימים של נהיגה ללא עצירה

 

משטרת דיסי אמרה כי נכון ליום שבת אחר הצהריים, בוצעו 10 מעצרים, בהם ארבעה בגין עבירות נשק, שניים בגין תקיפה פשוטה ואחד על תקיפת שוטר.

משטרת הקפיטול של ארה"ב אמרה מוקדם יותר בערב שבת שהם ביצעו מעצר אחד בגין תקיפה פשוטה.

הגעתם של הקרוואנים המכונים לכאורה- "עצרו את הגניבה" העלו קודם לכן חששות בעיר הדמוקרטית באופן גורף.

קומץ של התכתשויות פרצו ביום שישי כאשר מפגינים ניסו למנוע את הסרת השלטים על גידור סביב הבית הלבן.

ביום שבת בבוקר, וידאו שפורסם על ידי פעילים מקומיים הראה מה שנראה כקבוצה קטנה של מפגינים קורעים את אנטי גזענות ואלימות משטרתית יצירות אמנות ב Black Lives Matter Plaza. חלק זה של העיר שונה במהלך מחאות צדק כנגד גזענות מסיביות במהלך הקיץ.

החשש שהמשתתפים יביאו נשק - כפי שהיה במהלך הפגנות נגד הסגר בכמה מדינות בחודשים האחרונים - היה גבוה אף הוא.

ביום שבת, התובע הכללי של דיסי, קרל ראסין, צייץ תזכורת לחוקי הנשק המקומיים, האוסרים לשאת נשק חם בגלוי, והגבלות על המקומות המתירים לשאת נשק מוסתר.

"אסור להחזיק בנשק ברחבי הבית הלבן, בקניון הלאומי, באגן הגאות והשפל או בקפיטול של ארה"ב – עם או ללא היתר", צייץ ראסין בטוויטר.

מפקד משטרת דיסי הציע אזהרה לקהל הציבור. לקראת ההפגנות הודיעה המשטרה בוושינגטון על סגירת כבישים והגבלות חניה.

המשטרה נערכת גם לאפשרות שמצב זה ימשך גם ביום ראשון ואף אולי יסלים, אם יש אנשים שעדיין לא הבינו עד כמה הבחירות הללו פילגו וקרעו את המדינה לשניים, הרשת מוצפת בסרטונים שממחישים זאת מההפגנות הסופ"ש.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE