הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פריצת דרך היסטורית: מודרנה הודיעה כי בידיה חיסון היעיל בכ-95% במניעת קורונה
לעומת החיסון של פייזר שנמצא יעיל רק ב-90% מדובר בקפיצת דרך משמעותית עבור החברה שבסיסה במסצ'וסטס - הבורסה האמריקנית הגיבה בהתלהבות

חברת התרופות האמריקנית 'מודרנה' הודיעה כי חיסון נגד נגיף הקורונה נמצא יעיל בכמעט 95 אחוזים במחקר המרכזי שביצעה החברה, ושתוצאותיו הוסיפו לתקוות כי חיסון לנגיף הקטלני יהיה זמין בקרוב.

ההודעה של חברת הביוטכנולוגיה ביום שני הפכה אותה למועמדת הגדולה השנייה שחשפה נתונים מוקדמים מבטיחים מניסוי קליני בשלב מאוחר, שבוע בלבד לאחר שפייזר הודיעה כי הזריקה שלה יעילה ביותר מ-90%.

התוצאות ממחקר שלב 3 הצביעו גם על כך שהחיסון של מודרנה יכול לסייע בהדחת מקרים חמורים של הנגיף, התפתחות מרכזית כאשר ארה"ב מתמודדת עם עלייה שיא לזיהומים ואשפוזים.

ניתוח הביניים "נתן לנו את האישור הקליני הראשון לפיו החיסון שלנו יכול למנוע את מחלת COVID-19, כולל במקרים קשים", אמר בהצהרה מנכ"ל מודרנה, סטפן באנסל, וכינה את התוצאות "רגע מכריע" בהתפתחות החיסון.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההודעה שיגרה את מחיר המניה של מודרנה שנסק ביותר מ-12% ל-100.33 דולר נכון לשעה 07:19 בבוקר.

מודרנה שבסיסה במסצ'וסטס הודיעה כי תבקש ממנהל המזון והתרופות האמריקני אישור חירום לזריקה "בשבועות הקרובים" במקביל לכך שהיא אוספת נתונים נוספים על יעילות ובטיחות החיסון.

פייזר אמרה באופן דומה כי היא יכולה לבקש אישור לשימוש חירום עד סוף החודש.

החברה פרסמה את התוצאות לאחר שוועדת בטיחות עצמאית בחנה נתונים מקרב 95 משתתפים במחקר בו השתתפו כ-30,000 אנשים שחלו ב- COVID-19. רק חמישה מתוך אותם 95 חולים קיבלו את שני המינונים של החיסון לפני שחטפו את הנגיף, ואילו 90 האחרים קיבלו פלצבו.

11 מאותם משתתפים פיתחו מקרים חמורים של וירוס קורונה אך אף אחד מהם לא קיבל את החיסון, סימן לכך שהזריקה יעילה במניעת זיהומים חמורים, על פי החברה.

הן בחיסונים של מודרנה והן של פייזר משתמשים בשליח של ה-RNA , המייצר חומר גנטי שמוזרק לתאים כדי לעורר תגובה חיסונית לגוף.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE