הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאמזון הולך להיות חג מולד מאוד שמח
עם התגברות המגמה של של צרכנות אלקטרוניקה ומוצרים לבית, אנחנו רואים זינק ניכר של רווחים בקניות און ליין של החברות הגדולות והקטנות כאחד, וולמרט ואמזון, לפי הדיווחים הגיעו למספרים מרקיעי שחקים בזמן ששאר התחומים של הכלכלה צונחים

בחצי שנה האחרונה ראינו מגמה הולכת ומתחזקת של קניית מכשירי אלקטרוניקה לבית, ובהתחשב במצב של 2020 כשרוב האנשים עובדים מהבית או לחילופין לא עובדים וההנחיות מהממשלה הם להימנע ממגע חברתי, ברור ונהיר למה אנחנו רואים צריכה מאסיבית של מוצרים, הצרכנים מחפשים להקל על השהייה בבית כמה שיותר מאחר ושם הם מבלים את רוב הזמן המוחלט שלהם, זה מתורגם כמובן לטלוויזיה חדשה או נוספת, מסכי מחשב, מחשבים, טאבלטים וכמובן, מוצרים לבית חכם שהופך להיות להיט לאחרונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כאמור, הקונים ממשיכים לקנות מוצרי אלקטרוניקה ומשקיעים בשיפוץ הבית, אבל אוקטובר הציג את עצמו כחודש שבו רוב עולם הקמעונאות עצר את נשימתו.
המכירות הקמעונאיות בקושי זזו, ותו ב-0.3% בלבד מספטמבר, מסר משרד המסחר ביום שלישי.

ההוצאות הקמעונאיות השתפרו מאז הקיץ, אפילו גברו על המספרים של תקופת הטרום-מגיפה. באוקטובר, המכירות הקמעונאיות הכוללות עלו ב-5.7% לעומת שנה קודם לכן.

בחודשים האחרונים אף החלו הקונים לחזור לחנויות בגדים, אך קיצצו שוב בקניות בחודש שעבר. כאן ברשימה מתחת אפשר לראות כמה ועל מה אנשים הוציאו כסף באוקטובר, לעומת חודש קודם לכן:

  • קמעונאים און ליין: +3.1%
  • חנויות אלקטרוניקה: +1.2%
  • תחנות דלק: +0.4%
  • שיפוץ הבית וחנויות גינון: +0.9%
  • מסעדות וברים: -0.1%
  • חנויות רהיטים: -0.4%
  • חנויות מכולת: -0.4%
  • חנויות גדולות: -1.1%
  • חנויות ביגוד ואביזרים: -4.2%
  • ספורט, מוזיקה וחנויות תחביבים אחרות: -4.2%
  • חנויות כלבו: -4.6%

זהו דו"ח מרכזי לקראת עונת הקניות של החגים החשובה ביותר. זה מגיע בתקופה של חוסר ודאות רבה עבור בעלי חנויות ומסעדות. הסקרים האחרונים בנושא סיפקו ניתוח דיי מורכב לגבי תמונת המצב של צרכן המתנות לחגים של 2020, וכמובן שהכוונה לחג המולד.

חלק מהסקרים והניתוחים מסיקים שרוב הקונים מתכננים לבזבז פחות השנה בסך הכל, אם כי הם עשויים לבזבז יותר על קישוטים לחג.

לראשונה מזה עשרות שנים, פדרציית הקמעונאות הלאומית עיכבה את תחזית החגים שלה. סקר אוקטובר שלהם העלה כי הקונים יוציאו כ-50 דולר פחות השנה בהשוואה לשנה שעברה. השינוי הגדול ביותר התבטא בכך אנשים ציינו בסקרים שהם יוציאו פחות על דברים, מעבר למתנות למשפחה, שזה מבחינתם חובה, ועבור כך יקצצו בקניות הנוספות שהם בדרך כלל עושים במהלך מכירות החגים.

 

שליח אמזון מספק למשפחה אמריקאית, צרכנית טיפוסית את המשלוח החבילות שלהם

 

שתי תחזיות מובילות חזו שמכירות החגים יגדלו השנה בין 1% ל-2%, לעומת רווח של 4% בכל אחת מהשנתיים האחרונות. חלק מהקונים ציינו בסקרים שהם מוכנים לבזבז את הכסף שהם חסכו כתוצאה מאי עשייה מרובה במהלך השבתת המשק. אבל רבים אחרים אומרים שהם מתכננים להימנע מהתכנסויות בחנויות לשמוק על ריחוק חברתי וכמובן, להדק את החגורות הפיננסיות שלהם.

נכון לסוף אוקטובר, ליותר מ-21 מיליון בני אדם הוענק סוג כלשהו של דמי אבטלה, כאשר יותר ממחציתם הסתמכו על תוכניות כספיות של תמיכה באוכלוסייה על רקע המגיפה, שאמורות לפוג בסוף דצמבר.

חנויות און ליין וחנויות גדולות המוכרות מזון ומצרכים בסיסיים לבית, הוכתרו כזוכים הגדולים הקמעונאיים של מגפת הקורונה, הם גורפים רווחים ניכרים ופותחים במסע פרסום משרות והעסקה. וולמארט דיווחה ביום שלישי כי המכירות המקוונות שלה קפצו ב-79% ברבעון האחרון, בהמשך לצמיחה החזקה של החודשים הקודמים. ענקית הקמעונאות אמרה שהקונים המשיכו לבצע פחות רכישות, אבל הוציאו יותר על כל אחת מהן.

יריבתה העיקרית של וולמארט, אמזון, דיווחה בחודש שעבר על רבעון נוסף שקבע שיאים, עם מכירות שהסתכמו ב-96 מיליארד דולר, מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, אמר בהצהרה כי "יותר לקוחות מאי פעם קונים מוקדם את מתנות החג שלהם".

וכעת אין ספק בנוגע לכך, לאמזון ושאר חנויות האון ליין בהחלט הולך להיות חג מולד שמח.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE