הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תקוות קמפיין טראמפ נגוזה: הושלמה הספירה החוזרת בג'ורג'יה
הפער בין הנשיא טראמפ לבין הנשיא הנבחר ביידן אומנם הצטמצם בתהליך הספירה החוזרת, אולם המועמד הדמוקרטי עדיין מוביל ביותר מ-12 אלף קולות. ולמרות זאת, בקמפיין של הנשיא בכל זאת יכולים לבקש ספירה חוזרת לאחר מסירת התוצאות הסופיות מחר

הרשויות בג'ורג'יה השלימו ספירה חוזרת ידנית של כלל פתקי ההצבעה בבחירות לנשיאות, ועל אף שטראמפ הצליח לצמצם את הפער, 16 הקולות האלקטורליים יוענקו לנשיא הנבחר ביידן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הספירה הידנית, השבוע בג'ורג'יה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, בג'ורג'יה הוחלט לבצע ספירה חוזרת באופן ידני בשל העובדה שהפער בין שני המועמדים המובילים היה נמוך מחצי אחוז.

גבריאל סטרלינג, נציג ממשרד מזכיר המדינה (שאחראי על מערך הבחירות), מסר כי לפני הספירה החוזרת, הנשיא הנבחר ביידן הוביל במדינה ב-13,558 קולות, אך לאחר שהתגלו כ-2,600 שנספרו אך לא התווספו לחישוב הכללי במדינה, יתרונו של ביידן ירד ל-12,840 קולות.

על אף שהספירה הגיעה לסיומה, לקמפיין של הנשיא יש עוד אפשרות אחרונה: מחר (שישי) יימסרו התוצאות הסופיות של הבחירות, והיות שהפער עדיין נמוך מחצי אחוז, הקמפיין יוכל לדרוש ספירה חוזרת נוספת (בתוך יומיים מרגע מסירת התוצאה הסופית).

עם זאת, חשוב להבהיר כי הספירה החוזרת השנייה, אם אכן תתקיים, תתבצע באמצעות מכשירי סריקה (כמו בספירה המקורית), ולא באופן ידני.

 

מזכיר המדינה של ג'ורג'יה, בראד רפנספרגר

 

"הביקורת והספירה החוזרת ההיסטוריות שבוצעו בג'ורג'יה מאששות שהבחירות ומערכת ההצבעה כולה פעלו בצורה טובה", מסר מזכיר המדינה של ג'ורג'יה, בראד רפנספרגר, "אני רוצה להודות לעובדים במחוזות השונים, שעבדו קשה ומהר כדי להשלים משימה כה גדולה בתקופה כה קצרה".

עוד הסביר מזכיר המדינה כי מרבית המחוזות דיווחו על תוצאות זהות בשתי הספירות. ברוב המחוזות שכן נרשמו שינויים, מדובר היה בתוספת של 10 פתקי הצבעה או פחות.

 

 

תוצאות הספירה החוזרת בוודאי לא משמחות את הנשיא טראמפ, אנשי הקמפיין שלו או תומכיו, שכן הם קיוו שיימצאו מספיק קולות כדי לצמצם לחלוטין את הפער שבו ביידן הוביל. בשבוע שעבר דווח כי במחוז פלויד שבצפון-מערב ג'ורג'יה נמצאו כי כ-2,600 פתקי הצבעה לא נספרו בבחירות.

סטרלינג הסביר בזמנו שפתקי ההצבעה אומנם נספרו, אך תוצאות הספירה מעולם לא הועלו מכרטיס הזיכרון לשרת. בנוסף, לא נמצאו טעויות דומות במחוזות אחרים, ולמרות שאין חשד שמדובר בניסיון מכוון לפגוע ביושר הבחירות, הוא קורא לאחראי על הבחירות במחוז להתפטר מתפקידו: "זה בדיוק המטרה כאשר אנחנו מבצעים ביקורת. הטעות שאירעה במחוז פלויד אינה באג במחשב או תקלה במכשירי הספירה, אלא טעות אנוש. בן אדם שלא מבצע את עבודתו כפי שמצופה ממנו", הוא מסר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE