הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החיה הרעה של האמר כבר כאן: עתיד הרכבים החשמליים והמשמעות עבור כולנו
שמעתם בוודאי על רכבים חשמליים – אותן חיות מוזרות המתחילות להופיע בכבישים. אבל אולי לא ידעתם כמה הם חשובים לעתידנו – וכמה הם קרובים לחדירה רחבה יותר לשוק. אז הנה סקירה קצרה של התחום

רכבים רגילים הם יצורים מורכבים. חוקרי אנרגיה טוענים שכדי להעביר את הכוח ממנועי בעירה פנימית לגלגלים יש צורך ב- 2,000 רכיבים נעים. ברכבים חשמליים יש צורך רק בעשרים. כל מהנדס יודע שאחת מנקודות הכשל הקריטיות בכל מכשיר היא בחלקים הנעים שלו – הם נשחקים, מתבלים ונהרסים בשל התנועה המתמדת. רכבים חשמליים צפויים להיות עמידים יותר לבלאי מבחינה זו – ולכן גם עלות השימוש בהם תהיה נמוכה יותר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים





עשרת הרכיבים שמוחלפים בתדירות הגבוהה ביותר ברכב רגיל (בעלות ממוצעת של כמעט 400 דולרים לשנה), אינם קיימים כלל ברכבים חשמליים. כלומר, הרכב החשמלי אינו צריך להתמודד עם אותן בעיות של רכבים רגילים.

שלא לדבר על הנקודה החשובה מכולם, שיפור המחייה שלנו על כדור הארץ על ידי הפחתת פליטות הפחמן הדו-חמצני מהמנוע שלנו שתורמת כל שנה לנזק ניכר בשכבת האוזון.

כך שמשמח לשמוע על כלי רכב חשמליים חדשים שהוכרזו ויגיעו ב-2021 ואחרי. והתעשייה רוחשת סביב החיה הרעה והיפיפייה, האמר חשמלי חדש ומפלצתי של חברת Hummer מבית GMC.

השחקן ארנולד שוורצנגר שהתפרסם בתפקיד הרובוט המחסל, בסרט שליחות קטלנית, ובמיוחד במשפט האלמותי, "אני אחזור", היה מפורסם גם בשל אהבתו לג'יפ ההאמר המקורי.
וכמה מתאים: עכשיו, המותג האמר שגווע, חזר שוב לתחייה כמותג משנה של חברת GMC, שמציעה טנדרים ורכבי שטח חשמליים בלבד.

בהתאם לגרסה, טנדר ההאמר הגדול יעלה לכם לפחות 80,000 דולר. הגרסה הראשונה שנקראת Edition 1 כוללת את כל התכונות והפיצ'רים ואת הסוללה הגדולה ביותר, והיא תעלה לכם 112,000 דולר. ואם זה נראה לכם מחיר גבוה, כולם כבר אזלו מהמלאי בהזמנה מוקדמת, למרות שההאמר לא אמור לצאת למכירה עד סוף 2021.


סקירה מלאה של ההאמר החשמלי החדש והיפייפה של GMC

אם יש לכם צרכים צנועים יותר ותקציב שפוי, אולי תשקלו את רכב השטח הקטן והחשמלי של ניסאן: Ariya, מחירו יתחיל בסביבות 40,000 דולר ויהיה לו טווח של עד 500 ק"מ בערך.

"זהו מספר הקסם," אמר ג'ונתן בולר מניסאן, בנוגע לטווח של 480 ק"מ.
לגרסאות מסוימות של הדגם אריה, עבור צרכנים רבים, 480 ק"מ זה מה שהם מחשיבים כטווח סוללה מקובל.

הדגם אריה אמור להגיע לסוכנויות בסוף 2021, אבל תוכלו גם אותו להזמין אונליין בהזמנה מוקדמת.

ניסאן לא חדשה בתחום המכוניות חשמליות. הם מכרו יותר מ-500,000 רכבי Leaf EVs ב-10 השנים האחרונות. חברות רכב, גדולות וקטנות, בין אם הן בתחום כבר הרבה זמן או לא, כולם הולכים לכיוון החשמלי.

 

אריה של חברת ניסן- אופציה חשמלית בתקציב שפוי יותר לעומת אחרות

 

מה שיפה לראות, זה שרבות מהמכוניות החשמליות שמגיעות כעת לכביש, או בעתיד הקרוב, הן מכוניות שאולי לא בהכרח תוכלו לזהות כחשמליות. הדגם האחרון של אאודי- e-tron,  הוא דגם ספורטיבי שיצא בשנה שעברה. אולי תתקל בו על הכביש, אבל לא תראה אותו בתחנות דלק. גם הוא מופעל באופן מלא על סוללה.

אכב, תצטרכו להעיף מבט מקרוב כדי להבחין שהרכב החשמלי הראשון של וולוו, כי הוא בהחלט לא כלי רגיל שמשתמש בדלק.
הדגם XC40 Recharge, שיוצע למכירה בקרוב. דומה מאוד למנוע שעובד על דלק, אבל כולו חשמלי. וולוו היא מותג נוסף עם תוכניות גדולות למעבר לתחום החשמלי ונראה זאת יותר ויותר בשנים הקרובות.


וולבו חשמלית, לא תזהו כשתראו אותה על הכביש

 

נסיים כאן בבחינת משמעויות של תרחיש אופטימי החוזה שעד 2030 יחליפו הרכבים החשמליים את מנועי הבעירה הפנימית. זוהי אינה תחזית מופרכת לגמרי. מהרגע שעלויות הרכבים הרגילים ירדו מספיק במחיר.
בארצות הברית ב- 1917, לקח עשור אחד בלבד עד שלכמעט כל משפחה באמריקה היה רכב משלה. באופן דומה, שוק המצלמות התחלף כמעט במצלמות דיגיטליות תוך פחות מעשור. שינויים הנסמכים על בחירת הלקוחות יכולים להתרחש במהירות, בתנאי שהטכנולוגיה הגיעה לפרקה. אם יתרחש שינוי שכזה גם עבור הרכבים החשמליים, הרי שצריכת הדלק של המדינות המתקדמות תצנח. לשינוי שכזה תהיה השפעה גדולה גם על הסביבה וגם על הגאו-פוליטיקה העולמית: מדינות המערב יסתמכו פחות על יצרניות הנפט המוסלמיות ועל רוסיה, ואפילו דאע"ש (המרוויחים בערך 250 מיליון דולרים לשנה מבארות הנפט שברשותם) ימצאו שהם מתקשים לתמוך בעצמם בסביבה החדשה.

האם כולם יעברו נהיגה חשמלית בעתיד? ובכן, אולי בעתיד. נקווה שבעתיד הקרוב, אין ספק יש מספר גדל והולך שלהם לבחירה.
אז מה יביא לנו המעבר לרכבים החשמליים? בשימוש אופטימלי, הוא יספק לנו סביבה בריאה יותר, שיפור רמת החיים של האזרח הפשוט, ואפילו לוחמה יעילה יותר בטרור. אני אישית, כבר משתוקק לראות את השינוי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE