הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא נהסס לסגור את המקום לצמיתות": בית כנסת בניו יורק נקנס בעקבות קיום חתונה המונית
ראש העיר דה-בלאזיו כינה את האירוע ההמוני כ"מעשה חסר אחריות שלא מתקבל על הדעת", והורה לקנוס את בית הכנסת בברוקלין ב-15 אלף דולר. תמונות שפורסמו מתוך החתונה מראות כי אלפי חרדים השתתפו בחתונה, ללא מסכות וללא שמירה על ריחוק חברתי

בית כנסת ברובע ברוקלין שבניו יורק נקנס ב-15 אלף דולר, לאחר שאלפים השתתפו בחתונה שנערכה במקום, מרביתם ללא מסכות וללא שמירה על ריחוק חברתי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית הכנסת ייטב לב סאטמר בברוקלין (צילום: Getty Images)

 

ראש העיר ביל דה-בלאזיו חשף אתמול (שלישי) את הקנס ואת קיום האירוע ההמוני בבית הכנסת, אותו כינה כ"מעשה חסר אחריות שלא מתקבל על הדעת".

לפי הדיווחים, החתונה אירעה ב-8 בנובמבר בבית הכנסת ייטב לב סאטמר בשכונת וויליאמסבורג. לא ידוע כמה בדיוק כמה אנשים הגיעו לחתונה, אולם בבית הכנסת ישנה תפוסה מרבית של 7,000 איש, ובתיעוד שפורסם מתוך החתונה ניתן לראות את האולם מלא לחלוטין.

 

 

דה-בלאזיו התייחס לכך והסביר שאנשי לשכתו עדיין מנסים להבין כמה אנשים נכחו באירוע: "מה שאנחנו כן יודעים לומר בוודאות זה שיותר מדי אנשים הגיעו לשם. כמה שזה לא יהיה, מאות או אלפים, זה פשוט יותר מדי", הדגיש ראש העיר.

לפי הפרסומים ב"ניו יורק טיימס", מארגני החתונה עשו מאמצים גדולים לקיים את האירוע תחת מעטפת חשאיות: הזמנות לחתונה לא הודפסו וכרזות על האירוע לא נתלו.

 

החתונה ההמונית בברוקלין, מוקדם יותר החודש

 

מוקדם יותר השבוע, גם מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, התייחס לפרשה. הוא סיפר כי חתונה קודמת שתוכננה להתקיים בבית הכנסת בוטלה: "אם הם אכן קיימו חתונה נוספת שם, זה יהיה הלם מוחלט. זה גם בלתי חוקי בעליל, ומעשה של חוסר כבוד כלפי כלל תושבי המדינה", אמר קואומו.

ראש העיר הוסיף כי מעבר לקנס, כרזה נתלתה על בית הכנסת ובה הדרישה שלא לקיים חתונות, או כל אירוע המוני אחר, עד שרשויות הבריאות יאשרו זאת. הוא אף הסביר כי לא יהסס להורות על סגירת בית הכנסת לצמיתות במידה שיתגלה כי אירוע המוני נוסף נערך במקום.

"מן הסתם זה לא משהו שאנחנו רוצים לעשות לאף אחד", הוא אמר והוסיף, "אבל עלינו לפעול בצורה ברורה לחלוטין: לא נאפשר לאנשים לעשות דברים מסוכנים כמו לארח חתונה של אלפי משתתפים בחלל סגור".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE