הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רגע היסטורי: המדינה הראשונה שמציעה לבנות המין היפה מימון מלא בתקופת המחזור החודשי
סקוטלנד הופכת למדינה הראשונה שהופכת מוצרים היגיינה לנשים ללא תשלום, וזה קורה דווקא בתקופת המאבק במגיפה העולמית, נשאלת השאלה האם מצבה של סקוטלנד כל כך טוב שהתקציב הרפואה שהממשלה מקצה יכול להתחלק גם לנושאים שלא קשורים להתמודדת עם הקורונה

סקוטלנד העבירה הצעת חוק שהפכה מוצרי היגיינה לנשים כגון טמפונים ופדים ללא עלות לכל מי שזקוקה להם.

הצעת החוק של מוצרים תקופתיים (אספקה חינם) (סקוטלנד),שעברה פה אחד, מחייבת את הרשויות המקומיות להבטיח כי מוצרי הגיינה לנשים ניתנים ללא תשלום. בתי ספר ומכללות חייבים להבטיח מוצרים תקופתיים זמינים באופן חופשי  לסטודנטים, ומקומות ציבוריים ייעודיים חייבים גם להפוך את המוצרים לזמינים.

הממשלה הסקוטית העריכה שהמדד  יעלה 24 מיליון ליש"ט בשנה - כ-32 מיליון דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"גאה להצביע בעד החקיקה פורצת הדרך הזו, מה שהופך את סקוטלנד למדינה הראשונה בעולם המספקת מוצרים תקופתיים בחינם לכל מי שזקוק להם. מדיניות חשובה לנשים וילדות", כתבה  בטוויטר.

מוניקה לנון, שתמכה בחקיקה, הודתה לאלה שקידמו את הקמפיין שעוזר להתמודד עם המחזור החודשי ולעמיתיה על תמיכתם בהצעת החוק. "יום גאה לסקוטלנד ואיתות לעולם שניתן להשיג גישה אוניברסלית חופשית למוצרים תקופתיים בסיסיים", צייצה בטוויטר.




הוויכוח על הצעת החוק עורר את מה שהיה לעתים דיון ציבורי יוצא דופן בנושאים שכמעט ולא מדברים עליהם בלשכת הממשלה. חברי הפרלמנט הסקוטי דנו באנדומטריוזיס ודימום כבד, כמו כן, מדוע נייר טואלט ופחים למוצרי וסת נדרשים בשירותים ציבוריים אבל לא מספקים מוצרי היגיינה לתקופת הווסת עצמם, ואת הבסיס הרחב של התמיכה בחקיקה המעניינת ויוצאת הדופן הזאת משך גברים, כמו גם נשים כאחד.

לפני שנתיים החלה סקוטלנד לספק מוצרים היגיינה חינם בבתי ספר, מכללות ואוניברסיטאות בפעם ראשונה. התוכנית לטיפול במצב באה בעקבות סקר של 2,000 סטודנטים בסקוטלנד שמצא כי 1 מכל 4 משיבים התקשו לגשת למוצרים סניטריים.

וסקוטלנד התגאתה בללכת במורד שביל זה, אין ספק שזה הופך אותם למדינה מתקדמת וזה מעלה תהיות האם מדינות אחרות ילכו בעקבותיה? כרגע נראה שזה מוטל בספק לאור העובדה שמדינות רבות מנסות להשקיע את התקציב רפואה שלהם בדברים דחופים יותר כגון טיפול במגפת הקורונה.

"נכון, סקוטלנד הפכה למדינה הראשונה בעולם שתהפוך מוצרי היגיינה ללא תשלום לכולן", צייץ החשבון טוויטר הרשמי של המדינה. "כי בסקוטלנד, אנחנו מאמינים שזה בסיסי לתמוך בכבוד, שוויון וזכויות אדם".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE