הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניצחון היסטורי לקהילה היהודית באמריקה: בית המשפט העליון הורה על איסור הגבלת ההתכנסות בבתי כנסת
לתביעת שהגישה "אגודה ישראל באמריקה", הצטרפו גם אנשי הקהילה הקתולית בניו יורק. בית המשפט העליון קבע ברוב של 5 נגד 4 על איסור התקנות המגבילות תפילה המונית במהלך המגיפה

ניצחון היסטורי לקהילה היהודית בארה"ב.

בתביעה משותפת שהגישה 'אגודת ישראל באמריקה' עם נציגים קתולים בעיר ניו יורק שמטרתה הייתה לעצור את ההגבלות שהטיל מושל המדינה אנדרו קואמו על התאספות במרכזים דתיים, בית המשפט העליון פסק לטובת העותרים וחסם את פקידי מדינת ניו יורק מהגבלת ההתכנסויות הדתיות.

מדובר בניצחון ליהודים אורתודוכסים ולאנשי הכנסייה הקתולית (כמו גם לכל יתר הקהילות הדתיות) אשר תבעו את המושל על ההגבלות שהטיל במהלך מגפת ה-COVID-19. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"חברי בית משפט זה אינם מומחים לבריאות הציבור, ועלינו לכבד את שיקול הדעת של בעלי מומחיות ואחריות מיוחדת בתחום זה", נכתב בדעת הרוב.

"אך אפילו במגפה, אי אפשר להעלים את החוקה ולשכוח אותה. המגבלות העומדות על הפרק כאן, בכך שאינן מאפשרות למעשה לרבים להגיע לשירותי דת, פוגעות בלב לבו של התיקון הראשון לחירות הדתית", נכתב בפסק הדין.

בהחלטה שעברה ברוב של חמישה שופטים כנגד ארבעה, בית המשפט העליון בוושינגטון הודיע כי מושל ניו יורק קואמו, ופקידים אחרים אינם יכולים לאכוף את מגבלות התפוסה שנקבעו בצו הביצוע הקודם שבמסגרתו הגביל קואמו את ההשתתפות בשירותי דת לעשרה אנשים או ל-25 אנשים ב'אזורים כתומים'.

"הפסקת התפשטות COVID-19 היא ללא ספק אינטרס משכנע", הודה בית המשפט העליון בדעת הרוב הבלתי חתומה אך ביקר את התקנות על כך שהן "מגבילות הרבה יותר מכל תקנות הקשורות ל-COVID שהגיעו בעבר לבית המשפט, חזקות בהרבה מאלו שאומצו על ידי תחומי שיפוט רבים אחרים שנפגעו קשה מהמגפה, וחמורות בהרבה ממה שהוכח כי נדרש כדי למנוע את התפשטות הנגיף".

השופט ניל גורסיץ', שמונה ע"י דונלד טראמפ, כתב דעה נפרדת בצד הרוב השמרני, בה נאמר כי הכנסיות ובתי הכנסת זוכים ליחס שונה ממוסדות מסחריים אחרים מצד המדינה.

"הגיע הזמן להבהיר כי בעוד שהמגפה מציבה אתגרים חמורים רבים, אין החוקה סובלת גזירות הפותחות מחדש חנויות משקאות וחנויות אופניים, אך סוגרות כנסיות, בתי כנסת ומסגדים", טען השופט.

בקהילה החרדית הגיבו בשמחה לחדשות ובעמוד הטוויטר הרשמי של אגודת ישראל באמריקה צייצו את ההודעה הקצרה: "ניצחון משפטי עליון לחירות הדת"

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE