הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תור קצר וחנויות ריקות: "בלאק פריידי" כפי שמעולם לא ראינו
על אף שמרבית רשתות הענק נפתחו הבוקר, נראה שמרבית האמריקאים מעדיפים לעשות שופינג במחשב או בטלפון הנייד, ולהגיע לחנויות רק כדי לאסוף את הזמנתם. נתוני המכירות ביום חמישי עלו ב-22% וחצו את רף 5 מיליארד הדולר

כמו כמעט כל דבר ב-2020, גם "בלאק פריידי" נראה שונה לגמרי ממה שהתרגלנו לראות בשנים האחרונות: מגרשי החנייה ריקים, התורים קצרים ובמרבית החנויות יש יותר עובדים מלקוחות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סניף הדגל של מייסיס בניו יורק, הבוקר (צילום: AP)

 

"בלאק פריידי" השתנה לחלוטין, ויתכן שכבר לא יחזור למצב הקודם. לקוחות רבים מעדיפים שלא להילחם בתחושת החרדה, ומעדיפים להתרכז בקניות המקוונות. ואלו שכן בחרו לצאת מהבית נתקלו בבעיות נוספות: מרבית הרשתות הגדולות כלל לא נפתחו במהלך חג ההודיה עצמו, ובמקום הן העדיפו לעניק לעובדים יום חופש ולהחזיר אותם ביום שישי.

אך גם כעת, עם פתיחתן של מרבית רשתות הענק, שנראה שהלקוחות מעדיפים להישאר בבית, בייחוד לאור העובדה שחנויות כמו וולמארט וטרגט מציעות הנחות גדולות יותר באתר האינטרנט שלהן.

לקוחות רבים גם העדיפו לפעול לפי המלצת ה-CDC ולבצע את מסע השופינג באינטרנט ולאסוף את המוצרים שנרכשו מחוץ לחנות.

"כן, זה באמת קורה. כבר אין תורים ארוכים מסביב לבניין. נראה שהלקוחות התאימו את עצמם למצב בצורה טובה", סיפרה דבורה ויינסיג, מנכ"לית חברת האנלטיקה Coresight, "ביקרתי בוולמארט, בסניף שלא היה מקושט לחג ולא ניגנו בו מוזיקה של חג המולד. כמעט אפשר לשכוח שמדובר בבלאק פריידי".

 

סניף טרגט, הבוקר (צילום: טוויטר)

 

שלא יהיה ספק, האמריקאים לא ויתרו על מסע השופינג כלל וכלל: נתוני אדובי אנליטיקס מראים שבמהלך חג ההודיה (יום חמישי) תושבי ארה"ב רכשו מוצרים בסך 5.1 מיליארד דולר, עלייה של 22% לעומת נתוני אשתקד. עוד עולה מנתוני אדובי כי זינוק של יותר מ-100% נרשם בהזמנות שבהן הלקוח מבקש לאסוף את המוצר באופן עצמאי (כלומר, לוותר על המשלוח).

לפי ההערכות, מספר הלקוחות שיגיעו פיזית לחנויות כדי לעשות שופינג במהלך עונת החגים הנוכחית ירד ב-22% עד 25% לעומת 2019, אך יתכן שנתוני המכירות דווקא יעלו בזכות הפעילות המקוונת של אותם לקוחות.

באדובי אנליטיקס גם מדווחים על שינויים במוצרים המבוקשים ביותר. כך למשל, במקום שמלות ובגדי יוקרה, נראה שמרבית הלקוחות מחפשים בגדים נוחים כמו סווטשירטים ונעלי בית. לעומת זאת, מוצרי אלקטרוניקה ממשיכים להיות פופולריים ביותר, לרבות קונסולות המשחקים החדשות של Xbox ופלייסטיישן.

מעניין יהיה לראות כיצד בלאק פריידי 2020 ישפיע על השנים הבאות, שכן רשתות מובילות כמו וולמארט וטרגט החלו להציע את הנחות הענק לפני כמה שבועות. יתכן שאותן רשתות יבינו שעדיף להן שבלאק פריידי יימשך כמה שבועות, ולא יום או יומיים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE