הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חיילת לשעבר מניו ג'רזי נעצרה בחשד לתמיכה בארגון טרור בסוריה
סוכני FBI פשטו על ביתה של מאריה בל והחרימו כלי נשק מביתה לאחר שנחשף שהיא מנהלת קשרים עם לפחות מחבל אחד בג'בהת א-נוסרה, ארגון הטרור המשמש כשלוחה של אל-קאעידה בסוריה. המעצר התבצע שעות ספורות לפני שהיא עלתה על טיסה לטורקיה, ככל הנראה כדי להיפגש עם מישהו מארגון הטרור

רשויות החוק הפדרליות עצרו השבוע תושבת ניו ג'רזי בחשד שניסתה להשיג כלי נשק ותחבושת עבור ג'בהת א-נוסרה - ארגון טרור המשמש כשלוחה של אל-קאעידה בסוריה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאריה בל בת ה-53 (צילום: פייסבוק / AP)

 

ביום רביעי האחרון סוכני ה-FBI עצרו את מאריה בל בת ה-53, תושבת הופטקונג (Hopatcong) - עיירה הנמצאת כ-60 ק"מ מערבית לעיר ניו יורק - בחשד לתמיכה בטרור. חיפוש שנערך בביתה של בל חשף "כמות אדירה של כלי נשק", אך ב-FBI סירבו לומר כמה בדיוק ואיזה סוג של כלי נשק הוחרמו.

אם לא בפרשה החמורה שבה אזרחית אמריקאית מואשמת בקשר ישיר לארגון טרור, מסתבר שבל שירתה במשמר הלאומי של ארצות הברית במשך קצת יותר משנה, החל מסוף שנת 1984 ועד תחילתה של 1986. בשלב זה, לא ברורות הנסיבות שהובילו לסיום שירותה במשמר הלאומי, אך לפי מסמכי בית המשפט היא "זכתה לשחרור שאינו בכבוד במקום לעמוד לדין בבית דין צבאי".

 

 

בין השנים 2017 ל-2018, בל השתמשה במספר אפליקציות לשליחת הודעות מוצפנות כדי להיות בקשר עם אחד ממחבלי ג'בהת א-נוסרה. בין היתר, היא סיפקה לו המלצות על דרכים שבהן ניתן לרכוש כלי נשק ותחמושת, שלחה לו כסף ואף תכננה להיפגש עמו בטורקיה.

בל, שבעבר ה-FBI נאלץ למנוע ממנה לטוס לטורקיה, נעצרה ביום רביעי, שעות ספורות לפני שהיא הייתה אמורה לעלות על טיסה למצרים, ובהמשך לטוס לאיסטנבול. בשעות הצהריים המאוחרות של יום רביעי, בל הובאה בפני שופט, שקבע שיש להחזיק אותה במעצר, ללא האפשרות להשתחרר בערבות, עד תום ההליכים נגדה.

 

בל שלחה כסף לאחד המחבלים וסייעה לו ברכישת נשק ותחמושת (צילום: משרד המשפטים / רויטרס)

 

"שלא יהיה ספק, אנחנו רואים בה כאיום כנגד ניו ג'רזי וארצות הברית כולה", הסביר ג'ארד מייפלס, מנהל המשרד לביטחון המולדת בניו ג'רזי.

נכון להיום, בל הואשמה בסעיף בודד - הסתרת מימון טרור - עבירה שעלולה לגרור עד 10 שנות מאסר וקנס כספי בגובה רבע מיליון דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE