הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השתגע לגמרי: ראש ה-CIA שריגל אחרי טראמפ מייעץ לאיראנים, "החיסול היה פלילי ופזיז, ממליץ לכם להמתין להנהגה חדשה"
כנראה שג'ון ברנן שמח נכון לעתה להיות מחוץ לכולתיו של בית האסורים או לחקירות משרד המשפטים בנוגע לניסיון ההפללה שביצע נגד נשיא ארה"ב - רק ככה אפשר להסביר את ההתבטאות המוזרה הזו

ראש ה-CIA לשעבר, ג'ון ברנן, תקף את הריגתו של מדען הגרעין הבכיר באיראן, וכינה את ההתנקשות "פזיזה מאוד", מה שהוביל למלחמת טוויטר עם הסנאטור מטקסס טד קרוז.

מוחסן פאקריזאדה נהרג ביום שישי כאשר חמוש ארב לו ליד מכוניתו.

מאז, המנהיג העליון, איתאללה עלי חמינאי, נשא דרישת נקמה ביום שבת, והתחייב להמשיך בעבודתו של האיש שקראו לו ''אופנהיימר האיראני'', על שם ממציא פצצת האטום רוברט אופנהיימר.

"זה היה מעשה פלילי ופזיז מאוד", צייץ ברנן, שניהל את ה-CIA תחת הנשיא ברק חוסיין אובמה בין השנים 2013-2017.

"זה מעלה סיכון לנקמה קטלנית ולסיבוב חדש של סכסוך באזור. מנהיגי איראן יהיו חכמים לחכות להחזרתה של הנהגה אמריקאית אחראית על הבמה העולמית ולהתנגד לדחף להגיב".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיא איראן חסן רוחאני האשים את ישראל בהתקפה.

בעוד ברנן אמר שהוא לא יודע אם ממשלה זרה אישרה או ביצעה את ההרג, אך אמר, "מעשה כזה של טרור בחסות המדינה יהווה הפרה בוטה של ​​החוק הבינלאומי ויעודד ממשלות רבות יותר לבצע פיגועים קטלניים נגד פקידים זרים”.

לדבריו, ההתנקשויות "שונות בהרבה מהתקפות נגד מנהיגי טרור ופעילים של קבוצות כמו אל-קאעידה והמדינה האסלאמית, שאינן מדינות ריבוניות. כלוחמים בלתי לגיטימיים על פי החוק הבינלאומי, ניתן להתמקד בהם במטרה לעצור פיגועי טרור קטלניים".

הסנאטור קרוז מתח ביקורת על ברנן על התייחסותו וצייץ כי זה "מוזר לראות ראש לשעבר של ה-CIA מצדד בעקביות עם קנאים איראניים שקוראים "מוות לאמריקה" ולראות אותם מגנים רפלקסיבית את ישראל". הוא גם ניסה לקשור את הערותיו של ברנן לביידן.

"זה אופייני לך לרשום בצורה לא מדויקת את ההערה שלי", הגיב ברנן ואמר לקרוז "גישה חסרת חוק וגישה פשוטת מחשבה היא בעלת השלכות לענייני ביטחון לאומי".

ברנן דחה את האשמותיו של קרוז לפיו הוא לא אמור להצהיר הצהרות פומביות וטען שכאזרח פרטי הערותיו הן חופש ביטוי.

"המחויבות שלי לביטחון ישראל ומאמצי להתמודד עם פעילותה הממאירה של איראן מתועדות היטב לאורך 33 שנות עבודתי בביטחון לאומי תחת הממשלים הרפובליקנים והדמוקרטים. מלבד הרטוריקה המעייפת שלו, מה סנטור קרוז עשה אי פעם?". 

דבר אחד בטוח הוא לא עשה - לרגל אחרי נשיא אמריקני נבחר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE