הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"בגלל קשר רומנטי עם גבר ישראלי": לאחר שנתיים וחצי בכלא האיראני, הפרופסורית האוסטרלית שוחררה, החשד - 'אשת מוסד'
הם חשבו שהיא מרגלת של המוסד רק בגלל שגילו על מעורבתה הרומנטית עם אזרח ישראלי, עתה בעסקת חילופי שבויים בה שוחררו מספר מחבלים איראנים שהיו עצורים בתאילנד בחשד לניסיון רצח של דיפלומטים ישראליים, המרצה האוסטרלית שוחררה לחופשי - הפרשה טרם זכתה להד בתקשורת הישראלית

פרופסורית בריטית-אוסטרלית שבילתה כ-804 יום בכמה מבתי הכלא הידועים ביותר לשמצה באיראן, ושנעצרה בגלל מעורבות רומנטית עם גבר ישראלי, שוחררה ביום חמישי ממעצר לאחר שממשלת אוסטרליה הצליחה לארגן את שחרורה כחלק מעסקת חילופי אסירים בינלאומית.

ד"ר קיילי מור-גילברט, מרצה באוניברסיטת מלבורן, נעצרה בשדה התעופה בטהרן בשנת 2018, בטענות שווא שהיא מרגלת עבור המוסד הישראלי.

בכירי ממשל ודיפלומטיים טוענים כעת כי הסיבה האמיתית מאחורי מעצרה הייתה העובדה שגורמים איראניים גילו שהיא מעורבת רומנטית עם אזרח ישראלי.

במקור על ד"ר מור-גילברט נגזרו עשר שנות מאסר באשמת ריגול - אישומים שהן היא והן ממשלת אוסטרליה דחו בתוקף.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרשויות באוסטרליה, כולל שר החוץ, מאריס פיין, נקטו אסטרטגיה של 'דיפלומטיה שקטה' במשך תקופה של 12 חודשים בה לא התייחסו בפומבי למקרה בשל אופיו הרגיש.

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, סירב לדון בפרטי שחרורה, ומסר רק ש'הוקל' לו עתה שהיא בטוחה ובדרך חזרה לאוסטרליה.

"מהסיבות שמגנות על בטיחותם של כל האוסטרלים האחרים העלולים למצוא את עצמם במצבים קשים, ממשלות אוסטרליה נוהגות תמיד לגשת לנושאים אלו מתוך שיקול דעת רב", מסר מוריסון.


שגריר אוסטרליה בתאילנד, אלן מקינון, פעל עם גורמים תאילנדים לשחרור שלושה מחבלים איראנים העצורים בתאילנד, אשר לכאורה תכננו רצח של דיפלומטים ישראלים בתמורה למרצה מאוניברסיטת מלבורן.

משפחתה אמרה כי היא חשה "הקלה ואקסטזה" ואילו מור-גילברט הביעה את "אהבתה והערצתה לאומה הגדולה של איראן ולאנשיה החמים, הנדיבים ואמיצים".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE